Lexus CT 200h: vývoj kompaktního hybridu jde do finále

Nový Lexus CT 200h, poprvé představený na ženevském autosalonu 2010, absolvoval závěrečné zkoušky dynamických vlastností na evropských silnicích. Technici automobilky Lexus se soustředili především na všechny parametry CT 200h týkající se zavěšení kol, řízení, systému rekuperace energie elektronického řízení soustavy brzd (ECB) a výkonu plně hybridní pohonné soustavy, aby vůz splňoval oćekávání náročných evropských zákazníků o prémiové kompaktní vozy. Na finální vyladění dohlíželi generální manažer projektu Hirokazu Koga a generální manažer odpovídající za jízdní vlastnosti vozidla Bruno Reinke. Model CT 200h jsme vám se všemi dosud dostupnými údaji představili na tomto místě.

Došlo ke zdokonalení systému hospodaření s energiemi pohonu Lexus Hybrid Drive. Nový kompaktní vůz prémiové třídy se dvěma samostatnými zdroji energie se může pochlubit nejen sportovním akcentem, ale i vysoce ekologickým provozem. Na 70 % prodaných vozů této kategorie nabízí výkon nižší než 150 koní. Pohon Lexus Hybrid Drive však v modelu CT 200h spojuje zážehový motor 1,8 l a elektromotor a má nabízet vynikající výkony, jaké, to však Lexus stále tají, podobné je to i se spotřebou a emisemi.

Realitu ale poznáme již brzy, vůz se má v prodeji objevit již od letošního října.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků