Lexus LF-NX vyzývá na souboj Audi Q5 a další německá SUV

Odvážně tvarovanou studií dává Lexus najevo, že se chystá rozčeřit klidné vody „malých“ luxusních SUV.

Segment prémiových crossoverů či SUV nedává spát ani luxusní značce skupiny Toyota. Konceptem LF-NX Lexus naznačuje, že má chuť přetahovat se o zákazníky s Audi Q5, BMW X3 nebo Mercedesem GLK.

Lexus LF-NX je při délce 4640 mm o 10 cm delší než GLK, ve srovnání s Q5 má navrch o symbolický centimetr. Delší je pouze X3, a to o zanedbatelných osm milimetrů. Rozvorem náprav však všichni tři němečtí soupeři Lexus přesahují o 5 až 10 cm. I z toho můžeme soudit, že prostor na zadních sedadlech nebyl pro vývojáře hlavní prioritou. Koneckonců tato auta se zřídkakdy používají jako rodinná.

Základní rozměry podvozku jsou podle všecho diktovány potřebou integrovat do podlahy akumulátor. Lexus LF-NX je pochopitelně hybrid. Zážehový motor o objemu 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je podporován elektromotorem. Celé hnací ústrojí pochází z amerického sedanu ES300h, což znamená, že poháněná jsou pouze přední kola.

Japonská značka se nepochlubila žádnými konkrétnémi čísly, ačkoliv hovoří o nejnižších emisích CO2 (a tedy i spotřebě benzínu) ve třídě. 

SUV | Design | Autosalony | Premiéry | Frankfurt 2013 | Lexus

Prohlédněte si také galerii oficiálních fotek konceptu LF-NX

Jedním rekordem si ale můžeme být jisti už dnes. Pokud by se LF-NX začal vyrábět ve stejné podobě jako koncept, měl by stoprocentně největší masku nejen v segmentu, ale i široko daleko. V Evropě, kde úřady trvají na umisťování registračních značek i vpředu, nevynikne rozloha výpletu zdaleka tak dramaticky jako v USA, pro které bude ostatně sériový následovník konceptu určen především.

Exteriér v kovovém odstínu Brushed Metal Silver má podle Lexusu evokovat dojem, že je vyfrézován z jednoho kusu materiálu. Na četných zaobleních, hranách a ostrých lomech by se ale CNC obráběcí stroj věru zle zapotil.

I přes agresivní vzhled má koncept schované výfuky – údajně proto, aby tak zdůraznil ekologickou stránku hybridního hnacího ústrojí.

Vedle dramatického „origami“ exteriéru s množstvím hran a lomů světla láká Lexus také novým interiérem s dotykovými ovladači. Doufat, že by se kokpit v této podobě dostal do sériové výroby, je ovšem zbytečné. Snad až na čalounění dvěma kontrastními odstíny kůže a základní tvary palubní desky...

„Zariskovali jsme a doufáme, že reakce budou pozitivní,“ řekl designér Nobuyuki Tomatsu britskému časopisu Autocar. „Pokud ano, není žádný důvod, proč by sériový model nemohl vypadat právě takto.“

 

Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 1.968
Rok výroby: 2011
Stav: 139 923 km
Cena: 269 000 Kč
Audi A6 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 201 996 km
Cena: 159 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků