Podle me je to hloupost.Cele to tisknuti nekolika druhu znamek je drahe.Kdyby bylo na me zavedl bych dalnicni znamku jen jednu a to ROCNI.Jako je to ve svycarsku. Nestala by ale 1500 ,- kc jako stoji ted, ale stala by stejne jako rocni ve svycarsku coz je cca 800,- kc.Za 800,- b y si ji koupil kazdy a vybralo by se celkove vice :-))
Ideální by bylo zrušit platbu pro osobní dálnice v celé Evropě, zvláště pak pokud se na rekonstrukci či výstavbu dálnic používají peníze z rozpočtu EU. A když už platit, tak aby byla jedna euroznámka se kterou by člověk až na výjimky (mosty, tunely, soukromé dálnice) mohl bez problémů procestovat celou Evropou (myšlenou tou pod vládou Bruselu).
Blbost a vyhozene finance.Kdyby zavedli jen jednu dalnicni znamku a to ROCNI s cenou 800,- kc - jako je ve svycarsku usetril by stat za tisk a znamku by si koupil kazdy. 800,- na ceske dalnice neni zas tak moc ale 1500,- je zlodejina - stejne jako krajska znamka za 300,-
Také varianta, ale dovedu si představit, že se najde hodně lidí, kteří řeknou, že jezdi po dálnici opravdu málo a proč tedy 800 Kč a ne 500 Kč.
nebyla by lepsi dalnicni znamka spis na urcitou dalnici?D1 - jeden typ znamkyD2 dalsi ... R6 taky svuj typ ... atd ...
to určitě nebyla, pro lidi co bydlí kousek od D2 a jedou jednou za rok např. do Bolky by to byla svérázná lepenice a shánění známek, jejichž cena se bude blížit ceně roční celoplošné.Navíc kdo a jak to pak bude kontrolovat? PaChové se dívají po tvarech známek triedrem, takže vymyslet tolik různých tvarů (a potenciálně varianty roční/měsíční/týdenní) je úplně mimo.
rozhodně ano, když u mě to nic neřeší, cestujeme v rámci dvou krajů a občas i po republice, také plnohodnotná roční vyhovuje, ale umím si představit, že to hodně lidem sedne.
Ještě si představuju, jak někdo jezdí třeba z Ústí do Prahy. To může mít hned 3 platné známky na skle a na dovolenou krátkodobou čtvrtou ...
Plus na každém prodejním místě by museli mít úplně všechny typy, celý katalog známek pro celou republiku.Ale to samozřejmě mít nebudou, takže výsledek bude ten, že budeš jezdit od pumpy k pumpě a hledat tu, kterou zrovna potřebuješ :-)
Nebo by byla jedna a kleštičkama by se tam vycvaklo pro který je to kraj.
To není špatný. Jen nevím jestli by to nesvádělo k podvodům.
Z tohoto důvodu nepředpokládám, že by někdo odsouhlasil i krátkodobé krajské (kde by navíc nízká cena nezaplatila ani distribuci). Takže by existovaly celostátní roční, měsíční a 10denní + jedna celoroční pro každý ze 14 krajů, tedy dohromady 17 typů známek. To je strašně moc a už s tím se nikdo nebude chtít patlat. Já tomu tedy moc šancí nadávám. Z praktických důvodů.
Já si myslim že to je dobrej nápad. Mě se to sice netýká, protože teď už stejně kupuju roční. Ale byly doby kdy jsem jezdil jednou měsíčně vary-praha, a známku jsem nekupoval, prostě jsem to objížděl. Kdyby byla za 300, s radostí bych jí koupil. A těch lidí je dost, co raději objede placenej úsek, než aby platili takovou pálku za nepoužitelný dálnice.
jenže na trase KV - Prahy bys potřeboval min. 2 (možná 3 pokud by to platilo i pro Prahu)
To sice ano, ono to vypadá na první pohled dobře, ale bude to možná další krok k mýtnému pro osobní auta... rozepsal jsem to výše..
Proč neudělají mítné jak na TIR???Proč mám platit 1500 za rozmaštěnou uzavírkou ucpanou neprůjezdnou silnici???Myslím, že mítné je nejspravedlivější řešení, kdo jezdí hodně ať platí, kdo jezdí občas, zaplatí pár kaček...
Mýtné pro občany ČR podle ujetých km je dávno zavedeno. Říká se tomu spotřební daň z PHM. Mýtné pro osobní auta znamená zavedení další extra daně, jejiž účel není zvednout příjmy do fondu dopravní infrastruktury (který si dnes vystačí jen s 10% prostředků vybraných ze spotřební daně na PHM), ale zvednout příjmy do státního rozpočtu skrze vyvolené soukromé subjekty-provozovatele mýta, kterým zůstane za nehty nemalá část peněz.
Ty budeš platit méně než 1500 ročně, to se ti libí, viď? Ale za tohle tvé ušetření pár kaček budou ostatní platit desetitisíce - to jsi vážně takový ******?
Já jsem třeba zrovna takový! Dálnice je služba jako každá jiná a nevidím jediný důvod, proč by měli platit stejně řidiči, kteří tam jedou občas jako ti co tam jezdí denně.
A to si představ, že svými daněmi na stavbu některých dálnic přispěli i ti, kdo po nich v životě nejeli.A co jiné státní služby, třeba zdravotnictví, sociální výhody a tak dál? Že zdravotní pojištění platí i ten, kdo nikdy nebyl nemocný. Jaký máš názor na způsob placení tohohle? Jen se ptám, zajímá mě to.
No silnice využívají všichni, i když po nich zrovna nejedou, ale nekdo jim musí dovézt chléb, který sní, někdo jim doveze uhlí, kterým si zatopí, někdo jim odveze odpad, který udělají,... Takže i když sami po silnici nejedou, tak ji stejně využívají.Co se týče pojištění, tady je to trochu jiné, protože principem pojištění je solidárnost. Když se pojistím proti požáru, a pak nevyhořím, tak jsem prostě přispěl někomu kdo vyhoří. Protože pravděpodobnost požáru je víceméně stejná. Stejně tak je víceméně stejná pravděpodobnost onemocnění, jediný rozdíl je ten, že je toto pojištění povinné ze zákona. Ale nebudu přece platit stejnou pojistku proti povodni, když bydlím na vrcholu kopce, jako ten, který bydlí u řeky. A stejně tak nevím, proč mám platit stejný poplatek za dálnice, když je využiji méně.Naopak si myslím, že by mýtné u osobní dopravy převedlo část na dálnici, protože ti, kteří tam dnes najedou pár kilometrů si známku nekoupí vůbec a pak to objíždí přes dědiny. Takto by mohli za pár drobáků tu dálnici použít.
Uhlí se má vozit vlakem a chleba se po dálnici nevozí. B-]
Nějak ti nerozumím. U jedné služby jsi pro solidárnost, u jiné, v podstatě stejné, zase ne. Tak co tedy chceš?
Solidárnost může nastoupit tam, kde nejde stanovit budoucí plnění například pravděpodobnost požáru, na druhou stranu pravděpodobnost záplav se dá poměrově určit docela dobře. (Stejně jako se dá dobře zjistit, kolik kilometrů najedu po dálnici.)
Jen trochu mícháš dohromady hrušky s jablky. Tedy soukromé podnikání s obecnými státními službami.
tak jestli nejaky hovado prevazi chleba po dalnici, nic jinyho nez poradne zdanit si nezaslouzi
Fascinuje mě, že někdo žije v představě, že motivací úředníků žijících z přerozdělování peněz a všimných od spřátelench firem, je úspora občana :-D :-D :-DJakmile úředník začne mluvit o úsporách občanů, je na místě maximální obezřetnost!
Navíc by se spousta lidí začala dálnicím vyhýbat a tím pádem budou ucpané okolní silnice, města.... Tohle vážně někdo chce???
I kdyby stál kilometr padesátník, tak třeba trasa MB - Praha a zpět by přišla nejmíň na stovku! Spousta lidí dojíždí takhle do práce. To 24 tisíc ročně. Chápu, že lemplům, co jedou 1x ročně na Velikonoce z Ostravy do Frýdku-Místku by to vyhovovalo, ale je to nesmysl. Stejně tak jako krajský známky. To jste nikdy nepotřeboval jet kousek do jinýho kraje? Trošku drahá sranda. Roční známka a konec!
A víš, že znám docela dost lidí, kteří nepřekročí za rok hranice kraje a když tak, tak možná jednou? Znám hodně lidí, kteří auto využívají prakticky jen na cestu do práce. Kdybys znal umístění Automobilky v Nošovicích, Hyundai, tak budeš vědět, že pokud nepojedeš od Frýdku přes Dobrou, tak druhá přístupová cesta je jen po rychlostní komunikaci, zpoplatněné, v délce necelé 4 km. Proč by nemohla být krajská známka, aby nemuseli kvůli těmto pár kilometrům zatěžovat zbytečně auty obyvatelé Dobré? Já tam nedělám a ani moc nejezdím, ale vím jak výrazně ubylo automobilů u nás jen když se udělal obyčejný obchvat.
MÝtné, Yardo! To už ses mohl za ty roky na ministerstvu naučit!
Hehe, přesně to trefil Runner nad tebou, že o tohle jde a ono jo. Aby lidé nakonec sami chtěli platit mýto (ne míto) za každé auto a ujetý kilometr. Jen zapomeň na to, že to bude výhodnější. Možná chvíli, jako vějička. Ale výsledkem bude fixní silniční daň za každé auto (i když nejezdí) + platba za každý ujetý kilometr + jako bonus sledování pohybu všech aut a všech lidí včetně sledování jejich majetku.Tohle fakt chceš?
Kravina a nebezpečný pokus jak salámovou metodou ja připravit populaci na další daň - platbu za kilometr.
Hm, zajímavá úvaha... 1. Plaťte dle kraje, bude to "spravedlivější".2. Plaťte dle kilometrů, to bude ještě "spravedlivější"...:(
Logické pokračování: Plaťte všichni :-)
Ano :/A pokud se lidé začnou dálnicím vyhýbat, zavedou to všude, ale to už se budu asi stěhovat... I kdyby to bylo levné, tak tohle mi vadí už z principu...
Bylo by to skvělé. Na cesty mezi Ostravou a FM (20km dálnice) je to ideální. Jezdím to fakt často a kupuju si kvůli toho DZ za 1500 Kč. Takže? To neprojde, výnos z prodeje známek by podle mě klesnul o cca 30%
Zajimavy napad....Mame 2 auta v Brne, aktualne 1 znamka. Urcite bych 300 dal, abych nemusel okolo D1 vzpominat ze radsi pojedu mestem a 1500 na druhe rozumeno mestske auto je moc...Opacna uvaha jestli by nebylo zajimavejsi na prvni auto koupit jen nekolik kraju... bohuzel mi to vychazi na min 4 a to by uspora 300 za nemoznost jezdit po zbytku CR asi nestala...Nedokazu odhadnout kolika lidem se proda Krajska navic a kolik naopak nahradi soucasnou za krajskou... Trosku bych cekal pokles, ale 30% je moc.... ( staci jen mrknout kolik lidi jezdi dene od Vyskova a z okoli do Brna po stare - to je potencialni trh pro krajske znamky i mimo Karlovarsko, nebo Ostravsko)
Ano pro MSK by to dávalo smysl - placených úseků poměrně dost a přitom se po nich většinou nejede do jiných CZ krajů. Možná je i příčina v nepřenositelnosti známky z auta na auto. Ta cena by se určitě ještě řešila, protože v různých krajích je různá délka placených úseků. Asi by měly smysl jen roční. Chudáci cizinci z toho budou mít guláš. Stejně je nejlepším řešením známky úplně zrušit v celé EU.
Zrušit. Známky v přepočtu na spotřební daň v palivu, která je už dávno v absurdní výši, představují cca 2 haléře na litr, což vypovídá o jejich nesmyslnosti a zbytečnosti.Jenže by ubyla část možných aktivit parazitních celníků, poflakujících se po dálnicích, kteří jsou reálně naprosto k ničemu.
Vzhledem ke zvýšení spotřební daně Kalouskem, myslím, že to mělo být na jeden rok, o korunu, tak jsme za další roky zaplatili bohatě všechny dálniční známky na hodně dlouho do budoucna.
Jasně, furt se kváká a snižování energetické závislosti, snižování spotřeby, nižších emisích. Nejsou dálnice stavěny právě kvůli tomu, tedy krom úspory času a zvýšení konkurenceschopnosti země? Tak by se snad měly používat, ne? Hlavní efekt známek na osobáky je tak obyvatelstvo od použití dálnic odradit, potažmo spotřebovat více paliva, ... .
To nemá šanci projít, je to moc logické :-D Rada starších lemplů (senát) to neposvětí a mezitím se probudí kníže a spol a je hotovo :-P
Rozhodně bych uvítal. Na mé pravidelné cesty po D2 (Břeclav-Brno) by to bylo úplně ideální. Za mě jednoznačně ano! ;-)
Už dávno měla být jednotná dálniční známka Evropské unie. Podle krajů nesmysl, to spíš půlroční známku za poloviční cenu roční známky.
Tak by mne zajímala ta cena jednotné dálniční známky EU. Mám pocit, že s takovou známkou by u nás dálnice zely prázdnotou a okresky by byly ucpané.
Proč je to podle krajů nesmysl? Pro spoustu lidí je to ideální řešení...Tedy ideálně by měly být dálnice zdarma - aby se jim lidé nevyhýbali a aby ulehčily ostatním komunikacím. Proto se stavěly. Motoristé už platí spoustu daní, i dálnice se stavěly z daní nás všech, tak proč znovu platit?
Přesně tak. Ideální by bylo, kdyby dálnice byly pro osobní automobily zdarma a po celé Evropě.
..pro spoustu lidí to možná je ideální řešení, to je pravda, ale jinak je to cesta k mýtu, takže bojkot! :)
a taky cesta k zdražování celoroční, protože se to pak dá omluvit hláškou, že jezdiči do zaměstnání jezdí většinou jen v rámci kraje. Takže dvojnásobný bojkot! ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.