Lexus CT 200h: unikla brožura malého hybridu

Lexusu unikly snímky, jež nabízejí pohled do stránek brožury zcela nového kompaktního modelu CT. A odhaluje mnohé.

Model Lexus CT 200h se světu oficiálně představí již za několik dní v Ženevě. O tom, že půjde o jedinečný a průlomový model (alespoň pro Toyotu) není pochyb. Bude to navíc dosud nejmenší vůz do značné míry prestižní značky Lexus a do třídy pětidvéřových kompaktů přinese pokrokovou hybridní pohonnou soustavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Typ CT 200h vychází ze studie LF-Ch prezentované na loňském autosalonu ve Frankfurtu a o jeho pohon se postará zážehový čtyřválec VVT-i s objemem 1,8 l, na nějž navazuje elektronicky řízená bezstupňová automatická převodovka E-CVT přenášející výkon na kola přední nápravy. Konkrétní technické údaje však bohužel brožura neobsahuje, spokojit se zatím musíme alespoň s vágními výroky jako „jízdní výkony dvoulitru při neporovnatelně nižších emisích“. Hybridní pohonnou soustavu doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem napájený z vysokonapěťových nikl-metal-hydridových akumulátorů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Soudě z nekvalitních snímků si nelze nevšimnout jisté proporční podobnosti třeba se současnými vozy Impreza, a to především při pohledu z profilu, neboť příď karosérie nese neklamné znaky automobilů Lexus. Se svojí délkou 4 320 mm bude CT 200h o plných 140 mm kratší než Toyota Prius, šířka 1 765 a výška 1 430 mm pak znamenají o 20, resp. 50 mm nižší hodnoty v porovnání s typem Prius. Závěsy předních ani zadní kol nijak nevybočují z dnešních zvyklostí, ráfky s průměrem 17 palců mají přispět ke sportovnímu nádechu tohoto kompaktního hybridu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Lexus tímto modelem  hodlá veřejnost přesvědčit o tom, že pokroková hybridní technika může být dostupná i širšímu publiku a navíc nemusí nutně znamenat slevování z požadavků na sportovní svezení. Výrobce slibuje „dokonalé jízdní vlastnosti“ a trojici přednstavených jízdních režimů Eco, Normal a Sport. Podorbnosti k pohonné soustavě i jízdním výkonům se naštěstí dozvíme již při prezentaci na autosalonu v Ženevě. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků