Lexus GS 250: nový standard představen

Luxusní značka Lexus uvádí základní provedení zcela nové generace své modelové řady GS. Navíc prý pracuje na „levném hybridu“
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie

Střední sedan nabídky značky Lexus jménem GS představili její tvůrci poněkud netradičně v létě na letošní soutěži elegance v Pebble Beach. Tam se ukázalo provedení GS 350, nicméně od té doby jsme se dozvěděli již také další informace nejen o hybridním provedení GS 450h, ale také o sportovní edici Lexus GS S F-Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lexus GS 250, novinka pro "šetřílky"

Nyní však přichází základní provedení v podobě modelu Lexus GS 250, jež se veřejnosti poprvé ukazuje právě dnes na Čínském mezinárodním autosalonu. Jeho základem je zážehový vidlicový šestiválec s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním Toyota D-4S a plynule proměnným časováním všech ventilů. Dosahuje nejvyššího výkonu 209 koní (154 kW) při 5 400 ot./min. a točivého momentu 253 Nm při 4 800 ot./min.

Video | Lexus

Prohlédněte si nový Lexus GS (+fotogalerie, video)

V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ECT-i s možností sekvenčního manuálního řazení umožní novince zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě v kombinovaném provozu charakterizované hodnotou 8,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V závislosti na výbavovém stupni bude Lexus GS 250 k mání s řadou technických vymožeností včetně audiosoustavy Mark Levinson se 17 reproduktory a automatické klimatizace S-Flow s funkcí čištění nasávaného vzduchu. Představitelé Lexusu potvrdili, že model GS 250 bude k mání v Číně, Japonsku a Evropě, přičemž prodeje mají být zahájeny během příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V přípravě: levnější hybrid se čtyřválcem

Další zajímavou novinkou v rámci modelové řady Lexus GS má být dostupné hybridní provedení, jež by se chtělo pustit do boje především s konkurenčními vozy BMW 520d nebo Audi A6 2,0 TDI opatřenými vznětovými motory. Základní hybrid GS má být osazen řadovým zážehovým čtyřválcem, který bude v kombinaci s kompaktním elektromotorem disponovat celkovým výkonem kolem 182 koní (134 kW) a průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků