Lexus RX350 a RX450h: pokračování rodu

Lexus představil na autosalonu v Los Angeles pokračovatele modelu RX, který si nejen v USA získal mnoho fanoušků.

Největší hvězdou stánku značky Lexus se letos nepochybně stala dvojice luxusních SUV s označením RX 350 a RX 450h. A zatímco první jmenovaný uspokojí snad každého náročnějšího řidiče, který od svého vozu vyžaduje kvalitní zpracování a tradiční japonskou spolehlivost, hybridní verze označená písmenem „h” je trochu z jiného těsta a uspokojí zejména ty, kterým záleží nejen na vysoké dynamice, ale i na nízké spotřebě a ekologickém provozu. Rozměry nového modelu zůstaly oproti předchůdci téměř stejné, takže vzhůru do posuzování vzhledu. Ti všímavější pak jednotlivé verze odliší hned na první pohled a to díky propracované masce chladiče a modrému lemování písmena L ve znaku v případě RX 450h. Co se týče samotného vzhledu, jen těžko můžeme zmínit něco převratného. Příď je nyní charakteristická mohutnějšími tvary a přední světlomety odkazují na ostatní současné modely s „eLkem“ na přídi. Oproti předchůdci však tato novinka působí jakoby trochu neohrabanějším dojmem a vzhled po vzoru větších amerických SUV také nemusí být každému po chuti. Nicméně, názor na vzhled si musí každý udělat sám.

Nyní se opět zaměřme na jednotlivé rozdíly u obou verzí. RX 450h v sobě ukrývá 3,5 litrový šestiválec a hybridní pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive, které pracuje na stejném principu jako čtyřválec u Toyoty Prius. Výkon agregátu pak činí slušných 220 kW. Nebyli by to ovšem Japonci, kdyby se do svých vozidel nesnažili vždy nacpat co nejvíce techniky a ani v tomto případě neudělali výjimku. Za pozornost stojí zejména systém, který dokáže opět využít teplo z výfukové soustavy, díky čemuž se motor dokáže dříve zahřát na pracovní teplotu, kterou si dokáže udržet i delší čas po svém vypnutí. Neméně zajímavou je i technologie chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Hybridní ústrojenství si pochopitelně vyžádalo i několik dalších změn, jako třeba osazení ukazovatele nabití akumulátorů místo otáčkoměru.

Co se týče běžné verze, tu pohání taky 3,5 litrový zážehový šestiválec disponující výkonem 205 kW, jehož výkon je přenášen na přední nebo všechna kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Nový Lexus RX potěší i svou vskutku bohatou standardní výbavou, která zahrnuje systém kontroly stability, adaptivní světlomety nebo asistenta při rozjezdech do kopce.

Zatímco v Evropě si na tuto novinku budeme muset ještě nejmíň půl roku počkat, v Americe se Lexus RX350 začne prodávat již v únoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RX350 a RX450h
Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 135 375 km
Cena: 195 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků