Lexus IS 2014: dva šestiválce, hybrid a čtyřkolka

Další z řady detroitských novinek to má za sebou. Lexusu oficiálně představil novou generaci sedanu IS.

Novou generaci Lexusu IS jsme vám už několikrát ukázali, takže po stránce designu asi nikoho nepřekvapí. Inspirace konceptem LF-CC je znát a podle některých názorů je vzhled skoro až přehnaný. Uvidíme, jak bude automobil vypadat v reálu. Lexus slibuje důraz na jízdní vlastnosti. Přední náprava dostala dvojité lichoběžníkové zavěšení, což používala už předchozí generace, ale to nové má být důkladně přepracované. Dozadu se pak nastěhoval multilink převzatý z řady GS.

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Inspirace řadou GS je na první pohled patrná také v interiéru. Určitě zaujme přístrojový štít, který si IS pro změnu vypůjčilo spolu s volantem ze supersportu LFA. Zadní cestující se mají údajně těšit na větší prostor, a to díky delšímu rozvoru náprav. Přesné číslo tisková zpráva neuvádí, zatím se musíme spokojit s informací, že rozvor narostl „téměř o tři palce“ (cca 76 mm). Myslelo se také na bezpečnost, standardem je deset airbagů, kdo chce připlácet, ten si může dokoupit třeba hlídání mrtvého úhlu nebo systém Lane Departure Alert sledující neúmyslné opuštění jízdního pruhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro začátek Lexus připravil verze IS 250, IS 350 a IS 300h. V prvním případě jde o šestiválec 2,5 l, druhá možnost je (jak napovídá název) šestiválec o litr větší. Hybridní 300h je určena pro Evropu, Japonsko a další vybrané trhy. Jako základ zde funguje menší benzinový šestiválec. Standardem je pohon zadních kol, IS 250 se bude nabízet také s pohonem 4x4. Přesné technické údaje ale Lexus zatím nezveřejnil.

Testy | Lexus

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Hned na úvod je připraven také paket F Sport zahrnující jak upravený design, tak několik prvků interiéru a především jinak nastavené odpružení a elektrický posilovač řízení. Součástí jsou rovněž osmnáctipalcová litá kola, která se svým designem opět inspirovala u LFA. Nový Lexus IS se zanče prodávat v polovině roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků