Lincoln MKZ zabodoval v nárazových zkouškách

3 komentáře

M!
10. května • 20:23

teda to je ošklivé auto! fuj, ty amíci ted mají divný vkus pokud se tam tohle prodává a jim se to líbí. Mám obavu že v evropě by si to neškrtlo.

Triple dot
7. května • 18:53

Lide jsou hloupi, neznaji fyzikalni zakony a jejich nelinearni prubeh, zavislosti setrvacnosti na hmotnosti, kineticke energie na hmotnosti a rychlosti, sily na rychlosti.
Chteji jednoduchy navod na bezpecnost - NENI
Veskutecnosti na velikosti ani na hmotnosti nezalezi, primarne na tuhosti zalezi.
5 hvezdicek u maleho auta JE totez jako 5 u velkeho, to znamena ze pokud narazite pri 64km/h pri kterych je test provaden, tak vylezete stejne potluceni jak z velkeho, tak maleho auta, situace se meni nelinearne s rychlosti, ve vyssi rychlosti - treba dvojnasobne - 128km/h jsou bezpecnejsi vozy s vetsi deformacni zonou a tuzsim ramem, PARADOXNE v nizsich rychlostech - treba 32 km/h jsou bezpecnejsi MALA auta protoze kvuli vetsi poddajnosti deformacni zony a nizsi tuhosti narazniku rozlozi energii / pusobeni pretizeni na delsi dobu a mensi intenzitu - v tuzsim aute tedy zajitete silnejsi drcnuti.
Deformacni zona kinetickou energii nepohlcuje - ty by byla prid po narazu rozzhavena do ruda, pouze tuto energii rozklada v case, napr misto 10g po 0,1 s zazivate pri narazu 2g po 0,5 s ale vystaveni ji jste.
Pokud jede 2 tunovy terenni vuz rychlosti 70 km/h, a vrazi do nej 1 tunova fabie rychlosti 140 km/h, bude objem energie fabie stejny jako kdyby jel 4 tunovy vuz rychlosti 70km/h, a ona zdanliva bezpecnost terenaku je ta tam.
Kdyz pojedete v tezkem nekvalitnim voze - levnem - mekkem - z nekvalitnich materialu, tak to pouze znamena ze v pripade narazu bude v prvnim zlomku vteriny zmuchlan na srot a vy v nem usmrceni, ale onen zmuchlany dvoutunovy kovosrot se povali kvuli velke setrvacnosti jeste minutu po srazce dal.
Kdyz pojedete v malem, lehkem, ale drahem - kvalitni - tuhem auticku, v momente narazu se jeho mala kapacita kineticke energie vybije, tedy se zastavi a pak bude pretlacen protivnikem, auticko bude odrazeno, treba i poleti vzduchem, ale zuztane neposkozene, tak jako pri testu SMARTu vs. Mercedes tridy S tedy nejakych 680 vs 2250 kg
Smart je maly, lehky, ale kvalitni a drahy - je vyraben koncernem Daimler-Benz
Zatimco pri testu Audi Q7 vs Fiat 500 byl fiat na srot, prestoze Q7 bylo lehci nez onen Mercedes tridy S a Fiat 500 byl vyrazne tezsi nez Smart - 890 kg? kdyztak udaje o hmotnosti opravte pokud se mylim.
Takze slo o vyrovnanejsi souboj, presto Fiat neobstal - proc? Protoze problem neni v rozmerech ci hmotnosti, ale kvalite, tedy neni problem MALY vs velky, ale AUDI vs FIAT - tedy kvalitni konstrukce a materialy vs nekvalita.
Kdyby nekdo udelal narazovy test starsiho, velkeho, tezkeho, terenniho vozu KIA s vyrazne mensim vozem nejake premiove znacky, pak by lide koukali jak jsou mala a lehka auta bezpecna, problem je ze pak uz by se vubec neorientovali.

k22
9. května • 21:23

Jenže právě Fiat 500 má vynikající výsledky NCAP...o nekvalitě zde nemůže být ani reč

Doporučujeme

Články odjinud