krasa,rychlost,jemnost to vse v LEXUSU
Běžte všichni někam Lexus je nejlepší auto jaké znám.....a příští Vánoce je můj. Snoopy
Je zde mimořádně povedené Audi A6, je zde klasika MB E-klasse, je tu osobité BMW 5. Komu to nestačí může si vybrat Jaguar nebo třeba Saab. Já třeba uznávám kvality jihoafrických nebo chilských vín a sám si je tu a tam koupím, ale bordeaux je bordeaux. Lexus je určitě kvalitní auto, ale určené primárně pro USA, Evropani to ještě pořád umí lépe a na tom se hned tak něco nezmění.
mas recht, evropane kupujou povetsinou bud sportovni auta nebo usporna auta a ani jedno Lexus neni
Prepacte mi za vyraz, ale toto je pekna hlupost. Kupovali by ste si bordeaux, keby sa jeho kvalita a vynimocnost za poslednych 10 rokov znizila az na obycajne tuctove vino, ktoremu z povodnych vlastnosti a kvalit, ktore ho robili predtym tak vynimocnym, zostala len vysoka cena? To je bohuzial pripad Mercedesu i Audi (BMW je svetlou vynimkou), ktore tazia z dobreho mena vybudovaneho v minulosti. A to, ze Europania to stale vedia lepsie a ze sa na tom hned tak nieco nezmeni, to uz davno nie je pravda. A vie to kazdy, kto nehodnoti auta len na zaklade "velkych mien"
Myslim, ze Mercedes stale neni moc tuctovy. Jsou to auta bez vetsich problemu s mnohem lepsi variabilitou nabidky nez ma Lexus (mnohem vice modelu, vetsi sortiment vybav, lepsi nabidka motoru, AMG styling atd.). Cena je takova jaka je, ovsem i pres tuto vyssi cenu dokaze Mercedes prodat o dost aut vice nez Lexus, takze asi to funguje. Proste v USA bud mam na Mercedes nebo si koupim JENOM Lexus, v Evrope uz Lexus nekupuje skoro nikdo, protoze stoji stejne jako Mercedes a trh evidentne za stejnych podminek rozhodl v jeho neprospech.
Nesuhlasim s tym, ze Mercedesy su auta bez vetsich problemov. Mercedes ma s kvalitou obrovske problemy. Kazdy, kto aspon trochu pozna realnu situaciu a necita len clanky, vie, ze je to pravda. Dalsia veta, ze v Europe nekupuje Lexus uz skoro nikto... neviem o tom, ze by Lexus bol predtym nejako masovo predavane auto, ked ho teraz nekupuje UZ skoro nikto - ale to je vedlajsie. Zaujimave je, ze napriklad v Bratislave boli tak pat rokov dozadu tri - styri GSka, dve - tri ISka a rovnako LS-iek. Zrazu, dnes, neviem, ci to bude tym, ze si ich uz nikto nekupuje, alebo tym, ze Slovensko je tak bohata krajina, ze si ludia mozu dovolit dat 2,5 miliona za hocijaky japonsky vymysel, ktory sa svojou "exkluzivitou" ani len nepriblizuje ostatnym z velkej trojky, idem po Bratislave a denne vidavam lexusov niekolko. V ziadnom pripade nevravim, ze sa ich predavaju tisice alebo stovky, ale predaje naopak rastu, nie klesaju. To, ze napriklad Mercedes dokaze predat omnoho viac aut nez Lexus, je sposobene nie tym, ze ma vacsiu ponuku toho a toho (aj ked ano, Lexus by mohol trochu zmenit predajnu filozofiu v Europe), ale najma tym, ze konzervativna Europa, najma Nemecko a Francuzsko jednoducho z principu neprijmu japonsku konkurenciu. Hovorim o autach vyssej cenovej kategorie, teda nad nejakych 40 000 EUR. Napriklad MB funguje v Nemecku vyse sto rokov, Nemec je nacionalista a ak ma peniaze, nekupi si japonsku znacku, ktora nanajvys existuje len 13 rokov, bez ohladu na to, ze je to auto kvalitnejsie. Rovnako vo Francuzsku. Tu nejde primarne o vacsi sortiment vybav, styling atd. Ale je pravda, ze toto tiez zohrava svoju rolu. A v USA? Myslite si, ze ti, co si kupia Lexus, nemaju na MB? Ani keby vsetci Americania mali na MB, nekupia si ho. Preco? Pretoze im nejde o to, ze MB existuje sto rokov a co ta znacka znamena. Oni chcu auto, ktore im vydrzi a s ktorym nebudu musiet chodit kazdy mesiac do servisu. A od MB bohuzial take nieco ocakavat nemozu.
mercedes se v luxusni tride nejvic prodava v japonsku kde ma nejvetsi vernost zakazniku na svete (lexus tam jen prichazi) a potom rusko, jizni afrika atd... staci se podivat na jeho dominantni svetovou prodejnost luxusnich aut. Ze mel problemy z dovozci soucastek e jejich kvalitou je smula ale pocitam ze po vymene manager kontroly do 3let bude zase spicka. Lexus ma uple jinou filozofii jde na jistotu a pouizva starou (otestovanou) techniku -v usa kde se jezdi max. 65mil to staci. Interierem se neda ani nahodou porovnat z nemeckou trojikou
Tak ty si sa v Lexuse ani v Mercedese evidente v zivote neviezol. Nemas o tychto znackach ani sajnu, o Lexuse uz vobec nie. Jedine, podla coho mozes hodnotit, je obrazok, tak si nabuduce radsej dvakrat premysli, co vypustis do eteru. Ze technika Lexusu staci len na americkych 65mil a ze Lexus pouziva staru techniku, to je len dalsi dokaz tvojej nesposobilosti v tomto pripade cokolvek hodnotit. Dalsia vec, o ktorej nemas ani sajnu, je manazment. Velke spolocnosti totiz v sucasnosti vacsinou pouzivaju system TQM (asi netusis, co to je, takze Total Quality Management), kde nie Manazer kvality ako jediny zodpoveda a ma za ulohu dodrzanie kvalitativnych standardov, ale cely manazment, taktiez druhostupnovy manazment a v konecnom dosledku kazdy pracovnik ma za ulohu zistovat a odstranovat akekolvek chyby uz pocas navrhovania produktu a jeho nasledneho vyrobneho procesu. Takze problem Mercedesu asi nespociva len v jednom manazerovi. Ale to je asi zbytocne vysvetlovat. A s tym interierom...vlastne tiez nic, len by som sa zbytocne rozculil. Zdar
"(lexus tam jen prichazi)" - to ma byt zapich stoleti? Lexus v Japonsku vubec neexistuje a existovat pravdepodobne ani nikdy nebude. Lexus pouziva stare technologie? Cetl sis ten clanek vubec? Proboha, jak muze byt nekdo tak blbej, to proste neni ani mozny...
Amen
Vážení, jen se bavím tím jak srovnáváte GS s MB a BMW, ale nová A6 tak trochu v pozadí této diskuse těmto německým "velikánům" v poslední době dává v prodejních číslech tak trochu na zadek. Navíc je to koncepčně bližší vůz GS než BMW či MB. Souhlasím z názorem, že HDM u převodovky je historií (nebo ji píše), ale převodovka DSG není zatím schopna snést velké kroutící momenty a nabízí se max v motoru 3,2 FSI.Design GS je na velmi vysoké úrovni a vůz působí uceleně a evropsky, jen mám obavu jak přijme usedlá klientela japonský luxusní vůz...
Co se týká DSG, není to tak úplně pravda s tím limitem to je již historie. Tento týden jsem kdesi již četl několikrát, že ten limit toč. momentu (bylo to asi kolem 320-350Nm) byl již u BorgWarnera technicky překonán, a omezení již není. Apropo se má dodávat také pro silné motory do A6 a A8...Pokud je to pravda.Jinak ještě k těm obhájcům automatu s HDM, znovu opakuji, že tato "klasa" aut by rozhodně neměla excelovat nějakou extra výbavou, to by mělo být samozřejmé (vybaveno jakoukoliv dostupnou výbavou), ale mimo mimořádné motory a materiály v autě, také exceletntní a komfortní převodovkou. A to rozhodně automat s HDM není, alespoň ve srovnání s DSG. A nebo o DSG nic nevíte. To není jen pro sportovní vozy, jak se to zde kdosi snaží pozicovat... Právě DSG má naprosto plynulý, tichý a tím i komfortní průběh řazení, bez žádných škubanců, kterým automat s HDM neujde, ať už nová, či po nějaké době provozu.
Jenom malý dotaz. Jak má to DSG vyřešeno pomalé popojíždění v koloně? A co životnost spojky v takovém případě? To je v Evropě plné dopravních komplikací dost důležitá věc! Pokud vím, tak převodovky bez HDM mají často tendenci zrychlovat a cukat. Takže komfort nic moc.
Systém DSG využívá tzv. inteligentní hydroelektrický měnič.... řídící jednotka vyhodnocuje optimální kroutící moment motoru v zavislosti na sešlápnutí pedálu plynu a podle toho spíná spojka. Opotřebení spojky je to co asi nikdo nedokáže říci, ale já osobně bych to přirovnal k opotřebení normální spojky velmi slušným řidičem. Při zařazení drive a stání na brzdě je spojka rozepnutá a povolením brzdy dojde k vyhodnocení kroutícího momentu i bez plynu a dochází k pozvolnému sepnutí spojky tak aby byla zachována síla motoru a schopnost akcelerovat, a zároveň zachován komfort rozjezdu. Zjednodušeně řečeno se chová jako kdyby tam byl HDM, ale není. Vše je řízeno elektronicky, což mě osobně trochu děsí, protože čím jednodušší systém, tím spolehlivější.
Jestli to vyznělo tak, že o DSG nic nevím tak se omlouvám, neměl jsem to v ůmyslu. Právě prodej tohoto produktu mě živí a to už nějakou dobu. Vím, že je zkonstruována už i na větší kroutící momenty, ale ještě není v nabídce a bude až ve 2.polovině roku (pravděpodobně). A neřekl jsem že tahle převodovka není komfortní. Díky dvojité hřídeli a dvěma spojkám dokáže zařadit plynule a rychle bez poklesu výkonu, je to asi nejlepší převodovka s jakou jsem kdy jel. Jen má drobnou chybu.. díky tomu, že má dvě spojky a jedna řadí liché a druhá sudé stupně nedokáže při extremní sportovní jízdě rychle podřadit o 2 stupně a pokud si myslíte, že si vymýšlím tak si to vyzkoušejte. . . . . Jen pro info: systém DSG nebo jeho základ byl vyvinut někdy v roce 1936, ale tenkrát ještě nebyli technologie, které by umožňovali tuto převodovku vyrobit a koncern se k tomu vrátil až teď (2001?). Plánuje se do supersportu AUDI Le Manche. Tak se už těším..Hezký den všem L.
Právě DSG má naprosto plynulý, tichý a tím i komfortní průběh řazení, bez žádných škubanců, kterým automat s HDM neujde, ať už nová, či po nějaké době provozu.Aniž bych zpochybňoval kvality DSG, kdyby na tom moderní HDM automaty byly tak zle a byly tak zoufale nekomfortní, asi by něco jako DSG už dávno někdo vymyslel, minimálně soudruzi z Detroitu, kteří dělají automaty od 40. let minulýho století a dávají je do tuším 90% všech aut, co vyrábějí.
Tenhle osmivalec je pravda ze uz nejakou dobu za sebou ma nicmene ten pomerne maly vykon (283k) neni kvuli svemu stari nybrz kvuli tomu znamemu japonskemu omezeni 280 koni. Na jednom zahranicnim webu jsem cetl ze realny vykon je vetsi nez u petilitru v Mercedesu (napr. E500 - 306 koni). Takze nerikam ze je to nejakej novej a prevratnej motor, ale pouze proc je vykon takovy jaky je.
Pokud je Lexus GS 300 o 1/3 levnější v Německu (nevím proč?.. třeba mají nižší kupní sílu?), tak asi není velký problém to koupit tam.
Docela mě překvapuje, že kára takové luxusní a cenové kategorie je vybavena (výlučně) tak otřesnou automatickou převodovkou (evidentně s HDM !). Už jsem o tom slyšel i jinde, a myslím, že to je totální degradace tak pozicovaného auta. V době, kdy firma BorgWarner má vyvinuté 2spojkové robotizované automaty (až 7 stupňů), které komerčně vyrábí např. VW (DSG, montovaná i do CZ Octavií II !) to je jistě nepochopitelné.A vyzdvihovat výbavu, jejíž více než 3/4 lze např. objednat téměř do každého VW (i do té Škody !) auta střední a nižší střední třídy není jistě na místě. Až na některé věci jako adaptivní tempomat a aktivní bi-xenony jsou to všechno opravdu naprosto běžné věci, a jak už zde někdo předeslal, u US aut běžné již téměř desetiletí.
V tomto bych se na Lexus nezlobil. Je to komfortní auto a ne sporťák. A z hlediska komfortu (+životnosti a spolehliosti) je dobrý automat s HDM nejlepší. Robotizovaná převodovka se do luxusní limuzíny nehodí. No a protože rozdíly mezi třídami se snižují, snižují se i rozdíly v dostupné výbavě. To je obecný trend. Ale že by zrovna adaptivní tempomat a aktivní bi-xenony byly úplně tuctovou záležitostí, to snad ne. O2 to zatím nenabízí
Asi hochu neumíš číst, napsal jsem právě "...až na adaptivní tempomat a bi-xenony...". Rozumíš stavbě základní české věty ? Nebo jsi cizinec ?
Ale treba Nissan Primera za 800k ano a k tomu kameru na couvani, C4tka tedy dokonce nizsi stredni trida ma adaptivni xenony v zakladni vybave u nejlepsiho motoru (cele cca za 650k). Jinak treba ventilovane sedacky dneska nabizi i Ford Mondeo za tretinu ceny Lexusu, takze ono jde i do levnych aut sehnat hodne veci. Vyssi trida je primarne o rozmerech a kultivovanosti motoru, uz davno ne o vybave.
To bych prave rad podotkl - smysl GS nespociva v adaptivnich bixenonech, aktivnim tempomatu nebo ventilovanych sedackach, to jsou jen perlicky nabidky. To, co jej dela tim, cim je, jsou mnohem zasadnejsi veci, o kterych si Primera nebo Mondeo mohou nechat jen zdat. Mate zde velmi sofistikovanou koncepci podvozku s pohanenou zadni napravou, motory V6 a V8 (spousta aut stredni tridy nema v nabidce ani V6) a hlavne komfort, ktery ve stredni tride nikdo nema. Tak tiche a kultivovane auto je tvrdym oriskem i pro BMW 5 nebo MB E, GS je v tomto smeru opravdu na spici. Do Lexusu jsem presedal s BMW 3 a po strance komfortu prepravy je 3er daleko za nim a pritom porad pred Mondeem nebo Primerou. Rozdil je opravdu propastny... Zkuste si sami, panove Duba a Kurka na Vas jiz jiste cekaji ve svych dealerstvich Co se tyce prevodovky - pro komfortni prepravu se jiste hodi, radi rychle a jemne, ale pokud mate vyssi naroky na ovladatelnost, samozrejme nemuze konkurovat dvouspojkovym automatum nebo manualu.
Ono je to vcelku jedno, stejne jich u nas bude jezdit minimum. Jednak se v Evrope obecne Lexus nikdy prilis neprosadil (ono i ve Statech se prodava hlavne diky nizke cene oproti nemecke konkurenci) a jednak u nas kupovat Lexus uz je uplny nesmysl vzhledem k podivne cenove politice tvorene dle systemu vezmeme cenu v Nemecku pripocteme jednu tretinu a mame ceskou koncovou.
(ono i ve Statech se prodava hlavne diky nizke cene oproti nemecke konkurenci) ??? A na takovou hovadinu jsi prisel kde?
A proc by jinak byl levnejsi nez treba Mercedes? Zakladni cena LS430 56000$, zakladni cena S320 (a to je mnohem slabsi motor) 66000$ s mensi vybavou (srovnatelnejsi S500 stoji dokonce 87000$!!!), GS300 zakladni cena 43000$, Mercedes E350 za 50000$. Pokud by se zapocetla vyssi uroven standardni vybavy, tak by rozdily byly jeste vetsi. Opravdu si myslis, ze Lexus ma takhle nizke ceny dobrovolne a ze by pri srovnatelne cenove hladine byl konkurenceschopny?
Ja myslim, ze byl. Rada znamejch v USA ma Lexuse, MB nema nikdo. Jednak je to auto na mistni pomery silene drahy, druhak ho provazi (mozna opravnene) povest nespolehliveho (oproti japoncum) a rozezraneho (na spotrebu) auta s drahymi nahradnimi dily i servisem. Osobne si myslim, ze i kdyby MB zlevnil na uroven Lexuse, nijak tim jeho pozici neohrozi.
To je samozrejme nesmysl. Kazda firma prodava sve vozy tak nejdraze jak je schopna je prodat. Lexus nema svoje ceny v USA z duvodu cireho altruismu a snahy usetrit Americanum penize, ale proste proto, ze za tuhle cenu ma nejlepsi pomer zisku z jednoho kusu vs. pocet prodanych vozu. Co se tyce tech vasich znamych tak to je proste vec spolecenskeho postaveni. Lexus v USA je auto s velmi dobrym pomerem cena/vykon pro lidi, kteri si sice mohou dovolit kvalitu, ale nemaji na to si koupit nemecky vuz. Nemecka auta maji v USA uplne jiny status a jezdit v nich je proste synonymem uspesneho cloveka. Jak to rekl jeden muj kamarad bydlici v Seattle, kdyz definoval bohate lidi: "to jsou ti co bydli ve velkych domech a jezdi v nemeckych autech". Mercedes si muze sve skutecne horentni ceny dovolit, protoze v USA jsou lidi ochotni ho koupit za cenu i o 50% vyssi nez srovnatelny Lexus. Fanouskum japonskych aut se to sice nemusi libit, ale to je tak vse co s tim mohou delat.
Auto nedela jen porizovaci cena, ale i ostatni naklady (servis, spotreba), o kterych jsem psal. Vzhledem k tomu, ze MB ma v USA povest draheho, ne prilis spolehliveho, ale exotickeho vozu, je myslim celkem pochopitelne, ze i kdyby se MB prodaval za cenu Lexusu, tak do nej rada lidi nepujde. Prave protoze je nakladny na provoz, narozdil (to je samozrejme relativne) od Lexusu.Jinak ja se mezi fanousky japonskych vozu neradim, nejak mi nesedi.Ohledne tech cen - to je vecny boj mezi tim, zda prodat neco s vyrobni cenou $100 za $1100 kus a vydelat na nem tisic nebo tech kusu prodat 100 za $110 a na kazdem vydelat jen $10, dohromady ale taky $1000 a mit 99% podil na trhu. Neuprednostnuju ani jedno, ani druhe, pouze zminuji dva rozdilne pohledy, kdy jen jeden je z pohledu "nejdraz, jak je schopen prodat".Nicmene rad bych opustil rovinu coby-kdyby. Ja tvrdim (a za tim si stojim), ze povest MB v USA je horsi nez povest Lexusu, akorat (vzhledem k cene a tudiz k exkluzivite MB) to tak nutne nevypada. Oni bohati lide, co "jezdi v nemeckych autech" ta auta maji pro jejich kvalitu nebo prave pro jejich exkluzivitu, pripadne snobarnu (ja na to mam, koukejte)?
Hele to je vazne nesmysl, MB a BMW jsou v USA oproti Lexusu vyrazne drazsi - vyssi naklady na dopravu, plus cla a vyssi dane z luxusu. Naopak jsou MB a BMW samozrejmne exkluzivnejsi a maji evropsky smrnc. Pravda je ze MB ma posledni dobou mensi problemy s kvalitou a to samozrejme nejenom v USA, nicmene ma dlouhodobe vybudovanou dobrou povest. Jinak v USA je lexus luxus za malo penez, je to skoro jako Superb v CR (neberte me za slovo).Jinak podle me se na evropsky pomery Lexus prilis nehodi - velky zravy motory, prumernej podvozek delanej na pohodlnou jizdu, pouze automat, navic interier je takovej nijakej, kuze ale spatny vedeni. Mam namysly samozrejme starou verzi GS320. Ja sem s nim chvili v USA (asi 2-3 roky starej exemplar) a jezdil a moc nadsenej sem teda nebyl, s Golfem Gti si zajezdim lip a pri o dost lepsi spotrebe.
Hele to je vazne nesmysl, MB a BMW jsou v USA oproti Lexusu vyrazne drazsi - vyssi naklady na dopravu, plus cla a vyssi dane z luxusu. Naopak jsou MB a BMW samozrejmne exkluzivnejsi a maji evropsky smrnc.No a co jsem asi psal? Že MB má náklady vyšší nejen pořizovací, ale hlavně provozní. Taktéž jsem psal, že mají lepší image díky exkluzivitě a nikoliv díky kvalitě. Tady se někdo vlamuje do otevřených dveří, že.
Kvalita, kvalita a zase kvalita. Ty mezery a slicování jsou přímo vzorové. BTW, koukněte na BMW 1 (mezery na přední masce 1 cm), nebo MB, mají evidentně zastaralé technologie (ABS, ESP a radary jsou jen pakety od Bosche), ale ceny hoodně moderní... Jasně, kdo má rozum a kačky bude jezdit v Toyotě. Howgh.
Ja bych si dovolil nesouhlasit ohledne te personalizace. Proc by mi mel vadit nedostatek priplatkovych polozek, kdyz vetsina veci, ktere jsou u konkurence za priplatek, je tady uz v cene? Neni to snad lepe?Je to jako by Audi A6 bylo k dispozici jen s lepsimi sesti a osmivalci a jen ve vyssi vybave - ale bylo za cenu zakladnich motorizaci a zakladnich vybav. Proc bych se kvuli tomu mel na Audi zlobit?Lexus proste vychazi z toho, ze kdyz si clovek kupuje luxusni premiove auto, tak v nem nechce ctyrvalec ci zakladni sestivalec, ale poradny motor. A ze kdyz si nekdo kupuje takove auto, tak nektere prvky vybavy proste povazuje za samozrejmost a chtit ze ne priplatek je tak trochu podvod na zakaznicich. A Toyota/Lexus ma zcela jiste dobre odhadnute, ze se ji to vyplati: zakaznici si proste nechteji priplacet za samozrejme veci. Navic se tim i setri naklady - neni nutne navrhovat a testovat a vyvijet ocesanejsi verze. Toto preci plati i ve stredni tride, kde jeste donedavna byla okna v elektrice za priplatek a pri tom vyroba dvou druhu stahovani oken jen zvysovala naklady a v konecnem dusledku prevedeni el.oken do standardu naklady asi moc nezvysilo.Proste nabizet auto teto velikosti (GS300, AudiA6, BMW5, MBE) s necim mensim, nez sestivalec a s vybavou jinou, nez "kompletni" je podle me dnes trosku "out". Priplacet by se melo jen za veci nadstandardni (osmi, deseti, dvanactivalce, bi-tri turba, drahe kuze a dreva a nektere vylozene nadstandardni elektronicke systemy pocinaje kamerama misto zrcatek a konce luxusnimi multimedii). Jiny, nez tento pristup, dokaze auto pomerne dost srazit (viz Peugeot 607 ci Superb).
Neviem o aute vyssej strednej triedy s kubaturou nad 4 l, ktore je ponukane s cisto manualnou prevodovkou. To nie je mozne u ziadnej znacky (ak to tak nie je, opravte ma). Dalsou vecou je, ze i ine znacky ponukaju k silnejsim motorom mnoho vybavy seriovo (aj ked nie v takom rozsahu) Nemyslim si, ze okliestene moznosti individualizacie su prvotne sposobene snahou o setrenie nakladov. Ide o japonske auto predavane hlavne v USA. Japoncom nejde o personalizaciu, je to velky ul zijuci v uplne odlisnych technologickych dimenziach nez obyvatelia Europy, nepotrebuju si vyberat z mnozstva kombinacii vybavy, najma nie u takehoto auta. Maju uplne odlisnu zivotnu filozofiu. Potom je tu fakt, ze Lexus je predavany najma v USA a tuto skutocnost myslim nemusim dalej vysvetlovat. Aj ked, ruku na srdce, ktora automobilka sa v konecnom dosledku nesnazi najma maximalizovat zisk a efektivitu produkcie? Asi ziadna. Predchadzajuca generacia GS bola zalozena na rovnakom principe. Neviem, kto uz pri kupe auta vyssej strednej triedy typu Lexus, MB, Audi, ci BMW so stvorlitrovym motorom rozmysla nad tym, kde usetrit na vybave, aby si mohol dovolit to a to. To je potom asi namieste siahnut o triedu nizsie alebo po inych znackach. Este k tomu priplacaniu si za audiosystem - je to aparatura Mark Levinson, pricom domaca audiotechnika tejto znacky zacina na cene 10 000 USD. Zakladne audio s kazetovym prehravacom, zasobnikom na 6 CD a 10 reproduktormi je standard. Viezol som sa v novej GS 430 a pocul to "priplatkove audio". Ak si niekde precitate, ze je to ako v koncertnej sale, verte tomu. Zvuk je dokonale cisty, je celkom homogenne rozdeleny po celom interieri, takze vobec nie je poznat, odkial sa siri. Takze myslim, ze clovek, pre ktoreho je hudba aj trochu viac, nez len spestrenim soferovania, rad si priplati. A teraz, napriklad GS 300 bez navigacie, parkovacich senzorov a metalizy vyjde na 2 080 000 Sk, co je cca 1 600 000 Kc. Tato cena zahrnuje vybavu, ktoru si do takehoto typu auta ludia vacsinou objednavaju a par veci naviac. Ktory model vyssej strednej triedy (hovorim o znackach Audi, MB, BMW) s vykonom 180 kW a s rovnakou vybavou mozno dostat za nizsiu cenu? A ten, kto chce mat vo vyssej strednej triede latkove sedadla, gumove rohozky a gumeny volant, nech si kupi Peugeot, Daewoo (Chevrolet) alebo Skodu. V predchadzajucej generacii Lexusu GS (GS300) sedavam takmer kazdy den. To auto vydrzalo neuveritelne veci vzhladom na styl jazdy a cesty, po ktorych sa s nim jazdi. Nove GS ide zase o nieco dalej a o kvalite a vydrzi, ktoru ponuka Lexus, sa moze MB, Audi a BMW len zdat. Nevravim, ze ponuka vsetko, co ostatni, vzdy musi ist nieco na ukor cohosi ineho - pohdlie verzus sportove vlastnosti atd. Je to jednoducho znacka pre urcity okruh ludi, ktori sa nepotrebuju ukazovat a putat na seba zbytocne pozornost, pre ludi, ktori maju radi pohodlie a bezpecie. Ja osobne nedam na Lexus dopustit. To je moj nazor. Vsetkym pekny den. Miso
Kámen úrazu spočívá v neosobnosti vozu. Klient, který chce vyjímečný vůz se chce svým způsobem lišit a pro takového člověka peníze nejsou rozhodujícím faktorem. Každý si může u německých sousedů (AUDI,BMW,MB) poskládat vůz přesně jak potřebuje a dát mu trochu ze své osoby a tohle Lexu nejde, myslím si že velká škoda. Proč bych chtěl mít vůz ve stejné výbavě jako daších 20 lidí......?
haha, typicke evropske delani prednosti z nevyhodaz budu chtit auto ktere odpovida me osobe (a budu na to mit) tak muzu udelat stejnou vec jako jeden princ a nechat si vyrobit jediny kus jen pro me (delala to automobilka morgan, detaily si ted nevzpomenu)je to asi takhle: muzete cestovat bud 1. tridou nebo economy-class, oboji je za stejnou cenu - chcete dat vyniknout sve osobnosti tim ze pujdete do economy?
Ona zas ta cena GS na našem trhu není buhví jak výhodná. Když všechnu výbavu, co má GS v základu nacpu do BMW 5 tak mi vyjde cena vyšší o nějakých 100-200 tisíc. Takto se může snadno stát, že když u BMW vyhodím výbavu kterou nechci - třeba alarm, CD měnič a automatickou převodovku, dostanu se na cenu srovnatelnou s Lexusem. A za stejné peníze dostanu zábavnější auto s lepším image.V nižších třídách je to keště horší. Uvažoval jsem o Mazdě 3. Jenže ta je buď s manuální klimou a hnusným interiérem, nebo s (na tuto třídu) velmi bohatou výbavou včetně věcí, které bych oželel - ESP, mlhovky, Alu kola, el. zadní okna. A mezi tím není nic. I proto jsem ji nekoupil.
Jestli je BMW zabavnejsi nez Lexus si musi kazdy posoudit sam. Image ma alespon pro mne Lexus vetsi nez BMW prave diky tomu, ze je u nas techto vozu tak malo. BMW jsou vyborna auta, ale ma to uz tolik lidi, ze to prestava byt zajimave ...
S tím se dá jistě souhlasit, jenže někdo může chtít 430 s výbavou základní 300 - a to nejde. Ne každý nutně potřebuje všechny prvky komfortní výbavy, resp. chtěl by, ale nemá na to. Lexus a další japonské značky ale nedávají na výběr, což může prodeje v konečném důsledku snížit.
To je asi pravda, i kdyz zrovna v pripade toho Lexusu spis muze nastat opak - ze nekdo chce jen sestivalec (protoze je modernejsi, min zere a o moc hur nejede), ale vyssi vybavu (coz ale v podstate muze). Je to tim, ze ten sestivalec je kvalitni a novy, kdezto osmivalec uz ma sve za sebou a ani vykon neni (relativne) nijak oslnivy. Ostatne ani rozdil cen obou motorizaci (po odecteni popripade doplneni rozdilove vybavy) neni takovy, aby se dalo rict (zejmena vzhledem k absolutni cene vozu), ze na to nejaky potencionalni kupec LexusuGS nema
Vidite, to prave nemuze. Nektere systemy nelze k GS300 vubec poridit, omezeni zkratka plati shora i zdola. Jen namatkou zminim stabilizaci VDIM nebo aktivni rizeni VGRS. Vetsinu ostatnich technickych fines nelze k G300 dokoupit a k GS430 je naopak dostanete at chcete nebo ne v zakladu. Tech osm specifikaci uvedenych v clanku je vycerpavajici prehled moznosti kombinace vybav a motoru.Myslim, ze toto hajit neni uplne stastne. Vzhledem k Vasi ekonomicke inteligenci jiste chapete, ze dana vybava sice je "uz v cene", ale cena je ale vysoka tak, jak vxysoka je vybava, zkratka neni to zdarma. A vzhledem k tomu, ze kazdy zakaznik ma jine potreby, je naprosto nestastne nutit vsem jednu a tu samou vybavu - v tomto segmentu bude pro velkou cast zakazniku zbytecne vysoka, pro velkou cast zase zbytecne mala. Ani z jedne situace neni vychodisko, ke GS300 si proste VDIM nedokoupite, u GS430 se ho nezbavite. Napr. ja bych si klidne poridil Lexus GS430 s manualem, kozenym calounenim a audiosystemem. Neco takoveho nemohu, manual vubec neni v nabidce, kozene calouneni sice dostanu, ale zaplatim si nekolikset tisic za pro me zbytecne prvky typu inteligentni stabilizace a jeste si za audiosystem musim priplatit. Usetrit si na nej na jinych prvcich nemohu. Tento system vyhovi velmi uzke skupine zajemcu a jak jsem jiz naznacil v clanku, je pro mne snesitelny v nizsi stedni, ale ne ve vyssi stredni tride.Vyhodu vidim jedinou, tento system snizuje vyrobni naklady a tudiz i cenu vybavy. I proto je Lexus za rozumne ceny velmi dobre vybaveny. Jenze prvnotni motivaci je efektivnejsi vyroba Toyoty, v druhe rade jsem to ja. kdo usetri za vybavu rekneme desitky procent jeji bezne ceny. Ale to pouze za predpokladu, ze si vsechnu vybavu, kterou v Lexusu dostanu, budu přát. A tim se kruh dostava zpet na zacatek, sice si koupim navigaci rekneme za 50 misto 70 tisic, ale co kdyz ji nechci? Platim 50 tisic navic. Divim se, ze zrovna Vy takovy system obhajujete. Sam prece vite, nejvetsi efektivity dosahneme vysokou specializaci, a v tomto to neni jine. Lepsi pro Vas bude koupe BMW presne naspecifikovaneho podle Vasich potreb za 1,9 mio nez Lexusu za 2,1 mio, ktery ma hromadu vybavy navic, kterou byste si nekoupil a chybi mu nekolik prvku,ktere si koupit chcee ale nemuzete. A to same bude platit i pri stejne cene, situace se obrati jen za situace, kdy bude konkurencni vuz vyrazne drazsi, ale to si myslim u Lexusu vs. evropske znacky ve vetsine beznych situaci nehrozi, tak vysokou vybavu si i do BMW 5 kupuje pomerne malo lidi. System Lexusu bude vyhovovat pouze tem, kteri by si dany rozsah vybavy poridili u jine znacky, ostatni budou vice ci mene trpet.Jinak jsem si vsiml, ze v posledni dobe pisete pekne vyrazne titulky prispevku, diky za ne
O tom se asi nema cenu prit. Ja bych vychazel z toho, ze Toyota snad vi, co dela.Problemem muze byt napriklad i vyssi cena na trhu EU oproti USA, kde zase budou drazsi evropska auta a tento Lexus tam asi bude vyrazne vyhodnejsi (treba ve srovnani s tim BMW) a nikdo pak neresi, ze by neco z vybavy ubral, aby to bylo jeste nelvnejsi. Samozrejme ze vybava "v cene" neni zadarmo, ale na druhou stranu tato vybava (diky usporam z rozsahu) vyjde levneji - vyrabi se toho vetsi mnozstvi a neni nutne separatne montovat velke mnozstvi variant vybav. Stejne tak se uspori i na logistice (kdyz to prezenu, lide vybiraji jen barvu, coz usnadnuje skladovani, prepravu a vubec planovani). A nema z toho preci vyhodu jen vyrobce (jak tvrdite), ale i zakaznik: vzdyt preci (v porovnani s BMW) opravdu dostane vice vybavy za mene penez. Ano, kazdy zakaznik ma jine potreby, ale kdyby AudiRS6 stala milion Kc (kdyz to prezenu), tak by se najednou "potreby" zakazniku vyrazne sjednotily (protoze by vsichni chteli RS6 za milion, i kdyz jim prijde, ze za neco z vybavy plati zbytecne, protoze ji zrovna nechtej). Zakaznici totiz ani tak nemaji ruzne potreby, jako spise ruzne preference. Nekdo nepreferuje dvouzonovou bezpruvanovou klimu (vystacil by s manualni), nekdo nepreferuje vysoky vykon, nekdo nepreferuje vyhrivane sedacky, atd... ale je to vzdy relativni (preferuje neco pred necim pri danem pomeru cen) - zadna z techto veci neni "na skodu", jen nekdo sve penize radeji utrati za neco jineho (ale nikdo by to zadarmo neodmitl - neznam nikoho, kdo by rekl, toto uz je priliz mnoho vykonu, komfortu, bezpecnosti, atd...). A diky tomu, ze to je v cene (v "zakladu") to muze stat mene a tudiz se lidske preference stavaji bezpredmetnymi. Priklad z nizsich trid: Okna v elektrice vyrobne stojej (oproti klickam a navaznemu mechanizmu) treba jen 1000Kc. V priplatkove vybave ale budou za 15000. Za 15000 si je ale priobjedna treba jen 20% zakazniku. Kdyz je ale vyrobce da do "zakladu" a cenu zvedne jen o 4000, pravdepodobne budou spokojenejsi jak zakaznici, tak vyrobce. Navic on by je tam klidne mohl dat i za 2000 - stale je nad naklady na el.okna a navic muze zrusit celou vyrobu a montaz klicek, planovani velkeho mnozstvi variant vybav, atd...Ja chapu, ze vam pristup Toyoty treba nesedi. Ale je treba si uvedomit, ze primarnim trhem Lexusu jsou USA, kde se na to zakaznici divaji uplne jinak. Auto je tam vec bezne spotreby. Kdyz si kupuju televizi, taky netrvam na tom, abych si u kazde znacky a kazdeho modelu mohl vybirat z triceti variant vybavy. American bud chce "vosmihrnek v plnym kotli", nebo zvoli "ekonomickou variantu se sestihrnkem a zakladni vybavou". Podle me tato politika je pro americky trh pomerne vhodna (ani americke automobilky obvykle nemaji v jednom typu vozu na vyber 10 motoru, ctyri stupne vybavy a 40 polozek priplatkove vybavy, jak to vidime treba v evropske stredni tride). A pro evropu proste (vzhledem k objemum prodeje) je absolutne neekonomicke na tomto cokoli menit.
Jasne, myslim, ze temer vsim, co jste napsal, jsme dospeli ke shode - od motivace usporami z rozsahu (vsak i ja jsem uvedl, ze z toho za urcitych okolnosti profituje i zakaznik, pouze ze to rozhodne neni prvotni motivace vyrobce), az po to, ze pri nizsi cene nez u konkurence nebudu resit, co vsechno jsem dostal navic.Asi bych v teto diskusi neresil preference vs. potreby, v dane tride to neni tak snadne, ale u ceho bych se rad zastavil, je Vase omlouvani orientaci na US trh. Mate sice pravdu, ale me jako kritickeho zurnalistu predavajici informace ceskemu zakaznikovi pramalo zajima, kam Lexus primarne smeruje. Pokud chce uspet na Evropskem trhu, a jako ze vehemenetne prohlasuje, ze ano, musi se prizpusobit potrebam (ci preferencim, chcete-li ) evropskych zakazniku. Tudiz si myslim zaslouzi kritiku, ze se mu to povedlo pouze z casti a v oblasti, o ktere se zde bavime, se Evrope rozhodne nepriblizil a povazuji za dulezite to v clanku negativne hodnotit, protoze to je dulezite pro spoustu mistnich zakazniku.
Ale tak preci funguje kapitalismus : zisk se maximalizuje maximem uzitku pro zakaznika (vzdyt to ty budouci kapitalisty ucej i na MBA ). To jen ruzni socani furt myslej, ze je kapitalismus potreba doladovat a regulovat (vzdy k horsimu) .Podle me proste kdyz nekdo jde do V8 ctyrlitrove limuziny, asi uvazuje jinak, nez ze by usetril par desitek tisic napriklad na rucnim razeni. Zejmena v USA, ale v tomto segmentu to podle me hodne plati i v EU. S tim vstupem na trh EU je to take treba brat s rezervou - nikdo nerekne, ze na nejaky trh jde paberkovat. Podle me nemuzou v dohledne dobe predpokladat, ze si uhryznou vyraznejsi trzni podil od znacek typu Audi, BMW, Mercedes, atd... Takze mozna pocitaji s tim, ze proste nadale budou prodavat v Asii a USA a kazde auto navic prodane v EU dobre (ale zase jen kvuli EU nezacnou delat model Junior 1.2 HTP ). Tomuto planovanemu pozvolnemu nastupu na trh EU nasvedcuje i laxni nasazovani dieselu, ktere je pro EU klicove. Proste pocitaji s tim, ze v EU budou existovat zatim jen okrajove.
Právě i v USA se to mění. Jako příklad uvedu Sevillu předposlední generace. Ve verzi STS prakticky všechno v základu, připlácelo se za střešní okno, vyhřívání sedaček vzadu, dřevěnej volant+řadička, CD-changer a chromáče. Věci jako memorypaket, BOSE audio, stabilizace, senzory na kde co - to všechno bylo v základu. Čili více méně něco jako tady Lexus GS430. Mě to přišlo geniální - přesně jak říkáš, když chce někdo prémiové auto, tak přece nebude dokupovat samozřejmosti typu duální klimatizace nebo tempomat.No a vida. Rok s rokem se sešel, přišla další generace Sevilly a ta je již v evropském stylu. Základní celkem oholený model s V6 s miliónem možných příplatků, pak několik "mezimodelů" (rozuměj modelů s určitým stupněm výbavy v ceně až po vrcholný V8-VVT, kde je zase skoro všechno v ceně (včetně HUD, radarového tempomatu, masážních sedaček a miliónu dalších vychytávek). Mně se z přístupu "oholenej základ" pro jinou než sociální třídu otvírá kudla v kapse, vždy si vzpomenu na známýho, co dal za BMW3 asi 1.2M a vzadu měl okna na kličku. To mi přijde pod úroveň lepšího auta. Holt světové trendy jdou jinak.
No samozrejme ze ta "ekonomicka" verze Sevilly byla pravdepodobne ve velice omezene mire udelana pouze pro marketingove ucely. Opravdu zrejme jen par kusu. Jelikoz jsem ve statech v automobilovem prumyslu nejakou doby delal tak odhaduji ze dealeri nemeli tzv. "LOST LEADER" model coz je to co vidite jako inzerat v kazdych nedelnich novinach v U.S. ------ npr. neco jako - SEVILLE from 19 999,- USD !!!! apod. To vidim jako jedinej duvod protoze U.S. client stejne koupi CADDY v plne vybave ("fully loaded" - miluji ten termin ). No ale co se tyce Lexusu v Americe tam je to jedno a opravdu existuji snad jen 2-3 druhy vybav. Samozrejme ty nejvyssi protoze tam se to neresi. Mas na Lexuse tak jedine v kuzi atd. Ale to je obecne u vsech luxunich znacek i u Nemcu. Ja kdyz v 1992 poprve priletel do Evropy a sedl ve Frankfurtu do M-B taxika a koukal ze nema kozene sedacky, dokonce ani elektricka okna tak jsem myslel ze je to specialni economy TAXI verze, protoze v USA pokud nechcete kuzi, musite zvlaste objednat Manual ani nekoupite (Alespon tehdy v 90. letech )
No, tak termin fully loaded se pouziva i tady (v plny palbe) a jak jsem se nekolikrat osobne presvedcil, znamena to, ze auto ma elektricky okynka (staci predni) a klimatizaci (staci manualni). Se podivej na annonce.cz, co je tam aut v "plny vybave"
No tak nové STS fully loaded v ČR stojí 1.93 mKč to mám potvrzený přímo od českého zastoupení Cadillac. Tak proč koupil Lexus, když můžu mít levnější a lepší Cadillac už kolem něho kroužím...
No to jsem neřešil, já řešil to, že zrušili systém SLS - oholeno, STS - vybaveno, ale udělali z toho příplatkovou výbavu na evropském principu. Pevně doufám, že do STS půjdeš
udělám proto všechno Nejraději bych chtěl STS-V jenže EU verze bude asi late next year a otázkou jak taky ta cena u Véčka. Ale fully loaded STS za 1.93 fakt není co řešit. Ke všemu EU verze STSka je lépe poladěná například má Bremba, které se normálně dávají do Véček EU verze je má už v normální STSku. Což při mém stylu jízdy Praha-Bratislava 1:40 se fakt hodí
Jezdis taky neco jinyho, to musi bejt votrava ty tvoje trasy.
No vzhledem k oficiálnímu zastoupení bych to viděl velice slibně .
naprostej souhlas !
Rozdil mezi sestivalcem a osmivalcem je porad dost velky. Nesrovnaval bych pouze kW, chce se to svezt a poznat to na vlastni kuzi ...
K čemu je dobrý mít v základní výbavě rádio s kazetovým přehrávačem a měnič na 6 CD? To asi abych si mohl měnit, který si pustit z okna
jednoduche, lebo vela ludi chce mat k dispozicii este aj kazetovu mechaniku a lepsi sposob ako je tento nepoznam (nevidel som menic na kazety) , ja som to mal rovnako spravene, radio s kazetou a v kufri menic na 10 CD, kde je prob ?
Super kára, vážně. Konkurence se může jít zahrabat hluboko pod zem. Když si vezmu, že třeba A6 má pod kapotou motor 103 kW, tak mě jímá hrůza
Moc pekne auticko.
Koukám na to a v Německu vyjde Lexus o dost lépe.
konecne stuka v zatuchlym nemeckych vodach premiovej triedy...) Dokonca v poslednych nedelnych Timesoch toto GSko postavil Jeremy C. nad Ecko, a to je co povedat, ked predtym za najblbsi nakup v luxuse oznacil LS... Ak to takto pojde dalej, je IS2,2d na buduci rok v lete moje Nr.1... Sorry, 9-3, sorry...
Prosim vas, muze mi nekdo (nejlepe z redaktoru) seriozne rici kdy prijde nova IS na trh? Zatim jsem se setkal s dost rozdilnymi informacemi. Diky!
Reknu Vam to naprosto seriosne Melo by to byt na konci letosniho roku. Na evropskem trhu by se mel objevit v listopadu-prosinci, cesky dovozce by rad ziskal do Vanoc nekolik kusu alespon pro oficialni predstaveni a uvedeni na trh. S realnou dostupnosti pro ceske zakazniky tak lze pocitat zacatkem roku 2006.
Nový IS je bomba. To je fakt. Koukám, že se Lexus dost silně rozjel.
prosim opravte si GS 400 na GS 430
Vim, vim, popisky delal kolega a tricitka mu kamsi utelka Lide, kterym tahne na tricet, toto cislo podvedome ignoruji Ja jsem to hned opravil, ale "chvili" trva, nez se zmena promitne do jiz publikovaneho clanku a pro rychle obcersteni bohuzel nemam paky Tak to prosim jeste chvili vydrzte, diky
Kterým táhne na třicet? To jako mně?
Ne, tak to vubec ne, myslel jsem uplne nekoho jineho, vis, ze je nas v redakci jako psu
Hihihi, postřelená husa nejvíc kejhá
Pekne, moderne, bezpecne...IMHO je ovela lepsie mat auto v prakticky plnej vybave a nedokupovat kazdu drobnost. u bmw zaratate samozrejmosti typu tempomat, vyhrievanie sedaciek atd a hned mate 200 tisic navyse.Jedine vec ma na lexuse zaraza - maly rozdiel vykonu motorov. len par kilowatov pri dvoch valcoch a 1,3 objemu rozdielu.keby som na taketo auto mal, velmi vazne by som sa rozhodoval medzi BMW 5er a tymto lexusom.
Nutno je také podotknout, že se bude Lexus GS 430 dodávat také z hybridním pohonem a to s dvěma elektromotory !!!!
Ano, půjde o GS 450h, tři elektromotory, 4.5 V8, kombinovaný výkon přes 220 kW.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.