Lexus CT 200h: nyní již oficiálně

Hvězdou stánku Lexus v Ženevě bude zcela nový kompakt CT 200h. Nyní vám jej již můžeme představit v plné parádě.

Již před pár jsme vám představili první uniknuvší informace z připravované propagační brožury, nyní je však již jakékoli tajnůstkářství zbytečné. Automobilka Lexus totiž předběžně představila svoji kompaktní novinku, jež se stane základem její nabídky na většině světových trhů. Smiřme se s tím, že diverzifikace typových struktur i dosud úzce specializovaných společností je na postupu, Indové možná budou brzy nabízet drahé limuzíny a Aston Martin nastoupí s městským vozítkem. Lexus CT zatím zůstává výše, k typické konzervativní limuzíně této značky má ale hodně daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka má za úkol přitáhnout mladší zákazníky k značce Lexus, jež v současnosti trpí jednou z nejvyšších hladin průměrného zákaznického věku ze všech. Lexus CT200h jim může nabídnout krom pro značku docela nové koncepce kompaktního hatchbacku také svěží vzhled, pokrokovou hybridní soustavu i spoustu drobností jako šikovný dálkový ovladač Remote Touch.

Vývoj nového modelu probíhal s nevšedním zájmem o požadavky evropských zákazníků, aby jej bylo možno lépe zacílit mezi stávající klientelu směřující k vozům typu Audi A3 nebo BMW 1. Jeho kompaktní pětidvéřová karosérie zachovává vybrané prvky loňské studie LF-Ch, ale vyznačuje se i řadou rysů typických pro současné vozy značky Lexus.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V kontextu současných modelů Lexus uvěříme tvrzením automobilky, že novinka stojí na zcela nové platformě s dvojitými rameny, vzpěrami MacPherson a novým stabilizátorem vpředu a víceprvkovými, avšak stále poněkud jednoduchými závěsy vzadu.

Jak jsme popsali již ve výše zmíněném článku, pod kapotou typu CT 200h se bude skrývat pohonná soustava složená ze zážehové osmnáctistovky (nejmenšího motoru v dějinách Lexusu) a výkonného elektromotoru, v rámci čtyř přednastavených jízdních režimů najdeme též možnost jízdy na zcela elektrický pohon, při rychlosti 45 km/h ujedete až 2 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska je rozdělena na Display Zone s osmipalcovým displejem LCD na středu a Operation Zone ve spodní části středové konzole, kde se kromě voliče převodů bezstupňové převodovky E-CVT nachází i další ovladače včetně multifunkčního segmentu Remote Touch.

Nový model Lexus má být 4 320 mm dlouhý, 1 765 mm široký a 1 765 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 600 mm, což je kromě jiného méně než třeba u nové Alfy Giulietta. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 345 litrů a sklopením zadních sedadel jej lze zvýšit na 700 litrů. 

Vozy Lexus CT 200h se pokusí zazářit již v úterý v Ženevě a k prvním zákazníkům by se měly dostat ještě koncem letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Lexus CT 200h
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků