Lifan 320 ukazuje, jak to při nárazových testech opravdu vypadat nemá

Ve zprávách z testů Euro NCAP jsme si zvykli, že nové modely většinou dostávají pět (případně čtyři) hvězdy. Když se objeví tříhvězdičkové hodnocení, jak se to nedávno stalo například u Dacie Logan MCV, je to pro automobilku ostuda. V některých částech světa ale výrobci nahlíží na bezpečnost trochu jinak, takže se objevují i případy, které vyjdou z těchto testů s nulovým hodnocením. Takový Lifan 320 nedávno ukázal, jak by to opravdu vypadat nemělo.

Lifan 320 je čínský automobil a proti překážce ho vyslal Latin NCAP. Auto bylo pořízeno v základní výbavě a bez airbagů, přičemž výsledek „překvapil“. Čínský vůz připomínající Mini dopadl tak špatně, že byl dokonce označen za nejhorší, jaký kdy prošel testy Latin NCAP. Výsledek je samozřejmě nulový. Lifan 320 nedostal ani jednu hvězdu.

Auta z Číny | Mini

Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Karoserie byla označena za nestabilní a navíc se během nárazu uvolnil volant, což naznačuje, že ani případná instalace airbagů toho moc na výsledku nezmění. Spolu s Lifanem byl testován také Chevrolet Onix, který dopadl výrazně lépe. Za ochranu dospělých osob si vysloužil hned tři hvězdy. 

Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků