Lexus CT 200h: známe klíčové specifikace kompaktního hybridu

Lexus již letos zjara při představování nového modelu CT 200h slíbil jeho uvedení na trh do konce letošního roku a zdá se, že svůj slib splní. V souvislosti s tím konečně zveřejnil další technické parametry vozu, zejména jeho dynamiku a spotřebu, a tak si je pojďme projít.

Lexus o své novince říká, že je sportovní, ale tomu příliš nenasvědčuje ani obvyklé pojetí vozů této značky, ani vizuální dojem z řady CT a ostatně ani právě uvolněné technické parametry. Pohonné ústojí „cétéčka” sestává ze spalovacího benzinového motoru o objemu 1,8 litru a elektromotoru, výkon celé soustavy je pak rovných 100 kW neboli 136 koní. Jestli vám tato data jsou povědomá, pak to bude zcela jistě tím, že pohonná jednotka je totožná jako v současné Toyotě Prius i novém Aurisu HSD, a tak na tomto místě ani nebudeme ztrácet čas jejím dalším popisováním.

Jste zklamáni? Popravdě řečeno, to jsme i my, v jakémkoli Lexusu bychom přece jen čekali něco o trochu lepšího než v lidovém Aurisu, alespoň onen elektromotor mohl být silnější. Nejsme zrovna z těch, kteří by kladli rovnítko mezi výkon a sportovní pojetí vozu, ale pohon z Priusu sportovce za srdce opravdu nevezme. Dynamické parametry jsou pak odpovídající - zrychlení z 0 na 100 za 9,8 sekundy sice není špatné číslo, ale dává tušit „sportovní Lexus”?

Kombinovaná spotřeba ve výši 3,8 litru benzinu na 100 km už je o mnoho zajímavější, ale sportovní vůz taktéž nedefinuje, o emisích CO2 ve výši 96 gramů na kilometr ani nemluvě.

Uvidíme, jaký bude CT 200h ve skutečnosti, na sportovní hatch ale opravdu nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z Lexusu CT 200h bude možná hvězda benzinek, ne zapadlých okresek
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků