Lexus GS 250: nový standard představen

Luxusní značka Lexus uvádí základní provedení zcela nové generace své modelové řady GS. Navíc prý pracuje na „levném hybridu“
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie

Střední sedan nabídky značky Lexus jménem GS představili její tvůrci poněkud netradičně v létě na letošní soutěži elegance v Pebble Beach. Tam se ukázalo provedení GS 350, nicméně od té doby jsme se dozvěděli již také další informace nejen o hybridním provedení GS 450h, ale také o sportovní edici Lexus GS S F-Sport.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Lexus GS 250, novinka pro "šetřílky"

Nyní však přichází základní provedení v podobě modelu Lexus GS 250, jež se veřejnosti poprvé ukazuje právě dnes na Čínském mezinárodním autosalonu. Jeho základem je zážehový vidlicový šestiválec s objemem 2,5 l, přímým vstřikováním Toyota D-4S a plynule proměnným časováním všech ventilů. Dosahuje nejvyššího výkonu 209 koní (154 kW) při 5 400 ot./min. a točivého momentu 253 Nm při 4 800 ot./min.

Video | Lexus

Prohlédněte si nový Lexus GS (+fotogalerie, video)

V kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ECT-i s možností sekvenčního manuálního řazení umožní novince zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 230 km/h při průměrné spotřebě v kombinovaném provozu charakterizované hodnotou 8,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V závislosti na výbavovém stupni bude Lexus GS 250 k mání s řadou technických vymožeností včetně audiosoustavy Mark Levinson se 17 reproduktory a automatické klimatizace S-Flow s funkcí čištění nasávaného vzduchu. Představitelé Lexusu potvrdili, že model GS 250 bude k mání v Číně, Japonsku a Evropě, přičemž prodeje mají být zahájeny během příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V přípravě: levnější hybrid se čtyřválcem

Další zajímavou novinkou v rámci modelové řady Lexus GS má být dostupné hybridní provedení, jež by se chtělo pustit do boje především s konkurenčními vozy BMW 520d nebo Audi A6 2,0 TDI opatřenými vznětovými motory. Základní hybrid GS má být osazen řadovým zážehovým čtyřválcem, který bude v kombinaci s kompaktním elektromotorem disponovat celkovým výkonem kolem 182 koní (134 kW) a průměrnou spotřebou 5,6 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lexus GS 250
  2. Fotogalerie
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků