Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Lifan už několik dní vyrábí kompletní řadu svých sedanů v závodě v Rusku. „Vedle modelů Lifan 520 a Lifan 620 jsme spustili i výrobu modelu Lifan 320,“ vyhlásila v tiskovém prohlášení soukromá čínská společnost.

Lifan 320 je malý hatchback, který se velmi podobá Mini od BMW. Pětidveřový vůz je poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1,3 l s výkonem 64 kW (87 k), má pětistupňovou manuální i automatickou převodovku a rozměry 3745 mm (délka), 1620 mm (šířka) a 1430 mm (výška). Debutoval na autosalonu v Pekingu v roce 2008.

Všechny vozy Lifan jsou v Rusku montovány z dílů dovážených z Číny. Závod, kde byla zahájena výroba modelu Lifan 320, leží v Čerkesku nedaleko Černého moře. Závod vlastní společně Lifan a ruský výrobce Derways Automobile.

Lifan začal montovat auta v Rusku už v roce 2007. První model, který sjel z výrobních linek v Čerkesku, byl Lifan 520. V roce 2010 ho následoval sedan Lifan 620. Roční produkce v závodě by se letos měla zvýšit ze 14 tisíc vozů na 32 tisíc.

Lifan, který sídlí v jihočínském městě Chongqing, prodal podle J. D. Power loni 114 332 vozů, což je o 37 procent více než rok předtím. Svoje vozy exportuje do 54 zemí. Kromě Ruska má závody i v Ázerbájdžánu, Vietnamu, Íránu a Etiopii. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Lifan 320: nepříliš zdařilá napodobenina vozu Mini.
 

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků