Lexus GS 250: nový standard představen

Luxusní značka Lexus uvádí základní provedení zcela nové generace své modelové řady GS. Navíc prý pracuje na „levném hybridu“
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie

Střední sedan nabídky značky Lexus jménem GS představili její tvůrci poněkud netradičně v létě na letošní soutěži elegance v Pebble Beach. Tam se ukázalo provedení GS 350, nicméně od té doby jsme se dozvěděli již také další informace nejen o hybridním provedení GS 450h, ale také o sportovní edici Lexus GS S F-Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lexus GS 250, novinka pro "šetřílky"

Nyní však přichází základní provedení v podobě modelu Lexus GS 250, jež se veřejnosti poprvé ukazuje právě dnes na Čínském mezinárodním autosalonu. Jeho základem je zážehový vidlicový šestiválec s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním Toyota D-4S a plynule proměnným časováním všech ventilů. Dosahuje nejvyššího výkonu 209 koní (154 kW) při 5 400 ot./min. a točivého momentu 253 Nm při 4 800 ot./min.

Video | Lexus

Prohlédněte si nový Lexus GS (+fotogalerie, video)

V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ECT-i s možností sekvenčního manuálního řazení umožní novince zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě v kombinovaném provozu charakterizované hodnotou 8,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V závislosti na výbavovém stupni bude Lexus GS 250 k mání s řadou technických vymožeností včetně audiosoustavy Mark Levinson se 17 reproduktory a automatické klimatizace S-Flow s funkcí čištění nasávaného vzduchu. Představitelé Lexusu potvrdili, že model GS 250 bude k mání v Číně, Japonsku a Evropě, přičemž prodeje mají být zahájeny během příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V přípravě: levnější hybrid se čtyřválcem

Další zajímavou novinkou v rámci modelové řady Lexus GS má být dostupné hybridní provedení, jež by se chtělo pustit do boje především s konkurenčními vozy BMW 520d nebo Audi A6 2,0 TDI opatřenými vznětovými motory. Základní hybrid GS má být osazen řadovým zážehovým čtyřválcem, který bude v kombinaci s kompaktním elektromotorem disponovat celkovým výkonem kolem 182 koní (134 kW) a průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků