Lexus ukázal v Česku své vlajkové lodi - LC a LS. Kupé už má i ceny

Lexus LC zvolila porota složená ze špičkových designérů za nejkrásnější auto roku 2016. Nyní se začíná prodávat v ČR

Ve dvou variantách - buď s klasickým osmiválcem, nebo s hybridním soustrojím, se nabízí nové kupé značky Lexus. Tato luxusní odnož největší japonské automobilky Toyota za něj bude chtít od českých zákazníků přinejmenším 2 790 000 Kč. Je přitom jedno, zda si zájemce vybere verzi LC 500, tedy tu s osmiválcovým motorem s výkonem 477 koní (351 kW), nebo LC 500h. U ní se pod kapotou nachází zážehový šestiválec (3,5 l) kombinovaný s elektromotorem. Ten má sám o sobě 132 kW (179 koní).

Dynamické schopnosti obou verzí se příliš neliší. Například v parametru zrychlení z nuly na stovku je osmiválec rychlejší jen o tři desetiny sekundy - rovných pět versus 4,7.

Ojetiny | Sedany | Lexus

Test ojetiny: Lexus IS je spolehlivý. Pokud to není diesel a manuál.

Čtyřmístné kupé měří na délku 4770 milimetrů, šířka je 1920 milimetrů a výška 1345 milimetrů. 

Technickou novinkou v případě hybridní varianty je převodovka, která kombinuje klasický hybridní systém s planetovým soukolím a čtyři „pevné“ rychlostní převody. Podle Lexusu je to proto, aby auto působilo dynamicky a opravdu řadilo rychlosti. Zákazníci sportovních aut nechtějí klouzavé otáčky jako u Priusu nebo jiných hybridů.

Pevné převody prý poskytují lepší spojení s vozem a hlavně nabízejí lepší využití potenciálu elektromotoru a nahromaděné elektrické energie.

Obě varianty se budou nabízet v celkem šesti výbavách. Nejdražší je limitovaná Launch Edition za 3 250 000 Kč. Základní výbava odpovídá cenovce. Zahrnuje adaptivní tempomat, adaptivní systém odpružení, volič jízdních režimů, dvouzónovou klimatizaci, elektricky nastavitelný volant, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, parkovací kameru, bezklíčkové odemykání a startování, audiosystém Mark Levinson, navigaci, sadu elektronických bezpečnostních asistentů a dvacetipalcová kola z lehké slitiny.

SUV | Život řidiče | Technika | Sedany | Lexus

Vzpoura strojů u Lexusu: Automatický update shodil infotainment řady aut

Zadní diferenciál LSD a variabilní převod řízení je ovšem součástí výbavy pouze u modelu Sport +.

Lexus již také ukázal budoucím tuzemským zákazníkům novou generaci své nejluxusnější limuzíny - LS. Ta se ovšem začne oficiálně prodávat až příští rok a ceny budou odtajněny na podzim toho letošního.

Galerii snímků modelu Lexus LC, včetně různých technických detailů, naleznete zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků