Lexus spouští novou technologii. Vyřešit má "šneky" v rychlejších pruzích

25 komentářů

jzk
3. dubna • 14:55

Koukám, že spousta diskutujících si nevšimla, že článek vyšel 1.4. :D

asskicker
2. dubna • 23:06

Myslim, že nejsem jedinej, komu to video připadá jako totalní píčovina.

Potooczech
1. dubna • 21:09

Jako aby papaláš a namachrovaný manažer mohl z Prahy do Brna jet celou cestu 200 v levym a nikdo ho nemohl ani na chvíli zpomalit na zákonných 130? A co udělá Lexus se stavem našich dálnic? :)

fanazbrna
1. dubna • 23:49

Mno, najezdím po dálnicích cca 5 tisíc měsíčně a fakt si nepamatuju, kdy jsem naposledy viděl jet někoho 200 i v případě prázdné dálnice. Nejhorší jsou předjíždějící se kamiony a dodržovači rychlosti v levým pruhu... prostě musí jet 110 - 120 v levým a nezrychlí ani o píď ikdyž předjíždí mezeru mezi kamionama, kam by se mohl zařadit, pustit nohu z plynu na moment a za chvilku se zařadit zpátky. Je smutný, jak všude jinde to funguje celkem v pohodě (130 - 140 v levým, pomalejší v pravým), jen u nás má pořád někdo problém s božským limitem 130 km/h a víc ani ň a prostě just pojedu v tom levým.

princ
2. dubna • 21:44

Tak zkuste někdy jet kolem 180 - 200 a věřte mi, že určitě získáte za čas někoho v blízkosti zadního nárazníku, kdo vám bude dokazovat, že jemu to jede rychleji a vy mu překážíte. Když jedu po volnější dálnici, tak 150 -160 věřte mi, že se dokazovač vždy najde. GPS mi ukazovalo 198, ale ta VRS kolem které jsem přejel to nepřenesla. Takže jsem uhnul ztlumil na standard a za čas ji opět dojel. Akce BMW a MB jsou samozřejmostí.

Neurotic
1. dubna • 21:43

Tomu papalášovi pravděpodobně ani tak nevadí auta jedoucí 130, protože ti většinou uhnou hned jak je před nimi volno a papaláš se má kam posunout. Horší je to s těmi co jedou "bezpečně" pod limit...

josephko
1. dubna • 20:34

Videl som už aj jednoduchšiu a rýchlejšiu metódu, ako sa zbaviť pomalého auta v ľavom pruhu na diaľnici...
https://youtu.be/d6SD2qWfAkQ...

Dušan
1. dubna • 18:42

Nejprve by tam měli dát systém, který nedovolí jezdit druhému "na nárazníku" a až potom vymýšlet něco dalšího. Drtivá většina těch co se mě chtějí v rychlém pruhu předjet, jede rychleji, než je povolená rychlost a nervózně se mi lepí na zadek, navzdory tomu, že kdybych se zařadil do pravého pruhu, musel bych následně brzdit za kamionem, protože ti, co se na mě lepí, nemají dostatečnou rezervu výkonu, aby mě předjeli rychle, dřív než ten kamion dojedu já.

.
2. dubna • 19:29

Dušane, děkujeme, že od této chvíle budete uhýbat rychleji jedoucím vozidlům a nebudete už ze sebe dělat trotla.

Dušan
3. dubna • 9:30

Ještě pro doplnění. Jezdím několik let pravidelně do Holandska a zhruba od Drážďan situace kterou jsem popsal, prakticky neexistuje. Zvláštní. Že by tam byli řidiči ohleduplnější?

Dušan
3. dubna • 9:13

Však také že uhýbám. Proto vím, že v době, kdy dojedu ten kamion, budu muset brzdit. ;-) Avšak to, že mě chce někdo předjet, mu nedává právo se mi lepit na zadek. Zákon totiž mysli i na bezpečný odstup. Má mě dojet, pokud nereaguji, případně probliknout. Lepení na zadek je projev agrese.

lethal924
5. dubna • 15:13

Pokud mluvime o modelove situaci plna D1 kde v pravem jedou same nakladaky 90, ja jedu v levem 130, prede mnou prazdno a za mnou jede nekdo 150, pak mu uhnu. (1x mozna budu muset dobrzdit za nakladak a pak zase zrychlim na 130). Pokud ale prede mnou jedou vsichni taky 130, jedna se uz o vlacek a uhybat nebudu, dokud se vlacek nerozptyli, tedy dokud se v levem zase nebude dat jet rychleji. Do te doby by to stejne nemelo smysl, protoze aktualni nejvyssi dosazitelna rychlost v danem useku je 130.Pokud nekoho irituje myslenka 150kmh, tak to same plati treba i pro 90/110/130

Dušan
6. dubna • 11:50

Naprosto souhlasím.

Tohares
2. dubna • 11:06

Lepení je chyba a nedostatek výkonu na to, co chcete provést, taky. Avšak zákon absolutně neřeší kolik jede ten za Vámi, jen zda jede rychleji. Existují situace, kdy můžou jet nad limit a přitom nebudou porušovat zákon a Vám nepřísluší rozhodovat o tom, zda tato situace nastala nebo ne. Prostě se na silnici pohybují dva typy špatných řidičů, jedni neuhýbají a druzí se netrpělivě lepí, přestože ten před nimi evidentně nemá šanci jim teď uhnout. Úplně nejradši mám ty experty ve středním pruhu na dálnici mezi Olomoucí a Ostravou, ačkoli pravý je volný. A když je člověk při svém "ultrapohodovém a bezpečném" předjížděcím manévru přes dva pruhy problikne, tak jim to stejně nedojde, přestože se před nimi zařadím opět do pravého...

Marek
2. dubna • 7:47

Vůbec není důležité kolik auto co tě chce předjet jede. Pokud neděli rychleji než ty tak máš povinnost mu uhnout.
Lidi co jedou 130 a jsou zabetonovany v levém pruhu a neuhnou mám opravdu hrozně rad. Takové lidi je pak potřeba vzít z prava.
Ikdyby jel 200 tak mu člověk prostě musí uhnout

Dušan
3. dubna • 9:37

Takže podle Vás zákon říká, že řidič v levém pruhu musí neustále bedlivě pozorovat, zda ho někdo nedojíždí a okamžitě uskakovat jakmile se někdo dostane pod hranicí bezpečného rozestupu? Smí takový řidič vůbec sledovat provoz před sebou a vyhodnocovat ho?

lethal924
5. dubna • 14:43

Samozrejme ze kazdy ridic musi neustale bedlive pozorovat co se deje v zrcatkach! Pokud to nekdo nezvlada a nemohl by zaroven vyhodnocovat situaci pred sebou, nema za volantem co delat.

Dušan
6. dubna • 11:49

To je jasné, ale věta pokračovala: a okamžitě uskakovat ....
O to šlo.
Vytrhl jste to z kontextu.

Bubaak
3. dubna • 7:43

By mě zajímal názor těch co nesouhlasí, prakticky cituje zákon totiž :D
§12 odst. 2 zákona o provozu na pozemních komunikacích

Dušan
3. dubna • 9:20

Myslíte tenhle? ;-)(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla, motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 a cyklista smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.

Bubaak
3. dubna • 9:47

Jo, a ještě 1 kdy řidič má užít levý pruh jen pro předjíždění, objíždění...
A pak dojdeme k závěrů, že lidi co jezdí v levém pruhu jen aby vyučovali, ty co nejedou tacho 130, porušují zakon víc, než ten, co jede tacho 136

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dušan
3. dubna • 9:57

Škoda, že ten odstavec pojednává o jízdě v obci. Tam asi 130 km/hod nikdo běžně nejezdí. ;-)

jj
1. dubna • 19:10

no, takove jako vy pak musime predjizdet zprava tim prostorem, do ktereho neuhnete a neuhnete...

Dušan
3. dubna • 9:05

nemusíte ani nesmíte

Standa
1. dubna • 17:40

Obávám se, že tato technologie ještě nejmíň 20 let nehrozí, je nereálná vzhledem k vozovému parku u nás. A potom, největší brzdy jezdí v takových křápech, že ty s "chytrými" auty komunikovat nebudou nikdy.

Doporučujeme

Články odjinud