Lexus LX 570 JTGrey Racing: velký pouštní dobyvatel

Lexus (nebo chcete-li Toyota) se začátkem března stal hlavním sponzorem týmu JTGrey Racing. Důvodem je zaprvé fakt, že tento tým závodí s upraveným luxusním SUV Lexus LX 570 a také to, že v minulém roce dokázal vyhrát v seriálu SCORE Stock Full Championship celou řadu závodů (Las Vegas 300, the San Felipe 250, the Baja 1000). Za volantem seděl Joe Becal a vedení týmu samozřejmě plánuje kombinaci schopného auta a kvalitního řidiče zachovat také pro sezónu 2011.

Lexus LX 570 je severoamerická verze Toyoty Land Cruiser V8. Vůz měří na délku bez devíti milimetrů pět metrů, šířka dosahuje na 1971 mm a na výšku má tohle SUV 1890 mm. Pod kapotou je vidlicový osmiválec velikosti 5,7 litru o výkonu 383 koní. Závodní Lexus je logicky kompletně přestavěn. Tisková zpráva není v tomto ohledu příliš podrobná, pouze uvádí, že auto stojí na obrovských 37 palcových pneumatikách BF Goodrich Baja, tlumiče dodala společnost King Racing, vylepšeny byly také brzdy, přidána je palivová nádrž a devět světlometů značky KC Hilites.

David Nordstrom, viceprezident pro marketing divize Lexus je offroad speciálem nadšený a k danému tématu dodává: “Je vzrušující vidět, jak LX 570 dobývá extrémní pouštní terény a jak se stejnou hbitostí a obratností dokáže jezdit po městě.“

Sice jsem s Lexusem LX nejezdil, ale po zkušenostech s Land Cruiserem V8 bych toto tvrzení bral přeci jen s rezervou. Za volantem pětimetrového SUV jsem si v centru Prahy připadal všelijak, jen ne hbitý a ani s tou obratností to nebyla žádná velká sláva. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Podobnost veškerá žádná. Vlevo je civilní verze Lexusu LX 570, vpravo pak ta závodní, s kterou Joe Becal triumfoval v mnoha závodech seriálu SCORE Stock Full Championship. 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků