Lexus LC 500h přiveze do Ženevy hybrid nové generace se šestiválcem

Atmosférický osmiválec v kupé Lexus LC 500 je doplněn hybridní šestiválcovou jednotkou LC 500h.

Luxusní kupé Lexus LC se představilo už před časem. Nejprve přišel dnes už poměrně vzácný atmosférický osmiválec v modelu LC 500, nyní se před autosalonem v Ženevě ukazuje slibovaná hybridní varianta LC 500h. Ta má ovšem pod kapotou atmosférický šestiválec 3,5 l a elektromotory. Stejný pohon dostane i připravovaný luxusní sedan Lexus LS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když má Lexus LC 500h jen šestiválec, díky hybridní soustavě nové generace nabídne ještě vyšší výkon než atmosférický osmiválec ve stejném modelu

Přestože Lexus výkony ještě oficiálně tají, už se ven dostala informace, že šestiválec 3,5 l nabídne výkon 230 kW (313 k) a elektromotor pošle do hybridní soustavy až 162 kW (220 k). Celkový výkon hybridu má být 350 kW (476 k). To je dokonce o 7 kW víc než nabízí atmosférický osmiválec v LC 500.

Testy | Video | Sportovní auta | Kupé | Lexus

Test Lexus RC F: Žádná stará škola

Celý hybridní systém je úplná novinka, značka ho pojmenovala Lexus Multi Stage Hybrid System. O technických detailech ale ještě nepadlo ani slovo, takže si musíme počkat do Ženevy na podrobnější tiskovou zprávu a informace.

Dá se předpokládat, že hybridní Lexus LC 500h zvládne akcelerovat z klidu na 100 km/h za zhruba 4,5 sekundy a určitě se rozjede aspoň na 250 km/h. Bez možnosti jízdy čistě na elektrickou energii to dnes už v případě hybridu ani nejde.

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků