Lexus GS: nová generace bez výborného osmiválce?

Lexus vydal doslova miniaturní tiskovou zprávu na téma nové generace řady GS. Premiéra se uskuteční 18. srpna na Concours d´Elegance v kalifornském Pebble Beach. Po Inifiniti JX to je další hodně zajímavá novinka, která se na této akci představí. Těšit se máme na novou koncepci designu L-finesse, což v praxi znamená například přepracovanou masku chladiče, kterou postupně dostanou také další modely. 

Japonská automobilka slibuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost mimo jiné také díky novému systému Lexus Dynamic Handling. „Nový GS, který charakterizuje ještě vyšší požitek z jízdy, smělejší design a prostornější interiér, reaguje na stále náročnější požadavky zákazníků“, uvedl viceprezident Lexus Europe Andy Pfeiffenberger. Tímto oficiální informace a sdělení končí, jenže jak už to tak bývá, svět internetu ví ještě o něco více.

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS představí novou tvář modelů této značky

Je jisté, že nová generace stojí na jiné platformě, která má ale podle neoficiálních informací stejný rozvor, jako aktuální provedení, tedy 2850 mm. Novinka bude delší o 23 mm, širší o 20 mm a lehčí o 71 kilogramů.

Na úvod je očekáváno představení verze GS 350 s vylepšený šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou, což je v době, které vládnou převodovky typu osmistupňového ZF trochu zvláštní. V září ve Frankfurtu by se mělo ukázat také hybridní provedení.
Na konec jsme si nechali smutnou zprávu. Lexus podle předběžných informací nepočítá s nástupcem GS 460, tedy s výbornou osmiválcovou verzí (pevně věříme, že se pleteme). Hádejte, co přijde místo ní. Ano, tušíte správně, bude to trochu vyladěný hybrid. Paráda…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Objevily se také zprávy, že je v plánu variantu F-Sport. Jak naznačuje název, nepůjde o GS-F s motorem z IS-F nebo dokonce LFA (to by bylo asi také hodně zajímavé), ale o sadu úprav zaměřenou na ještě dynamičtější vzhled a snad i o něco vyšší výkon. Jenže to už hodně předbíháme. Během příštích dnů se téměř jistě objeví přesnější informace, takže si na ně raději počkejme.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků