Lexus LF-NX vyzývá na souboj Audi Q5 a další německá SUV

Odvážně tvarovanou studií dává Lexus najevo, že se chystá rozčeřit klidné vody „malých“ luxusních SUV.

Segment prémiových crossoverů či SUV nedává spát ani luxusní značce skupiny Toyota. Konceptem LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť přetahovat se o zákazníky s Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedesem GLK.

Lexus LF-NX je při délce 4640 mm o 10 cm delší než GLK, ve srovnání s Q5 má navrch o symbolický centimetr. Delší je pouze X3, a to o zanedbatelných osm milimetrů. Rozvorem náprav však všichni tři němečtí soupeři Lexus přesahují o 5 až 10 cm. I z toho můžeme soudit, že prostor na zadních sedadlech nebyl pro vývojáře hlavní prioritou. Koneckonců tato auta se zřídkakdy používají jako rodinná.

Základní rozměry podvozku jsou podle všecho diktovány potřebou integrovat do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopitelně hybrid. Zážehový motor o objemu 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je podporován elektromotorem. Celé hnací ústrojí pochází z amerického sedanu ES300h, což znamená, že poháněná jsou pouze přední kola.

Japonská značka se nepochlubila žádnými konkrétnémi čísly, ačkoliv hovoří o nejnižších emisích CO2 (a tedy i spotřebě benzínu) ve třídě. 

SUV | Design | Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2013 | Lexus

Prohlédněte si také galerii oficiálních fotek konceptu LF-NX

Jedním rekordem si ale můžeme být jisti už dnes. Pokud by se LF-NX začal vyrábět ve stejné podobě jako koncept, měl by stoprocentně největší masku nejen v segmentu, ale i široko daleko. V Evropě, kde úřady trvají na umisťování registračních značek i vpředu, nevynikne rozloha výpletu zdaleka tak dramaticky jako v USA, pro které bude ostatně sériový následovník konceptu určen především.

Exteriér v kovovém odstínu Brushed Metal Silver má podle Lexusu evokovat dojem, že je vyfrézován z jednoho kusu materiálu. Na četných zaobleních, hranách a ostrých lomech by se ale CNC obráběcí stroj věru zle zapotil.

I přes agresivní vzhled má koncept schované výfuky – údajně proto, aby tak zdůraznil ekologickou stránku hybridního hnacího ústrojí.

Vedle dramatického „origami“ exteriéru s množstvím hran a lomů světla láká Lexus také novým interiérem s dotykovými ovladači. Doufat, že by se kokpit v této podobě dostal do sériové výroby, je ovšem zbytečné. Snad až na čalounění dvěma kontrastními odstíny kůže a základní tvary palubní desky...

„Zariskovali jsme a doufáme, že reakce budou pozitivní,“ řekl designér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. „Pokud ano, není žádný důvod, proč by sériový model nemohl vypadat právě takto.“

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků