Lifan 820: vlajková loď čínské značky vypadá „trochu“ německy…

Vezměte příď z Audi A6, spojte ji se zádí z BMW 5 a interiér si doplácejte po svém. Pak vám nejspíš vznikne něco takového…

Čínské firmy si většinou s průmyslovými vzory hlavu příliš nelámou a my jsme o konkrétních případech psali už mnohokrát. Mezi experty v oboru automobilů, kteří ale prvoplánově nekopírují celá auta, patří automobilka Lifan, která mimochodem začala svůj automobily Mini inspirovaný model Lifan 320 již na začátku roku 2011 vyrábět v Rusku. A právě její ruce nyní vynášejí další eso…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lifan 820 inspiraci v modelech kapitalistického světa nezapře

Na počátku příštího roku má být spuštěna výroba špičkového sedanu s označením Lifan 820 (vzpomínka na stejně označený Rover z osmdesátých let by byla asi nemístná…), o jehož pohon se postarají skromné zážehové čtyřválce s objemem 1,8 a 2,0 l. Při pohledu na první špionážní snímky řady 820 se zřejmě neubráníte dojetí: přední část karoserie totiž nezapře inspiraci modelem Audi A6, zatímco profil karoserie a její záď nedají nevzpomenout na aktuální BMW řady 5.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér a detaily karoserie jsou již zřejmě dílem místních stylistů

Při pohledu do interiéru ale žádné osvědčené zdroje nehledejte, spíše se připravte na přísně hranaté, symetrické plochy bez jakýchkoli vazeb na design karoserie a známek elegance. Je možné, že se nový Lifan 820 oficiálně představí již příští měsíc na autosalonu v čínském Guangzhou, kde se po jeho boku zřejmě objeví i menší model Lifan 520.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků