Lexus LFA opět na scéně. V roce 2014 přijde ve verzi Roadster

Příběh supersportovního Lexusu, myslím, není nutné dlouze připomínat. Japonská automobilka vyprodukovala něco, co vyrazilo dech prakticky každému, a i když za svůj hodně ostrý model chtěla deset milionů, byla prodána kompletní série pěti set vozů téměř okamžitě. Tím jsme mohli kapitolu modelu LFA považovat za uzavřenou.

Na veřejnost ovšem pronikla zpráva, že by to nemusela být tak úplně pravda. Lexus údajně plánuje také otevřenou verzi Roadster. LFA bez střechy byl k vidění coby koncept už v roce 2008 na autosalonu v Detroitu. Předběžně se počítá se zahájením prodeje v roce 2014. Stejně tak můžeme rovnou počítat s tím, že opět vznikne jen málo početná série a že cena bude spíše vyšší než nižší.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technika zůstane s největší pravděpodobností zachována. O pohon se stará vysokootáčkový vidlicový desetiválec o objemu 4,8 litru. Maximální výkon 560 koní je k dispozici při 8700 ot./min. Nejvyšší točivý moment činí 480 Nm, přičemž devadesát procent z této hodnoty je dostupných v rozmezí od 3700 do 9000 ot./min. Zrychlení z nuly na sto je otázkou 3,7 vteřin a maximální rychlost daleko přesahuje 300 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků