Líbí se vám Lexus RC? Těšte se, do Evropy dorazí s osmiválcem

Další tokijská premiéra je tady. Lexus představil produkční verzi svého kupé označeného jako RC. Novinka je postavena na platformě GS, ale automobilka ji prezentuje jako samostatný model. Ve srovnání s menším sedanem IS je RC nižší, širší a má také kratší rozvor náprav. Samozřejmě designéři pokračují v nastoleném trendu agresivních tvarů. Sportovní vizáž podtrhují osmnácti nebo devatenáctipalcové disky.

Testy | Lexus

Test Lexus IS 250: stará škola

RC používá vpředu dvojité lichoběžníkové zavěšení a vzadu víceprvkovou nápravu. Lexus slibuje zajímavé jízdní vlastnosti. O patřičný výkon se budou pro začátek starat dvě motorizace. Zákaznici mohou sáhnout po vidlicovém šestiválci 3,5 l s maximem 314 koní, nebo po hybridní alternativě 300h. Klasický benzinový motor používá osmistupňový automat, hybrid bezstupňovou převodovkou. Poháněná je zadní náprava, k dispozici bude taktéž čtyřkolka.

Špatná zpráva na závěr: pokud se vám RC líbí, pak se velmi pravděpodobně na našem trhu nedočkáme ani šestiválce, ani hybridu. Ale tím naše informace nekončí. Podle předběžných zpráv se totiž k nám RC nakonec opravdu podívá, akorát bude mít pod kapotou pětilitrový osmiválec a na karoserii písmeno F.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků