Lexus GS: zpátky ve hře

20 komentářů

Antiautomat
25. června • 11:43

ten GS 250 by som bral, pekna masina :-)

Jim
22. června • 13:35

Tuctový desingn, který ničím nenadchne je odjakživa problém Lexusu. Důvod proč jsou prodeje v ČR pouze okrajovou záležitostí.

A co vás odchne?
22. června • 18:05

Nějaký přizdi sráčská Alfa, nebo nový Rapid? :-))

Skyline
22. června • 8:05

Absence chrochtaku neni vadou na krase, ale jedno z vyraznych pozitiv. Ocenime to za par let vsichni, coudici A6 nebo ruzne olitane petky a ecka jsou mor. Ano, prodejum to rozhodne neprospeje, ale kazdy neprodany chrochtak je dobry chrochtak.Jinak nechapu absenci 350 bez AWD - 250 je za dobrou cenu, ale je to proste zaklad, ve velkem GS asi zadne rodeo. Hybrid je super, cena porad pekna, ale ctyrkolka za skoro 1.7M? Pritom 350 za cenu hybridu nebo i lehce pod ni by byl rozhodne vetsi hit. Zvlast ta cena pusobi dojmem, ze je to tam do poctu, protoze ackoliv malokdo jezdi po dalnici 190+ a tedy prakticky se to omezeni dotkne par jedincu, v realu to v kombinaci s cenovkou bude pro zajemce asi spis duvodem k usmevu a presunu do salonu konkurence. O to min chapu chybejici 350 RWD. Ale mozna je to zpusob, jak lidi donutit kupovat hybrida, coz ale v Evrope moc fungovat nebude. Jakkoliv me by se hybrid libil - vykon pres 300 koni a spotreba jak dvoulitr ve stredni tride - tak si nejsem jisty, jestli bych do toho sel, nesklopna sedadla kvuli baterkam jsou proste rana prakticnosti. Kdo jezdi casto v zime na hory v mene, nez 4 lidech (a tedy je schopne se sbalit s lyzemi/snb do kufru), ten si to asi taky dokaze velmi dobre predstavit. Porad se otravovat se stresnim nosicem a rakvi, to proste nepotesi. Celkove mi politika ceskeho Lexusu zacina pripominat Hondu a asi se podivam, jestli tam nekteri magove z HCR nepresli po te, co byli prokouknuti, ze pracuji pro nemecke konkurenty.

Gatto
22. června • 9:01

Myslím si, že je to opravdu způsob, jak lidi navést ke koupi hybridu. Stačí vzpomenout minulou generaci GS, jejíž hybrid stál stejně jako V8. V6 350 RWD v nabídce chybí, ale nepochybně jej lze dovézt odjinud, takže osobně v tom velký problém nevidím. Lexus chce v budoucnu v Evropě prodávat jen hybridní vozy. Prodá se jich tady v poměru k celkovému počtu kusů mnohem více než třeba na americkém trhu.
Ve velikosti kufru nevidím problém. Lidé, co si tahle auta koupí, je budou mít stejně vesměs jako "firemní", v rodině mají nejspíše auto ještě jedno, a vzhledem k náklonnosti žen k SUV, asi něco pořádně velkého. Lidé, kteří si kupují prémiová auta této kategorie, zpravidla nemají potřebu mít stěhovák. Opravdu si nevzpomínám, kdy naposledy jsem viděl po střechu naložené BMW 5, Mercedes E nebo Audi A6... Určitě to nebylo pár litry v kufru navíc. Už jen vidět v takovém autě víc jak dva lidi je docela nevšední zážitek.
Mimochodem, jeden americký recenzent napsal, že skoro nevěřil, že jede v hybridu. Takže jízdní vlastnosti budou nejspíše opravdu velmi dobré. V USA je nový GS hodnocen lépe než BMW 5 (chápu, nemají tam dominantní diesely), občas je opatrně označován jako nejlepší auto ve třídě. Samozřejmě neočekávám, že stejně nadšeně bude přijat v Evropě, ovládané britskými a německými motoristickými médii.
Na rozdíl od USA nebo Ruska tady Lexus pořád nebude to správné auto - status, ale spíše rozumovou volbou pro lidi, kteří si z nějakého důvodu nepřejí jezdit v německém autě. Přiznám se, že se na svezení v novém GS velmi těším a mám ho na seznamu nejžhavějších kandidátů na příští auto. Chybí mi už jen varianty s V8 a kupé, ale nepřestávám doufat.

Skyline
22. června • 9:19

No, ja bych "vozeni odjinud" naopak jako velky problem videl, protoze kdo tohle auto kupuje, neni asi zvedavy na reseni individualniho dovozu a problemy s tim spojene. Precejen to neni zadna velka exotika, pouze politika mistniho zastoupeni. U minule generace se mi libilo, ze tam zadne nuceni nebylo, naopak tam byla moznost volby. To funguje vzdy lip, nez kdyz moznost neni (viz sice z uplne jineho segmentu, ale s uplne stejne tristnim vysledkem - CR-Z). Uvidime, jestli to Lexusu vyjde, ja jsem trochu skepticky.Ja ale nepisu o velikosti kufru, ten je bez problemu (u noveho hybridu). Ja pisu o prakticnosti v podobe nesklopnych sedacek. Takze je cloveku houby platne, ze jede na lyze ve dvou, kdyz stejne musi dat na strechu nosic. Urcite ne kazdy jezdi na hory, ale treba pro rme je to hodne otravna vec a pouze dira na lyze, kterou snb neproleze je jednim z duvodu, proc jsem jednoho z jinak horkych kandidatu na aktualni auto vyradil.

Dusan
21. června • 21:37

Nebal bych se, ze se tohle bude prodavat. Chybejici diesel, coz je v EU velka vetsina prodeju v tehle tride a chybejici ctyrkolka, ktere rovnez v tehle tride v posledni dobe kraluji a to i u doted tradicni zadokolkovych firem typu BMW se spolehlive postaraji aby i tenhle model skoncil ve statistikach prodeju jako poznamka pod carou.

Kankunen
22. června • 7:03

Čtyřkolu to má, ale jede 190 :-D, z toho se musí válet konkurence smíchy po zemi. Po dálnici to dá z kopce i stará trochu čiplá Octávka z Áček.

Roman
22. června • 10:02

A ono se někde v Evropě (kromě Německa) může po dálnici jezdit třeba těch 190?:-P

Kankunen
22. června • 10:54

A děláš vždy jen to co je povoleno? Jen si představ ty kecy kámošů u piva.

Sprint
21. června • 21:11

Ten display je fakt ukrutně velkej, viděl jsem na autosalonu.

DrZak
21. června • 18:20

Dynamic steering - myslim ze to robi podobny vysledok ako v Lagunach od renaultu (dokonca velmi podobne spravanie - v lagunach je to od Aisinu, ze by rovnaky system ) ?

Jaroslav  Matějka
21. června • 16:11 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Maximální rychlost je elektronicky limitovaná. Prý hrozí přehřátí oleje v diferenciálech :-(

Gatto
21. června • 16:21

Díky za upřesnění.

Lukyman
21. června • 15:33

V tabulce je uvedeno, že max rychlost u 250 je 230km/h a u 350 190km/h. To je asi nějaký překlep ne?

kostis
21. června • 20:47

No taky se mi to nezdá. 250tka by měla jet 250 a 350tka 350km/h.:-D To je logický

Gatto
21. června • 16:09

Není to chyba, takhle to má prostě evropský Lexus nastaveno. Těch 190 km/hod. pro GS 350 AWD lze najít např. i na ruských oficiálních stránkách. V Kanadě jsou uvedeny maximální rychlosti 209 km/hod. pro GS 350 AWD a 230 km/hod. pro GS 350 RWD.

jh
22. června • 8:29

V Rusku vždycky měli rychlejší hodinky:-))

Gatto
21. června • 15:26

Jen pár připomínek k článku. Líbí se mi, že je napsán bez obvyklé české úlisnosti vůči německým výrobcům, tedy i nezaujatě. Názory pana Matějky v podstatě odpovídají názorům novinářů zbytku světa. A že jsem těch recenzí přečetl opravdu mnoho, než GS dorazil na český trh (Mnoho odkazů na ně případní zájemci naleznou na facebookové stránce Lexi CZ).
Nevím, proč se jedna kapitola jmenuje "Rychle odkvétající", nelze to vyvodit ani z následného textu. Název naznačuje morální zastaralost, která ale v recenzi zmíněna není. Pokud se to mělo týkat minulého modelu, proč ne, ale není to zavádějící?
Kapitolu "Jako po kolejích" doplňuje snímek s popisem: "Designérská lahůdka. Zadní nárazník ... GS 450h zakrývá otvory výfukového potrubí." Dobře, ale proč je na snímku GS vybavený "jen" spalovacím motorem, v tomto případě GS 250, který má klasické "lexusí" velké koncovky výfuku? Hybridní GS 450h tyto koncovky opravdu postrádají, na jejich místě je jen černý plast (viz http://www.facebook.com/photo.php...

Gatto
26. června • 9:06

Vidím, že fotka byla vyměněna za správnou, teď už text i snímek dávají smysl. Díky za opravu.

Doporučujeme

Články odjinud