Lexus GS F oficiálně: Osm válců a 473 koní

Nová odpověď Lexusu na rychlé německé sedany se jmenuje Lexus GS F a místo dnes obvyklých sedmkrát přeplňovaných půlválců s elektromotory se spoléhá na poctivý staromilský atmosférický pětilitrový osmiválec. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Lexus se pořád drží těch podivných koncovek výfuku. Aspoň že u pětilitrového osmiválce nepůsobí čtyři koncovky nepatřičně. Jinak je ale design poměrně nenápadný a civilní

Sice při zrychlení v přímce asi nedosáhne na BMW M5 a Mercedes-Benz E63 AMG, ale přece nám nechcete tvrdit, že výkon 348 kW (473 koní) a točivý moment 527 Nm jsou podvyživené hodnoty. Navíc motor dosahuje nejvyššího výkonu v 7100 ot./min.

Lexus je tak ze zmiňované trojice jediný, kdo se rád a ochotně podívá za sedmitisícovou hranici. A s hmotností rozumných 1830 kg by se nemusel ani špatně ovládat. Stejně ale budou mít zadní pneumatiky 275/35 R19 spoustu práce.

Testy | Lexus

Test Lexus IS 250: stará škola

Zadním kolům pomáhá s trakcí elektronicky řízený diferenciál s vektorováním točivého momentu. Sice to není klasický mechanický samosvor, ale zase se tím podle automobilky usnadňuje ovladatelnost v nízkých rychlostech a nepochybujte, že tohle auto nebude na požádání pohazovat zadkem. Zajímavostí jsou tři jízdní režimy nastavení diferenciálu: základní, slalom a okruh.

Otázka je, jak Lexus nastavil osmistupňovou automatickou převodovku s možností sekvenčního řazení, ale rádi se necháme překvapit při redakčním testování. Podvozek se asi bude od základního modelu GS dost lišit, stejně tak řízení s rychlejším převodem. Nové jsou i brzdy. Více podrobností se dočtete v přiložené tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků