Lexus GS: nová generace bez výborného osmiválce?

Lexus vydal doslova miniaturní tiskovou zprávu na téma nové generace řady GS. Premiéra se uskuteční 18. srpna na Concours d´Elegance v kalifornském Pebble Beach. Po Inifiniti JX to je další hodně zajímavá novinka, která se na této akci představí. Těšit se máme na novou koncepci designu L-finesse, což v praxi znamená například přepracovanou masku chladiče, kterou postupně dostanou také další modely. 

Japonská automobilka slibuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost mimo jiné také díky novému systému Lexus Dynamic Handling. „Nový GS, který charakterizuje ještě vyšší požitek z jízdy, smělejší design a prostornější interiér, reaguje na stále náročnější požadavky zákazníků“, uvedl viceprezident Lexus Europe Andy Pfeiffenberger. Tímto oficiální informace a sdělení končí, jenže jak už to tak bývá, svět internetu ví ještě o něco více.

Klepněte pro větší obrázek
Lexus GS představí novou tvář modelů této značky

Je jisté, že nová generace stojí na jiné platformě, která má ale podle neoficiálních informací stejný rozvor, jako aktuální provedení, tedy 2850 mm. Novinka bude delší o 23 mm, širší o 20 mm a lehčí o 71 kilogramů.

Na úvod je očekáváno představení verze GS 350 s vylepšený šestiválcem o objemu 3,5 litru. Ten je spojen s automatickou šestistupňovou převodovkou, což je v době, které vládnou převodovky typu osmistupňového ZF trochu zvláštní. V září ve Frankfurtu by se mělo ukázat také hybridní provedení.
Na konec jsme si nechali smutnou zprávu. Lexus podle předběžných informací nepočítá s nástupcem GS 460, tedy s výbornou osmiválcovou verzí (pevně věříme, že se pleteme). Hádejte, co přijde místo ní. Ano, tušíte správně, bude to trochu vyladěný hybrid. Paráda…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Objevily se také zprávy, že je v plánu variantu F-Sport. Jak naznačuje název, nepůjde o GS-F s motorem z IS-F nebo dokonce LFA (to by bylo asi také hodně zajímavé), ale o sadu úprav zaměřenou na ještě dynamičtější vzhled a snad i o něco vyšší výkon. Jenže to už hodně předbíháme. Během příštích dnů se téměř jistě objeví přesnější informace, takže si na ně raději počkejme.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Lexus RX300 2.995
Rok výroby: 2004
Stav: 135 375 km
Cena: 195 000 Kč
Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků