Lexus IS-F 2011: změny i pro „eFko”

Lexus se pustil do boje s euronormami a modernizoval i vrcholné provedení své zatím nejmenší řady IS. Co nabídne?

Evropští fanoušci sportovně střiženého sedanu Lexus IS-F si mohou vydechnout. Společnost Lexus totiž do svého modernizačního programu pro modelový rok 2011 zahrnula také typ IS-F, čímž jej zřejmě ušetřila téměř jisté smrti v ošidných tenatech emisní normy Euro V. Ta mezitím zařízla krk matadorům Ford Focus ST, Honda Civic Type R nebo Mazda RX-8 a tento seznam jistě nebude konečný.

Lexus tím navazuje na menší facelift celé řady IS a zejména jeho F-Sport paketu, který jsme vám představili již minulý týden. Zvenku jsou tak nejpatrnější nové přední světlomety s vestavěnými denními svítilnami z LED a černé provedení zevnějšku s označením Starlight Black GF.

Na palubě najdeme nové dekorační obklady z tmavě laděných uhlíkových kompozitů, vylepšená přední sedadla s lepší oporou, modré stehování koženého čalounění namísto dosavadního bílého nebo přepracovaný přístrojový štít.

Pod kapotou se nachází modifikovaná zážehová pohonná jednotka, jež s plněním Euro V nemá problémy. Jedná se samozřejmě o vidlicový osmiválec s objemem rovných pěti litrů a výkonem 429 koní (315 kW), který vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhnout elektronicky omezené maximální rychlosti 270 km/h.

Lexus IS-F modelového roku 2011 oslaví svoji premiéru již příští měsíc na autosalonu v Paříži a v Evropě se začne prodávat krátce poté.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus: IS-F 2011
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků