Lexus IS: facelift a nový diesel pro rok 2011

Lexus na autosalonu v Paříži vystaví modernizované provedení své řady IS. Dostane nový „nafťák” a pár drobných změn.

A my pro vás máme podrobnosti o evropské verzi modelu vyráběného s karoseriemi sedan a kupé/kabriolet. Na první pohled si prakticky žádných výrazných změn nevšimneme, přesto jich několik je. Patří sem nové světlomety s vestavěnými světly z LED pro denní svícení, pozměněná maska chladiče, omlazené zadní svítilny, nové odstíny lakování i sady litých kol. Z hlediska interiéru resp. výbavy se běžné verze Lexusu IS pro modelový rok 2011 dočkají automatických stěračů, zatmavovacího vniřního zpětného zrcátka či nového koženého čalounění.

Sportovně zaměřený paket F-Sport se navíc vyznačuje agresivnějším předním nárazníkem, který se ještě více přibliží zemi, upravenou maskou chladiče a novým zadním spoilerem s vestavěným třetím brzdovým světlem. Novinkou je také upravený design 18" kol. Uvnitř pak najdeme tmavé čalounění střechy nebo dekorační panely s povrchem připomínajícím titanovou slitinu.

Milovníci nafty možná ocení zavedení nového modelu IS 200d, jenž disponuje stejným agregátem 2,2 l jako stávající IS 220d, ovšem s výkonem sníženým ze 177 koní (130 kW) na 150 koní (110 kW). Lexus IS 200d zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,2 s a dosáhne rychlosti 205 km/h, to vše při průměrné spotřebě 5,1 l/100 km. Oba dieselové motory se budou na většině evropských trhů nabízet současně, v Anglii se s výkonnější jednotkou musí rozloučit.

Změn doznal též zážehový šestiválec s objemem 2,5 l instalovaný do vozů IS 250 a IS 250 C. Jeho výkonové parametry se sice nezměnily, výkon zůstal na 205 koních (153 kW) a točivý moment činí stejných 252 Nm, nicméně podle vyjádření Lexusu se podařilo snížit průměrnou normovanou spotřebu ze stávajících 9,1 l/100 km na 8,4 l/100 km a motor také plní emisní normu Euro 5.

Jak jsme již zmínili, inovovaný IS si svůj debut odbude v Paříži, do prodejů by se měl dostat hned záhy.

Tip: Přečtěte si náš test Lexusu IS250 F-Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus IS 2011

 

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků