Lexus LC míří do Detroitu. Dostane osmiválec a desetistupňový automat

Novinka se bude jmenovat jednoduše Lexus LC 500. Přijde i hybridní model, který ponese jméno Lexus LC 500h.

Lexus již brzy představí produkční verzi konceptu LF-LC, který se ukázal už před čtyřmi roky. Uvidíme ji na lednovém autosalonu v Detroitu. Zatímco ostatní dnes většinou razí malé ekologické motory, japonská automobilka nasadí pětilitrový osmiválec s výkonem bezmála 480 koní.

Novinka se bude jmenovat jednoduše Lexus LC 500. K velkému motoru bude připojena nová desetistupňová automatická převodovka, kterou vyvvíjí japonská společnost Aisin, informuje australský magazín Motoring.

Testy | Video | Sportovní auta | Kupé | Lexus

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Přijde ale i hybridní model, který ponese jméno Lexus LC 500h a pod kapotou bude mít šestiválec 3,5 l s dvojicí elektromotorů. Hybrid by měl dosahovat podobného výkonu jako osmiválec, tedy přibližně 350 kW (476 k).

Lexus má ale v plánu i ostrou verzi LC-F, která nabídne úplně nový dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,0 l o výkonu okolo 450 kW (612 k). Je možné, že i ostrá verze dostane něco na způsob systému KERS, tedy setrvačník nebo elektromotor s krátkodobou možností zvýšit výkon a zlepšit akceleraci.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků