Lincoln MKT: luxusní spása Fordu?

Studie MKT představená na letošním Severoamerickém mezinárodním autosalonu se začne vyrábět na počátku příštího roku.

Půjde o crossover se sedmi místy ve třech řadách a s možností zvolit novou pohonnou jednotku Ford EcoBoost. V rámci modelové nabídky značky Lincoln doplní nový, menší crossover MKX, střední sedan MKZ a vrcholnou vlajkovou loď MKS. MKT do prodejů vstoupí počátkem roku 2009 po boku modernizovaných řad MKZ a MKS.

Lincoln MKT se bude vyrábět ve Fordově továrně Oakville v kanadském Ontariu a k dispozici bude alternativně se dvěma vidlicovými šestiválci: standardním, atmosféricky plněným 3,7 V6 a moderním, přeplňovaným 3,5 V6 EcoBoost o výkonu 340 koní. Spolu s vozem Ford Flex to bude jedno z prvních sériových využití této jednotky. Motor využívá dmychadla a přímého vstřikování benzínu a vykazuje údajně ve srovnání s podobně výkonným, ale nepřeplňovaným motorem spotřebu paliva nižší o 20 a emise o 10%. Ford tvrdí, že jím poháněná auta budou nabízet výkon osmiválce se spotřebou šestiválce. Mnozí čtenáři si jistě vzpomenou, že podobný slogan provázel také kdysi nástup dvaapůllitrového „pětitaktního“ šestiválce pod kapotu Mazdy Xedos 9, který prý dává výkon třílitru a spotřebu dvoulitru.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Během následujících pěti let Ford hodlá ročně vyrábět 750 000 motorů EcoBoost, jež by si měly najít cestu z menších aut i do velkých SUV a trucků. Pokles spotřeby paliva a emisí je ve srovnání s konvenčními jednotkami evidentní, přesto lze považovat takovou důvěru FMC v dlouhodobé sanaci potíží s ropou skrze EcoBoost za možná poněkud lehkovážnou.

Lincoln je v současnosti nejrychleji expandující luxusní americkou značkou a model MKT by měl oslovit další segment potenciálních zákazníků. Podle představitelů této divize FMC bude Lincoln MKT nabízet komfort limuzíny, prostor a flexibilitu SUV a jízdní výkony sportovního sedanu. Ti zároveň potvrdili, že nový vůz ponese většinu stylistických znaků, jež veřejnosti představila studie. Za pozornost stojí stálá propagace klasického, vertikálně orientovaného znaku Lincolnu, který se na studii objevuje nejen na přídi, ale také na předních blatnících či mezi zadními, vodorovně situovanými sdruženými světlomety.

Ve standardní výbavě se objeví například pokroková technologie Sync, jež umožňuje kromě jiného synchronizovat skrze Bluetooth i více mobilních telefonů nebo MP3 přehrávačů. Očekává se nástup nové generace navigačních systémů a nejmodernějších bezpečnostních prvků včetně hlídání „mrtvého úhlu“ v zrcátkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lincoln MKT
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků