Lexus IS facelift: inovace v půli života

Lexus IS prodělal sérii drobných vylepšení, které dále zlepšují jeho kredit propracovaného automobilů své třídy. (+české ceny)

Druhá generace řady IS se představila v roce 2006 a právě prošla modernizací v půli svého životního cyklu. Jedná se o typický facelift s drobnými retušemi uvnitř i vně vozu, ovšem bez vážnějších zásahů do jeho techniky.

Na pohonných jednotkách se toho moc nezměnilo. K dispozici zůstává vidlicový šestiválec 2,5 l/204 koní a naftový čtyřválec 2,2/177 koní pro verze IS 250 a IS 220d. Zákazníci v jiných koutech světa, zejména Spojených státech, si mohou užít i verze IS 350 s motorem o objemu 3,5 l a výkonu 306 koní. Základní provedení jsou doplněna šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, dražší verze pak „automatem“ se stejným počtem rychlostí a možností řadi páčkami pod volantem. U nás je IS dodáváno výlučně s pohonem zadních kol, verzi IS 250 je přitom ve světě možné pořídit i s pohonem kol obou náprav.

Už tedy víme, co se prakticky nezměnilo. A co nového facelift přinesl? Zvenčí jsou znát dílčí zásahy do vzhledu přídě a zádě. Přední část vozu dostala upravený nárazník a chladičovou masku, jež vozu přidávají na osobitějším a přesnějším vzhledu. Nalezneme zde stále řadu podobných prvků s větším typem GS, ale jejich celková souhra přispívá k lehčímu a sportovněji střiženému dojmu. Široký rozchod kol je zdůrazněn robustními rozšířenými blatníky, vyplněnými velkými ráfky s nízkoprofilovými pneumatikami.

Vysoká záď připomíná fastback, což siluetě vozu dává spíše charakter sportovního kupé než klasického sedanu. Její švih pak nově podtrhuje nový nárazník a koncová světla s LE diodami. Drobnými vzhledovými změnami jsou též nová kola z lehkých slitin, vnější zpětná zrcátka s integrovanými blikači a dvě nové barvy - Amber Mica (jantarová) a Truffle Mica (hnědá).

Drobné technické změny nastaly u zavěšení kol, které je nyní přepracováno směrem k zatím neznámému výsledku, vylepšené by mělo být i fungování automatické převodovky.

V rámci modernizace se do standardní výbavy už základního provedení dostal pokrokový stabilizační systém VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). Atraktivitu tohoto modelu zvyšuje sada nových prvků výbavy. Patří sem audiosystém Mark Levinson, nový optitronovýpřístrojový štít se snadnou čitelností za jakéhokoli osvětlení, hlasově ovládaná DVD navigace, preventivní bezpečnostní systém PCS kombinující vnější senzory s VDIM s ohledem na optimální funkci brzdového asistentu a předpínačů bezpečnostních pásů v krizové situaci, adaptivní světlomety HID, nový ultrazvukový parkovací asistent, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla nebo kamera sledující pohyb za vozem.

Inovovaný Lexus IS bude hned od svého uvedení nabízen i na českém trhu a to v základním provedení, nebo v rozšířených Sport a Luxury.  Cena základního provedení zážehového IS 250 bude startovat na částce 809 000 Kč, cena základního provedení IS 220d pak na 719 000 Kč.

Pro úplnost dodejme, že sportovní verze IS-F zůstává v nabídce beze změn s cenou 1 679 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Lexus IS po faceliftu
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 123 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek