Lexus odhaluje nový sportovně zaměřený sedan GS F

Značka Lexus opět stvrzuje svoji sportovní mentalitu odhalením netrpělivě očekávaného výkonného sedanu GS F, jenž se poprvé představí v úterý 13. ledna na mezinárodním autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu rámci expozice značky v centru Cobo. Model GS F bude nejnovějším přírůstkem do rodiny vysoce výkonných vozů Lexus s označením „F“ (dnes zahrnuje kupé RC F). Nový zástupce představuje kultivovaný čtyřdveřový sedan disponující rychlostí a agilitou prémiového sportovního vozu. 

Ačkoli nový Lexus GS F vyjíždí na stejné podvozkové platformě jako standardní GS, může se pochlubit celou řadou vylepšení a úprav, včetně samotné pohonné jednotky. Pod kapotou najdeme nepřeplňovaný agregát 5,0 l V8 s příkladnou odezvou, produkující pozoruhodných 473 k (348 kW)* při 7100 ot/min a špičkový točivý moment 527 Nm* v pásmu 4800 až 5600 ot/min. Propracovaná pohonná jednotka kombinuje Ottův a Atkinsonův spalovací cyklus, a dosahuje tak co nejvyššího výkonu s nejnižší možnou spotřebou paliva za každé jízdní situace. V souladu s charakterem tohoto sportovního sedanu pak motor spolupracuje s nesmírně agilní osmistupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení. 

Součástí dlouhého seznamu standardní výbavy bude i pokrokový diferenciál Lexus TVD s vektorováním točivého momentu (používá i Lexus RC F), díky kterému GS F svým jízdním charakterem rozhodně zaujme oproti konkurenci. Diferenciál TVD nabízí tři provozní režimy:

Standard (výchozí nastavení) přináší vyváženou agilitu a jízdní stabilitu; 
Slalom zdůrazňuje hbité reakce řízení a agilitu;  
Track klade důraz na stabilní jízdní chování při vysokých rychlostech na okruzích.

Konstrukce kabiny GS F byla opatřena dalšími výztuhami, přičemž soustava zavěšení kol byla speciálně odladěna s ohledem na špičkovou ovladatelnost tohoto sportovního sedanu, avšak bez jakýchkoli kompromisů v otázce kvality jízdy. Řidiči bezpochyby ocení stabilitu a klidný jízdní styl GS F na dlouhých dálničních přesunech, stejně tak jako schopnosti tohoto sedanu potýkat se s nejnáročnějšími tratěmi, ať již v horských serpentinách nebo na závodních okruzích. Nový Lexus GS F je z pohledu řidiče vyvážený sedan s dvojím charakterem, schopný stejně dobře vylepšovat traťové rekordy jako posloužit k pohodlným cestám do zaměstnání. 

Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1830 kg bude nové GS F ze všech konkurenčních modelů nejlehčí.
    
Předběžné technické specifikace
Celková délka    
4915 mm

Celková šířka    
1845 mm

Celková výška
    1440 mm

Rozvor náprav
    2850 mm

Rozchod kol     
1555 / 1560 mm

Pohotovostní hmotnost    
1830 kg
Kola    
19" × 9J (vpředu)  19" × 10J (vzadu)
    
Pneumatiky
    255/35 R19 (vpředu) 275/35 R19 (vzadu)


*Veškeré specifikace platí pro vozy určené pro trhy v USA 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků