Lifan 320: čínská kopie Mini se začala vyrábět v Rusku

Lifan už několik dní vyrábí kompletní řadu svých sedanů v závodě v Rusku. „Vedle modelů Lifan 520 a Lifan 620 jsme spustili i výrobu modelu Lifan 320,“ vyhlásila v tiskovém prohlášení soukromá čínská společnost.

Lifan 320 je malý hatchback, který se velmi podobá Mini od BMW. Pětidveřový vůz je poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1,3 l s výkonem 64 kW (87 k), má pětistupňovou manuální i automatickou převodovku a rozměry 3745 mm (délka), 1620 mm (šířka) a 1430 mm (výška). Debutoval na autosalonu v Pekingu v roce 2008.

Všechny vozy Lifan jsou v Rusku montovány z dílů dovážených z Číny. Závod, kde byla zahájena výroba modelu Lifan 320, leží v Čerkesku nedaleko Černého moře. Závod vlastní společně Lifan a ruský výrobce Derways Automobile.

Lifan začal montovat auta v Rusku už v roce 2007. První model, který sjel z výrobních linek v Čerkesku, byl Lifan 520. V roce 2010 ho následoval sedan Lifan 620. Roční produkce v závodě by se letos měla zvýšit ze 14 tisíc vozů na 32 tisíc.

Lifan, který sídlí v jihočínském městě Chongqing, prodal podle J. D. Power loni 114 332 vozů, což je o 37 procent více než rok předtím. Svoje vozy exportuje do 54 zemí. Kromě Ruska má závody i v Ázerbájdžánu, Vietnamu, Íránu a Etiopii. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Lifan 320: nepříliš zdařilá napodobenina vozu Mini.
 

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků