Lexus RC F je zde, bohužel stále bez technických podrobností

Na Ženevském autosalonu právě debutovalo evropské provedení špičkového modelu Lexus RC F.

Vůbec poprvé bylo provedení Lexus RC F k vidění na letošním autosalonu v Detroitu a v Evropě si svoji premiéru odbylo právě nyní. Novinka dostala pod kapotu pětilitrový vidlicový osmiválec. Přesné parametry si ovšem automobilka nechala pro sebe. Spokojit se musíme s tím, že motor nabídne „více než 450 koní“ a „více než 520 Nm“, detaily ale automobilka nedodala ani do Ženevy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verzi Lexus RC F nelze při přímém setkání upřít značnou dávku osobitosti

Lexus mlží taktéž kolem dalších údajů. Zrychlení z nuly na stovku bude lepší, než v případě modelu IS F, zároveň máme očekávat také nižší spotřebu v porovnání s tímto modelem. Maximální rychlost činí 270 km/h. Jde o hodnotu danou omezovačem. Mimochodem ostrý japonský sedan zvládne stovku za 4,8 s, v kombinovaném provozu má v tabulkách zapsanou hodnotu 11,4 l/100 km. Nižší spotřebu má zařídit fakt, že v nízkých otáčkách se použitý osmiválec přepne do takzvaného Atkinsonova cyklu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus RC F vyniká difuzorem v zadním nárazníku a dvěma páry koncovek výfuků

S motorem spolupracuje nově naladěná osmistupňová automatická převodovka. Poháněná je samozřejmě zadní náprava, která dostala aktivní diferenciál TVD. Krotit tohle kupé budou brzdy z dílny Brembo, standardem jsou devatenáctipalcová kola. Jak už jsme psali dříve, RC F používá zadní výsuvný spoiler, za zmínku určitě také stojí možnost pořídit si „karbonový“ paket. Ten obsahuje karbonovou střechu a ze stejného materiálu vyvedený zadní spoiler.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků