Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Ve zprávách z testů Euro NCAP jsme si zvykli, že nové modely většinou dostávají pět (případně čtyři) hvězdy. Když se objeví tříhvězdičkové hodnocení, jak se to nedávno stalo například u Dacie Logan MCV, je to pro automobilku ostuda. V některých částech světa ale výrobci nahlíží na bezpečnost trochu jinak, takže se objevují i případy, které vyjdou z těchto testů s nulovým hodnocením. Takový Lifan 320 nedávno ukázal, jak by to opravdu vypadat nemělo.

Lifan 320 je čínský automobil a proti překážce ho vyslal Latin NCAP. Auto bylo pořízeno v základní výbavě a bez airbagů, přičemž výsledek „překvapil“. Čínský vůz připomínající Mini dopadl tak špatně, že byl dokonce označen za nejhorší, jaký kdy prošel testy Latin NCAP. Výsledek je samozřejmě nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hvězdu.

Auta z Číny | Mini

Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Karoserie byla označena za nestabilní a navíc se během nárazu uvolnil volant, což naznačuje, že ani případná instalace airbagů toho moc na výsledku nezmění. Spolu s Lifanem byl testován také Chevrolet Onix, který dopadl výrazně lépe. Za ochranu dospělých osob si vysloužil hned tři hvězdy. 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků