Lexus odhaluje nový sportovně zaměřený sedan GS F

Značka Lexus opět stvrzuje svoji sportovní mentalitu odhalením netrpělivě očekávaného výkonného sedanu GS F, jenž se poprvé představí v úterý 13. ledna na mezinárodním autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu rámci expozice značky v centru Cobo. Model GS F bude nejnovějším přírůstkem do rodiny vysoce výkonných vozů Lexus s označením „F“ (dnes zahrnuje kupé RC F). Nový zástupce představuje kultivovaný čtyřdveřový sedan disponující rychlostí a agilitou prémiového sportovního vozu. 

Ačkoli nový Lexus GS F vyjíždí na stejné podvozkové platformě jako standardní GS, může se pochlubit celou řadou vylepšení a úprav, včetně samotné pohonné jednotky. Pod kapotou najdeme nepřeplňovaný agregát 5,0 l V8 s příkladnou odezvou, produkující pozoruhodných 473 k (348 kW)* při 7100 ot/min a špičkový točivý moment 527 Nm* v pásmu 4800 až 5600 ot/min. Propracovaná pohonná jednotka kombinuje Ottův a Atkinsonův spalovací cyklus, a dosahuje tak co nejvyššího výkonu s nejnižší možnou spotřebou paliva za každé jízdní situace. V souladu s charakterem tohoto sportovního sedanu pak motor spolupracuje s nesmírně agilní osmistupňovou automatickou převodovkou s možností ručního řazení. 

Součástí dlouhého seznamu standardní výbavy bude i pokrokový diferenciál Lexus TVD s vektorováním točivého momentu (používá i Lexus RC F), díky kterému GS F svým jízdním charakterem rozhodně zaujme oproti konkurenci. Diferenciál TVD nabízí tři provozní režimy:

Standard (výchozí nastavení) přináší vyváženou agilitu a jízdní stabilitu; 
Slalom zdůrazňuje hbité reakce řízení a agilitu;  
Track klade důraz na stabilní jízdní chování při vysokých rychlostech na okruzích.

Konstrukce kabiny GS F byla opatřena dalšími výztuhami, přičemž soustava zavěšení kol byla speciálně odladěna s ohledem na špičkovou ovladatelnost tohoto sportovního sedanu, avšak bez jakýchkoli kompromisů v otázce kvality jízdy. Řidiči bezpochyby ocení stabilitu a klidný jízdní styl GS F na dlouhých dálničních přesunech, stejně tak jako schopnosti tohoto sedanu potýkat se s nejnáročnějšími tratěmi, ať již v horských serpentinách nebo na závodních okruzích. Nový Lexus GS F je z pohledu řidiče vyvážený sedan s dvojím charakterem, schopný stejně dobře vylepšovat traťové rekordy jako posloužit k pohodlným cestám do zaměstnání. 

Při pohotovostní hmotnosti pouhých 1830 kg bude nové GS F ze všech konkurenčních modelů nejlehčí.
    
Předběžné technické specifikace
Celková délka    
4915 mm

Celková šířka    
1845 mm

Celková výška
    1440 mm

Rozvor náprav
    2850 mm

Rozchod kol     
1555 / 1560 mm

Pohotovostní hmotnost    
1830 kg
Kola    
19" × 9J (vpředu)  19" × 10J (vzadu)
    
Pneumatiky
    255/35 R19 (vpředu) 275/35 R19 (vzadu)


*Veškeré specifikace platí pro vozy určené pro trhy v USA 

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků