35
Fotogalerie

Lexus LF-A: japonské Ferrari je na světě

Devět let trval vývoj prvního pravého sporťáku Lexus. Nyní vám jej konečně můžeme představit - jezdí jako Ferrari a stojí jako dvě.

Lexus LF-A připravený pro modelový rok 2011 byl pilně testován snad po celém světě, o čemž svědčily spousty postupně zveřejňovaných špionážních snímků. Ve své závodní podobě se objevil dokonce při čtyřiadvacetihodinovce na Nurburgringu. Nyní však byla jeho produkční verze stručně představena při testovacích jízdách v Miami, oficiální premiéra se pak odehrává na letošním autosalonu v Tokiu.

Náročný vývoj trval plných devět let, během nichž byli příznivci značky postupně mámeni trojicí různých koncepčních studií. Dominantní předností nového modelu bude jeho zážehový, vidlicový desetiválec s poměrně malým rozevřením, který bude možno točit až k hranici 9 000 ot./min., což zavání bezmála Formulí 1 a jistě to přinese velmi zajímavý zvuk...

Lexus LFA 01.jpg Lexus LFA 02.jpg Lexus LFA 03.jpg
Lexus LFA 04.jpg Lexus LFA 05.jpg Lexus LFA 06.jpg
 
Nová pohonná jednotka se vyznačuje zdvihovým objemem 4,8 l a rozevřením řad válců 72 stupňů. Dosahuje nejvyššího výkonu 560 koní (410 kW) při 8 700 ot./min., točivý moment vrcholí při 6 800 ot./min. Pro dosažení těchto výkonových parametrů a dosti vysokých nejvyšších otáček vybavili konstruktéři nový motor například titanovými ventily a ojnicemi, hliníkovými kovanými písty a mazáním se suchou klikovou skříní. Také při výrobě výfukového traktu byly v rozsáhlé míře použity titanové slitiny.

Lexus LFA 07.jpg Lexus LFA 08.jpg Lexus LFA 09.jpg
Lexus LFA 10.jpg Lexus LFA 11.jpg Lexus LFA 12.jpg

K maximální úspoře hmotnosti je 65 % povrchových karosářských dílů vyrobeno z uhlíkových kompozitů, rozdělení hmotnosti na nápravy představuje sympatických 48 / 52 % ve prospěch nápravy vzadu. Výkon se přenáší na kola zadní nápravy skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a diferenciál Torsen s omezenou svorností.

Lexus LF-A zrychlí z klidu na 96 km/h za 3,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 325 km/h. O spolehlivé zpomalení se starají uhlíkovo-keramické kotouče s šestipístkovými brzdovými třmeny, do standardní výbavy kromě nich patří i dvacetipalcové lité ráfky BBS a pneumatiky Bridgestone ZR20.

Lexus LFA 19.jpg Lexus LFA 20.jpg Lexus LFA 21.jpg
Lexus LFA 22.jpg Lexus LFA 23.jpg Lexus LFA 24.jpg

Výroba vozů Lexus LFA bude zahájena na počátku příštího roku a klíčovou skutečností bude její omezení na pouhých 500 kusů, 350 z nich pak má disponovat řízením na levé straně. Ačkoli bude cena přesahovat hranici 370 000 amerických dolarů (!), průzkumy naznačují, že poptávka bude podstatně vyšší. Pokud máte obavu, že se na vás nedostane, možná vás uklidní zmínka o verzích hybrid a roadster, jejichž vývoj právě finišuje.  

Lexus LFA 13.jpg Lexus LFA 14.jpg Lexus LFA 15.jpg
Lexus LFA 16.jpg Lexus LFA 17.jpg Lexus LFA 18.jpg
Lexus LFA 25.jpg Lexus LFA 26.jpg Lexus LFA 27.jpg 
Lexus LF-A

Webový konfigurátor je hotov

Spolu s premiérou vozu Lexus LSA byl spuštěn i zvláštní internetový konfigurátor, který najdete na tomto místě a náhledy z něj pak níže. Jak je patrné, nový majitel si může vybrat i některou z pořádně bizarních odstínů karosérie včetně růžové nebo levandulové.

Toyota zároveň nabízí řadu možností, jak z pohledu barev modifikovat interiér nového superauta včetně sedadel, volantu, koberců či čalounění dveří. Stoupenci tuningových srazů na parkovištích u hypermarketů však přesto budou zklamaní: „rychlé pruhy“ ani neonové trubice pod prahy zde nenajdete... 

Lexus config 01.jpg Lexus config 02.jpg Lexus config 03.jpg
Lexus config 04.jpg Lexus config 06.jpg Lexus config 07.jpg
Lexus config 08.jpg Lexus config 09.jpg
Lexus LF-A ve webovém konfigurátoru

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud