Lexus IS250C: zdařilá inovace

Nový Lexus IS 250C seopírá o elegantní švih sedanu IS. Bez zadních dveří a se stahovací střechou mu to sluší ještě více.

Místem jeho premiéry se stal právě započatý autosalon v paříži. Jedinečný je svým luxusním pojetím, ale především sofistikovanou pevnou skládací střechou. Díky ní může njabídnout istý požitek z jízdy s větrem ve vlasech, ale zároveň komfort uzavřeného vozu. Střecha je vyrobena ze tří velmi lehkých hliníkových částí a celý mechanizmus se elektricky sklopí nebo uzavře během pouhých dvaceti vteřin. Díky promyšlené konstrukci nabízí celkem velký zavazadlový prostor a opravdu komfortní posezení dvěma cestujícím na zadních sedadlech s velmi dobrou přístupností. Tvarování karosérie bylo optimalizováno s ohledem na minimalizaci aerodynamického hluku při jízdě se střechou nahoři i dole.

Pohonná jednotka pochází ze sedanu IS 250. Jedná se o vidlicový šestválec s objemem 2,5 l a výkonem 208 koní, jenž se vyznačuje typicky tichým a kultivovaným chodem. Pracuje v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou. Otevřená karosérie byla samozřejmě důsledně vyztužena, takže podle výrobce nabízí model IS 250C stejný komfort a podobně dobré jízdní vlastnosti jako u sedanu. 

Současná generace Lexusu IS je na trhu od roku 2005 a vzhledem ke zvyku jeho výrobce omlazovat modely každé 3 až 4 roky se jeho facelift očekával každou chvíli. Nasvědčoval tomu i katalog IS pro rok 2009, který se předčasně dostal na veřejnost.

Jediné oficiální informace, které jsme o faceliftovaném IS dosud měli, pocházely z amerického magazínu Lexusu. Text v něm publikovaný ohlašuje příchod omlazeného IS na říjen tohoto roku a hlavní změny mají být směrová světla integrovaná do zpětných zrcátek, nová maska chladiče, 17" a 18" kola, nová nabídka barev a systém Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) dostupný pro model IS 250. Ukázky z tohoto katalogu jsme vám nabídli zde.

Z obrázků je patrné, že součástí faceliftu budou mírně upravené nárazníky a světlomety a také drobné změny v interiéru v podobě upraveného přístrojového panelu a volantu. Další zdroje hovoří o úpravě podvozku a řízení s cílem dosáhnout sportovnějšího charakteru a přiblížit IS ještě blíže k německé konkurenci od BMW a Mercedesu.

Lexus si v USA už dokonce patentoval jména IS250C, IS300C a IS350C pro otevřené varianty typů, jež jsme vám představili výše a na zde přiložených fotografiích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS250C

 

Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 135 375 km
Cena: 195 000 Kč
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků