Lexus v těchto dnech uvádí na trh novou generaci luxusního modelu GS. Na trhu je dostupná pouze se dvěma benzínovými motory, šestiválcem a osmiválcem. Příští rok se na trh dostane také hybridní model GS 450h, který bude využívat podobného pohonu jako Toyota Prius.
Dva benzíňáky
Dceřiná společnost Toyoty, automobilka Lexus, začala koncem dubna prodávat na německém trhu novou limuzínu s označením GS. Nový generace sedanu vyšší střední třídy stojí v základu 40 500 eur (model GS 300), silnější GS 430 začíná s cenovkou 55 600 eur.
Lexus GS 300 je poháněn vidlicovým zážehovým šestiválcem o objemu 3.0 l, který disponuje výkonem 183 kW (249 k/6 200 ot.). Motor s variabilním časováním ventilů má maximální kroutící moment 310 Nm v 3 500 ot/min. Akceleraci z nuly na stovku zvládne GS 300 za slušných 7,2 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 240 km/h. Vůz splňuje emisní normu Euro 4 a automobilka uvádí kombinovanou spotřebu 9,8 l/100 km.
Silnější GS 430 ukrývá pod kapotou motor 4.3 V8 s výkonem 208 kW (283 k/5 600 ot.) a maximálním krouťákem 417 Nm (3 500 ot.). Sprint z klidu na stovku auto zvládá za 6,1 s a nejvyšší rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. GS 430 má uváděnou kombinovanou spotřebu 11,4 l/100 km a rovněž splňuje podmínky normy Euro 4. Oba modely mají automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení.
Vůz s celkovými rozměry 4 830 x 1 820 x 1 430 mm je ve všech směrech o něco větší než jeho předchůdce. GS je mimo jiné vybaven i Pre-Crash Safety systémem, kdy řídící jednotka na základě rychlosti vozu a údajů z radaru vyhodnocuje situaci a v krizových chvílích aktivuje brzdícího asistenta, předepne bezpečnostní pásy a nastaví správnou polohu sedadel. V základní výbavě nechybí dvouzónová klimatizace, čidlo tlaku v pneumatikách či aktivní bi-xenonové světlomety.
Tip: Představení nové generace modelu IS
Hybridní GS 450h
Toyota Prius s hybridním pohonem byla jen první kapkou v moři. Lexus už brzy začne prodávat model RX 400h, po kterém bude následovat GS 450h. Všechny tyto vozy mají podobný systém pohonu, který kombinuje benzínový agregát s elektromotorem. Model RX 400h má vedle klasického zážehového agregátu 4.5 l V8 tři elektromotory, GS 450h dostane elektromotory jen dva. Pohonná jednotka bude disponovat kombinovaným výkonem přesahujícím 220 kW a sprint na stovku zvládne za zhruba šest sekund. Lexus si od hybridního pohonu slibuje velmi nízkou spotřebu, přesnější údaje však zatím nejsou k dispozici. Hybridní GS 450h bude v nabídce od ledna 2006.
Tip: Představení Lexusu RX 400h, test Toyoty Prius (v něm je podrobně popsána funkce hybridního pohonu)
Fotogalerie