Lexus LX 570 JTGrey Racing: velký pouštní dobyvatel

Lexus (nebo chcete-li Toyota) se začátkem března stal hlavním sponzorem týmu JTGrey Racing. Důvodem je zaprvé fakt, že tento tým závodí s upraveným luxusním SUV Lexus LX 570 a také to, že v minulém roce dokázal vyhrát v seriálu SCORE Stock Full Championship celou řadu závodů (Las Vegas 300, the San Felipe 250, the Baja 1000). Za volantem seděl Joe Becal a vedení týmu samozřejmě plánuje kombinaci schopného auta a kvalitního řidiče zachovat také pro sezónu 2011.

Lexus LX 570 je severoamerická verze Toyoty Land Cruiser V8. Vůz měří na délku bez devíti milimetrů pět metrů, šířka dosahuje na 1971 mm a na výšku má tohle SUV 1890 mm. Pod kapotou je vidlicový osmiválec velikosti 5,7 litru o výkonu 383 koní. Závodní Lexus je logicky kompletně přestavěn. Tisková zpráva není v tomto ohledu příliš podrobná, pouze uvádí, že auto stojí na obrovských 37 palcových pneumatikách BF Goodrich Baja, tlumiče dodala společnost King Racing, vylepšeny byly také brzdy, přidána je palivová nádrž a devět světlometů značky KC Hilites.

David Nordstrom, viceprezident pro marketing divize Lexus je offroad speciálem nadšený a k danému tématu dodává: “Je vzrušující vidět, jak LX 570 dobývá extrémní pouštní terény a jak se stejnou hbitostí a obratností dokáže jezdit po městě.“

Sice jsem s Lexusem LX nejezdil, ale po zkušenostech s Land Cruiserem V8 bych toto tvrzení bral přeci jen s rezervou. Za volantem pětimetrového SUV jsem si v centru Prahy připadal všelijak, jen ne hbitý a ani s tou obratností to nebyla žádná velká sláva. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Podobnost veškerá žádná. Vlevo je civilní verze Lexusu LX 570, vpravo pak ta závodní, s kterou Joe Becal triumfoval v mnoha závodech seriálu SCORE Stock Full Championship. 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků