Lexus IS: facelift a nový diesel pro rok 2011

Lexus na autosalonu v Paříži vystaví modernizované provedení své řady IS. Dostane nový „nafťák” a pár drobných změn.

A my pro vás máme podrobnosti o evropské verzi modelu vyráběného s karoseriemi sedan a kupé/kabriolet. Na první pohled si prakticky žádných výrazných změn nevšimneme, přesto jich několik je. Patří sem nové světlomety s vestavěnými světly z LED pro denní svícení, pozměněná maska chladiče, omlazené zadní svítilny, nové odstíny lakování i sady litých kol. Z hlediska interiéru resp. výbavy se běžné verze Lexusu IS pro modelový rok 2011 dočkají automatických stěračů, zatmavovacího vniřního zpětného zrcátka či nového koženého čalounění.

Sportovně zaměřený paket F-Sport se navíc vyznačuje agresivnějším předním nárazníkem, který se ještě více přibliží zemi, upravenou maskou chladiče a novým zadním spoilerem s vestavěným třetím brzdovým světlem. Novinkou je také upravený design 18" kol. Uvnitř pak najdeme tmavé čalounění střechy nebo dekorační panely s povrchem připomínajícím titanovou slitinu.

Milovníci nafty možná ocení zavedení nového modelu IS 200d, jenž disponuje stejným agregátem 2,2 l jako stávající IS 220d, ovšem s výkonem sníženým ze 177 koní (130 kW) na 150 koní (110 kW). Lexus IS 200d zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,2 s a dosáhne rychlosti 205 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,1 l/100 km. Oba dieselové motory se budou na většině evropských trhů nabízet současně, v Anglii se s výkonnější jednotkou musí rozloučit.

Změn doznal též zážehový šestiválec s objemem 2,5 l instalovaný do vozů IS 250 a IS 250 C. Jeho výkonové parametry se sice nezměnily, výkon zůstal na 205 koních (153 kW) a točivý moment činí stejných 252 Nm, nicméně podle vyjádření Lexusu se podařilo snížit průměrnou normovanou spotřebu ze stávajících 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km a motor také plní emisní normu Euro 5.

Jak jsme již zmínili, inovovaný IS si svůj debut odbude v Paříži, do prodejů by se měl dostat hned záhy.

Tip: Přečtěte si náš test Lexusu IS250 F-Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS 2011

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků