Lexus LF-CC: studie jako předobraz nového IS

Značka Lexus do Paříže přiveze zcela nový hybridní koncept LF-CC. Oproti detroitské studii LF-LC působí poněkud střízlivějším dojmem, ale co do významu je jistě ještě důležitější...

Pod kódovým označením LF-CC špičková značka koncernu Toyota vystaví studii Lexus LF-CC. Toto kupé má naznačit vzhled budoucí generace kompaktního modelu Lexus IS, ale zároveň se stává také předobrazem nového vyzyvatele vozů typu Audi A5, neboť kupé dosud v řadě IS chybí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový koncept Lexus LF-CC pro letošní Paříž

V porovnání se starším konceptem Lexus LF-LC, jenž se představil na letošním autosalonu v Detroitu, působí nový LF-CC dojmem většího přiblížení možnostem sériové výroby. Vyznačuje se podobným tvarem masky chladiče a poněkud vzad posunutými hlavními světlomety tvořenými v rovině umístěnými světelnými zdroji LED, jež přídi vozu dodávají členitější, v terminologii Lexusu „trojrozměrnější“ vzhled.

Video | Sportovní auta | Premiéry | Design | Lexus

Lexus LF-LC: oficiální fotogalerie, oficiální video, oficiální fakta

Při pohledu z profilu vynikají typické proporce dvoudveřového kupé s klasicky rozvrženou pohonnou soustavou, tedy spalovací motor vpředu a pohon zadních kol, takže zaznamenáme hlavně dlouhou kapotu, prostor pro posádku posunutý vzad a směrem vzad se zdvihající boční linii zakončenou výraznou odtrhovou hranou integrovanou do víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé prvky nového konceptu odkazují na jiné sériové mdoely i prototypy značky Lexus

Podle tvrzení Lexusu se pod skořápkou prototypu LF-CC skrývá zcela nová hybridní soustava, jež má nabízet špičkovou dynamiku, ovšem při emisích CO2 pod hranicí 100 g/km. Sestávat má z rovněž zcela nového zážehového čtyřválce, pracujícího v Atkinsonově cyklu, s objemem 2,5 l a přímým vstřikováním a vodou chlazeného elektromotoru s permanentním magnetem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také interiér má naznačovat podobu nové generace řady Lexus IS

Řízení toku točivého momentu z těchto skupin řídí speciální jednotka na základě aktuálních provozních podmínek a požadavků řidiče, samozřejmostí bude výkonná sada akumulátorů, ovšem jejich specifikace, stejně jako detaily celé pohonné soustavy, zatím zůstávají obestřeny rouškou tajemství. Můžeme-li však spekulovat na základě náznaků z uplynulých měsíců, kombinovaný výkon má přesahovat hranici 200 koní (147 kW).

Lexus

Lexus IS: facelift a nový diesel pro rok 2011

Pánové z Lexusu uvádějí, že také pojetí interiéru včetně výběru obkladových a čalounických materiálů naznačuje podobu budoucí generace typu Lexus IS. Palubní deska je rozdělena do dvou základních skupin. Ta horní nabízí řidiči všechny potřebné provozní informace a sestává z přístrojového štítu a displeje uprostřed palubní desky, ta nižší je tvořena voličem jízdních režimů a panelem pro nastavování jednotlivých skupin vozu.

Oficiální premiéra modelu Lexus LF-CC proběhne na pařížském autosalonu hned 27. září, kdy se také dozvíme všechny potřebné podrobnosti. Zatím vaší pozornosti doporučíme nejen pěkné obrázky, ale také prezentační video.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků