Levné Porsche je opět ve hře

O levnějším voze Porsche ve stylu někdejšího typu 356 se spekuluje dlouho, ale jak se zdá, současné vedení značky nyní myšlenku výroby velkoprodukčního vozu oprášilo. Možné je, že bude vyacházet z některého z Volkswagenů, svými vlastnostmi však má uspokojit choutky tradičních vyznavačů hodnot Porsche, ale především ekonomické požadavky výrobce. Mělo by se jednat o stroj někde mezi studií Volkswagen Bluesport a Audi R4, sériové verze všech tří zmíněných modelů mají být po technické stránce spřízněny.

Audi R4 se má začít vyrábět v létě roku 2011 a nové Porsche by je mělo následovat zhruba s ročním odstupem. O jeho pohon se zřejmě postará zhruba dvoulitrový „boxer“, který by mohl v kombinaci s přeplňováním dávat výkon okolo 250 koní. Novému modelu by se mělo podařit přiblížit se spíše lehkým Lotusům Exige, což se těžšímu Boxsteru pochopitelně příliš nedaří, a to i přesto, že cena obou vozů je více méně srovnatelná.

Upozorňuji však, že se zatím jedná jen o spekulace na základě nepodložených zákulisních informací, do celé situace okolo malého Porsche mohou zasáhnout budoucí zájmy vedení Volkswagenu i současná finanční nejistota automobilky Porsche.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků