Lexus RC F je zde, bohužel stále bez technických podrobností

Na Ženevském autosalonu právě debutovalo evropské provedení špičkového modelu Lexus RC F.

Vůbec poprvé bylo provedení Lexus RC F k vidění na letošním autosalonu v Detroitu a v Evropě si svoji premiéru odbylo právě nyní. Novinka dostala pod kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec. Přesné parametry si ovšem automobilka nechala pro sebe. Spokojit se musíme s tím, že motor nabídne „více než 450 koní“ a „více než 520 Nm“, detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi Lexus RC F nelze při přímém setkání upřít značnou dávku osobitosti

Lexus mlží taktéž kolem dalších údajů. Zrychlení z nuly na stovku bude lepší, než v případě modelu IS F, zároveň máme očekávat také nižší spotřebu v porovnání s tímto modelem. Maximální rychlost činí 270 km/h. Jde o hodnotu danou omezovačem. Mimochodem ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovaném provozu má v tabulkách zapsanou hodnotu 11,4 l/100 km. Nižší spotřebu má zařídit fakt, že v nízkých otáčkách se použitý osmiválec přepne do takzvaného Atkinsonova cyklu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RC F vyniká difuzorem v zadním nárazníku a dvěma páry koncovek výfuků

S motorem spolupracuje nově naladěná osmistupňová automatická převodovka. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, která dostala aktivní diferenciál TVD. Krotit tohle kupé budou brzdy z dílny Brembo, standardem jsou devatenáctipalcová kola. Jak už jsme psali dříve, RC F používá zadní výsuvný spoiler, za zmínku určitě také stojí možnost pořídit si „karbonový“ paket. Ten obsahuje karbonovou střechu a ze stejného materiálu vyvedený zadní spoiler.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků