Lexus CT 200h: nyní již oficiálně

Hvězdou stánku Lexus v Ženevě bude zcela nový kompakt CT 200h. Nyní vám jej již můžeme představit v plné parádě.

Již před pár jsme vám představili první uniknuvší informace z připravované propagační brožury, nyní je však již jakékoli tajnůstkářství zbytečné. Automobilka Lexus totiž předběžně představila svoji kompaktní novinku, jež se stane základem její nabídky na většině světových trhů. Smiřme se s tím, že diverzifikace typových struktur i dosud úzce specializovaných společností je na postupu, Indové možná budou brzy nabízet drahé limuzíny a Aston Martin nastoupí s městským vozítkem. Lexus CT zatím zůstává výše, k typické konzervativní limuzíně této značky má ale hodně daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka má za úkol přitáhnout mladší zákazníky k značce Lexus, jež v současnosti trpí jednou z nejvyšších hladin průměrného zákaznického věku ze všech. Lexus CT200h jim může nabídnout krom pro značku docela nové koncepce kompaktního hatchbacku také svěží vzhled, pokrokovou hybridní soustavu i spoustu drobností jako šikovný dálkový ovladač Remote Touch.

Vývoj nového modelu probíhal s nevšedním zájmem o požadavky evropských zákazníků, aby jej bylo možno lépe zacílit mezi stávající klientelu směřující k vozům typu Audi A3 nebo BMW 1. Jeho kompaktní pětidvéřová karosérie zachovává vybrané prvky loňské studie LF-Ch, ale vyznačuje se i řadou rysů typických pro současné vozy značky Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V kontextu současných modelů Lexus uvěříme tvrzením automobilky, že novinka stojí na zcela nové platformě s dvojitými rameny, vzpěrami MacPherson a novým stabilizátorem vpředu a víceprvkovými, avšak stále poněkud jednoduchými závěsy vzadu.

Jak jsme popsali již ve výše zmíněném článku, pod kapotou typu CT 200h se bude skrývat pohonná soustava složená ze zážehové osmnáctistovky (nejmenšího motoru v dějinách Lexusu) a výkonného elektromotoru, v rámci čtyř přednastavených jízdních režimů najdeme též možnost jízdy na zcela elektrický pohon, při rychlosti 45 km/h ujedete až 2 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska je rozdělena na Display Zone s osmipalcovým displejem LCD na středu a Operation Zone ve spodní části středové konzole, kde se kromě voliče převodů bezstupňové převodovky E-CVT nachází i další ovladače včetně multifunkčního segmentu Remote Touch.

Nový model Lexus má být 4 320 mm dlouhý, 1 765 mm široký a 1 765 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 600 mm, což je kromě jiného méně než třeba u nové Alfy Giulietta. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 345 litrů a sklopením zadních sedadel jej lze zvýšit na 700 litrů. 

Vozy Lexus CT 200h se pokusí zazářit již v úterý v Ženevě a k prvním zákazníkům by se měly dostat ještě koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků