Lexus IS 2014: dva šestiválce, hybrid a čtyřkolka

Další z řady detroitských novinek to má za sebou. Lexusu oficiálně představil novou generaci sedanu IS.

Novou generaci Lexusu IS jsme vám už několikrát ukázali, takže po stránce designu asi nikoho nepřekvapí. Inspirace konceptem LF-CC je znát a podle některých názorů je vzhled skoro až přehnaný. Uvidíme, jak bude automobil vypadat v reálu. Lexus slibuje důraz na jízdní vlastnosti. Přední náprava dostala dvojité lichoběžníkové zavěšení, což používala už předchozí generace, ale to nové má být důkladně přepracované. Dozadu se pak nastěhoval multilink převzatý z řady GS.

Test: Lexus GS 450h F Sport – zátah rakety

Inspirace řadou GS je na první pohled patrná také v interiéru. Určitě zaujme přístrojový štít, který si IS pro změnu vypůjčilo spolu s volantem ze supersportu LFA. Zadní cestující se mají údajně těšit na větší prostor, a to díky delšímu rozvoru náprav. Přesné číslo tisková zpráva neuvádí, zatím se musíme spokojit s informací, že rozvor narostl „téměř o tři palce“ (cca 76 mm). Myslelo se také na bezpečnost, standardem je deset airbagů, kdo chce připlácet, ten si může dokoupit třeba hlídání mrtvého úhlu nebo systém Lane Departure Alert sledující neúmyslné opuštění jízdního pruhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pro začátek Lexus připravil verze IS 250, IS 350 a IS 300h. V prvním případě jde o šestiválec 2,5 l, druhá možnost je (jak napovídá název) šestiválec o litr větší. Hybridní 300h je určena pro Evropu, Japonsko a další vybrané trhy. Jako základ zde funguje menší benzinový šestiválec. Standardem je pohon zadních kol, IS 250 se bude nabízet také s pohonem 4x4. Přesné technické údaje ale Lexus zatím nezveřejnil.

Testy | Lexus

Test Lexus IS250: tělem sportovec, duší pohodář

Hned na úvod je připraven také paket F Sport zahrnující jak upravený design, tak několik prvků interiéru a především jinak nastavené odpružení a elektrický posilovač řízení. Součástí jsou rovněž osmnáctipalcová litá kola, která se svým designem opět inspirovala u LFA. Nový Lexus IS se zanče prodávat v polovině roku. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků