Lexus RX350 a RX450h: pokračování rodu

Lexus představil na autosalonu v Los Angeles pokračovatele modelu RX, který si nejen v USA získal mnoho fanoušků.

Největší hvězdou stánku značky Lexus se letos nepochybně stala dvojice luxusních SUV s označením RX 350 a RX 450h. A zatímco první jmenovaný uspokojí snad každého náročnějšího řidiče, který od svého vozu vyžaduje kvalitní zpracování a tradiční japonskou spolehlivost, hybridní verze označená písmenem „h” je trochu z jiného těsta a uspokojí zejména ty, kterým záleží nejen na vysoké dynamice, ale i na nízké spotřebě a ekologickém provozu. Rozměry nového modelu zůstaly oproti předchůdci téměř stejné, takže vzhůru do posuzování vzhledu. Ti všímavější pak jednotlivé verze odliší hned na první pohled a to díky propracované masce chladiče a modrému lemování písmena L ve znaku v případě RX 450h. Co se týče samotného vzhledu, jen těžko můžeme zmínit něco převratného. Příď je nyní charakteristická mohutnějšími tvary a přední světlomety odkazují na ostatní současné modely s „eLkem“ na přídi. Oproti předchůdci však tato novinka působí jakoby trochu neohrabanějším dojmem a vzhled po vzoru větších amerických SUV také nemusí být každému po chuti. Nicméně, názor na vzhled si musí každý udělat sám.

Nyní se opět zaměřme na jednotlivé rozdíly u obou verzí. RX 450h v sobě ukrývá 3,5 litrový šestiválec a hybridní pohonné ústrojí Lexus Hybrid Drive, které pracuje na stejném principu jako čtyřválec u Toyoty Prius. Výkon agregátu pak činí slušných 220 kW. Nebyli by to ovšem Japonci, kdyby se do svých vozidel nesnažili vždy nacpat co nejvíce techniky a ani v tomto případě neudělali výjimku. Za pozornost stojí zejména systém, který dokáže opět využít teplo z výfukové soustavy, díky čemuž se motor dokáže dříve zahřát na pracovní teplotu, kterou si dokáže udržet i delší čas po svém vypnutí. Neméně zajímavou je i technologie chlazení systému recirkulace výfukových plynů. Hybridní ústrojenství si pochopitelně vyžádalo i několik dalších změn, jako třeba osazení ukazovatele nabití akumulátorů místo otáčkoměru.

Co se týče běžné verze, tu pohání taky 3,5 litrový zážehový šestiválec disponující výkonem 205 kW, jehož výkon je přenášen na přední nebo všechna kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Nový Lexus RX potěší i svou vskutku bohatou standardní výbavou, která zahrnuje systém kontroly stability, adaptivní světlomety nebo asistenta při rozjezdech do kopce.

Zatímco v Evropě si na tuto novinku budeme muset ještě nejmíň půl roku počkat, v Americe se Lexus RX350 začne prodávat již v únoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RX350 a RX450h
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků