Lexus IS F Evolution: více síly, méně kilogramů

Lexus IS s označením F, které potvrzovalo o to, že nejde jen tak o obyčejnou, ale pořádně našlápnutou verzi, se začal v Japonsku prodávat na sklonku roku 2007 a od té doby jej nepostihlo žádné další vylepšení. To by se však podle nejnovějších spekulací již brzy mělo změnit a to s příchodem nové verze s přívlastkem Evolution. Co všechno má přinést?

Ačkoliv můžeme prozatím vycházet z pouhých spekulací, již několik od sebe nezávislých zdrojů potvrdilo, že konstruktéři se zaměřili na citelné snížení hmotnosti a to zejména použitím karbonu a odlehčených kompozitních materiálů. Pár změn se prý dočká i samotný interiér, kde můžeme očekávat lepší sedadla a propracovanější palubní desku. Nyní se ale dostáváme k té zajímavější části. Atmosférický osmiválec má totiž nově disponovat o málo vyšším výkonem, přičemž zlepšení má být vidět i na spotřebě. Novinkou bude i osazení karbon-keramických brzd na všechna čtyři kola a lepší jízdní vlastnosti takřka po všech směrech.
Možná vás zklameme, když řekneme, že tento vůz nemá být nijak hromadně vyráběn a světlo světa zřejmě shlédne pouze 500 kusů, z nichž většina se nedostane za hranice Japonského ostrova. Ale možná tomu bude nakonec jinak...
Klepněte pro větší obrázek 
Možná podoba Lexusu IS F Evolution
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků