Lexus CT 200h: známe klíčové specifikace kompaktního hybridu

Lexus již letos zjara při představování nového modelu CT 200h slíbil jeho uvedení na trh do konce letošního roku a zdá se, že svůj slib splní. V souvislosti s tím konečně zveřejnil další technické parametry vozu, zejména jeho dynamiku a spotřebu, a tak si je pojďme projít.

Lexus o své novince říká, že je sportovní, ale tomu příliš nenasvědčuje ani obvyklé pojetí vozů této značky, ani vizuální dojem z řady CT a ostatně ani právě uvolněné technické parametry. Pohonné ústojí „cétéčka” sestává ze spalovacího benzinového motoru o objemu 1,8 litru a elektromotoru, výkon celé soustavy je pak rovných 100 kW neboli 136 koní. Jestli vám tato data jsou povědomá, pak to bude zcela jistě tím, že pohonná jednotka je totožná jako v současné Toyotě Prius i novém Aurisu HSD, a tak na tomto místě ani nebudeme ztrácet čas jejím dalším popisováním.

Jste zklamáni? Popravdě řečeno, to jsme i my, v jakémkoli Lexusu bychom přece jen čekali něco o trochu lepšího než v lidovém Aurisu, alespoň onen elektromotor mohl být silnější. Nejsme zrovna z těch, kteří by kladli rovnítko mezi výkon a sportovní pojetí vozu, ale pohon z Priusu sportovce za srdce opravdu nevezme. Dynamické parametry jsou pak odpovídající - zrychlení z 0 na 100 za 9,8 sekundy sice není špatné číslo, ale dává tušit „sportovní Lexus”?

Kombinovaná spotřeba ve výši 3,8 litru benzinu na 100 km už je o mnoho zajímavější, ale sportovní vůz taktéž nedefinuje, o emisích CO2 ve výši 96 gramů na kilometr ani nemluvě.

Uvidíme, jaký bude CT 200h ve skutečnosti, na sportovní hatch ale opravdu nevypadá...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Z Lexusu CT 200h bude možná hvězda benzinek, ne zapadlých okresek
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků