Lincoln MKC je nejmenší crossover špičkové značky Ford Motor Comp.

Hlavní hvězdou stánku automobilky Lincoln na dnes startujícím autosalonu v Detroitu se stane studie kompaktního crossoveru MKC. Čím jiným také zvrátit neslavné prodejní výsledky…

Tytam jsou doby, kdy Lincoln platil za jednu z nejluxusnějších a nejdražších značek světa. Prodejní výsledky díky tomu nebyly nikdy nikterak oslnivé, ale doba se pohnula, a aby značka přežila, musí prodávat. A to se v poslední době prestižní značce koncernu FMC nedaří. Ačkoli vloni meziročně narostly prodeje nových automobilů v USA o slušných 13 %, odbyt vozů Lincoln zažil další pokles, když se snížil o 4 % na 82 150 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompaktní crossover Lincoln MKC se pokusí zvrátit pro Lincoln nepříznivé trendy

U Fordu ale stále věří na návrat k rentabilitě a s Lincolnem počítají, například v roce 2025 chtějí zahájit výrobu nového modelu Lincoln Continental. Již dnes se na stánku Lincolnu v Detroitu představí studie kompaktního prémiového crossoveru Lincoln MKC Concept, který tak pokračuje v poněkud bezduchém značení modelů nicneříkajícími písmennými kódy. Má jít o součást nejnovější modelové ofenzívy Lincolnu, jež v následujících letech počítá s jedním novým autem každý rok.

Zajímavosti | Elektromobily | Premiéry | Design | Ostatní značky

Lincoln Continental: koncept pro rok 2025 možná do výroby

Řada MKC míří do třídy kompaktních luxusních SUV, jejichž prodeje vloni meziročně narostly o více než 60 %. Tato studie se vyznačuje novou, svisle dělenou maskou chladiče s jemným vodorovným žebrováním, jež má být adaptací masky modelu Zephyr z třicátých let minulého století. Zvenčí si na tomto prototypu všimneme především bezrámových oken v bočních dveřích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maska chladiče je adaptací masky Zephyr z 30. let

Za zmínku stojí také kompletně prosklená střecha s dvojicí tenkých ocelových podélníků procházejících v celé její délce nebo rozměrná výklopná záď, jež se na způsob Opelu Insignia zdvihá včetně zadních svítilen a částí blatníků, čímž nabízí mimořádně pohodlný přístup k zavazadlovému prostoru. Ačkoli jde o koncepční studii, Lincoln MKC se vyznačuje poměrně dotaženě působícím interiérem, zejména pak docela prakticky působícím pracovištěm řidiče. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér tohoto konceptu působí poměrně dotaženým dojmem

A na závěr ještě základní rozměry. Model Lincoln MKC Concept je vůbec nejmenším automobilem značky Lincoln, jaký byl kdy vyroben, na délku měří 4 550 mm, na šířku 1 932 mm a na výšku 1 607 mm, ovšem přesto je ve všech ohledech nepatrně věší než aktuální Ford Escape z vlastní koncernové stáje. Lincoln MKC Concept stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 712 mm.

 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lincoln MKC Concept
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků