Letošní říjen byl pro Ford nejlepším za posledních dvanáct let

Ačkoli pověstná krize stále plní titulní stránky novin, měsíc říjen 2009 byl pro evropskou divizi Fordu vůbec nejúspěšnější za posledních dvanáct let. Firma prodala 121 000 nových automobilů a získala tím pro sebe podíl 8,8 procenta na trhu tvořeném devatenácti nejdůležitějšími evropskými zeměmi. Ve srovnání s říjnem 2008 prodal Ford ve stejném měsíci letošního roku o 13 800 vozů více, což představuje nárůst o 12,8 procenta. Celý trh přitom rostl pouze o 6,8 procenta, takže Ford zvýšil i svůj podíl na něm, a to o 0,5 procentního bodu. „Zejména prodeje modelu Ka vystřelily raketově vzhůru - v meziročním srovnání jsou více než dvojnásobné,“ oznámil Ingvar Sviggum z vedení automobilky. „Celkem jsme letos prodali již 90 500 vozů Ford Ka, zatímco loni jich ve stejném období bylo jen 48 300. A nová Fiesta již dosáhla mety 500 000 vyrobených vozů.“

Ford byl v říjnu nejprodávanější značkou ve Velké Británii, Irsku a Maďarsku a může se pochlubit i pozicí nejprodávanější dovážené automobilové značky ve Francii a Itálii. V Německu Ford zaznamenal nejúspěšnější říjen od roku 1998, když si zde připsal o 33 procent více registrací než v loňském roce. „Tyto pozitivní zprávy je nicméně nutno posuzovat v kontextu výhledu do blízké budoucnosti,“ podotýká Ingvar Sviggum. „Příští rok zůstává velkou neznámou, avšak naše současné prognózy předpovídají, že objem celého trhu dosáhne 13,0 až 14,5 milionu vozů. To je přibližně o dva miliony méně než letos. Vzhledem k pokračující zranitelnosti evropských trhů přetrvává potřeba vládních intervencí směřujících k podpoře poptávky, a to na národní i celoevropské úrovni.“

Za prvních deset měsíců roku 2009 Ford zvýšil svůj podíl v Evropě o 0,5 procentního bodu na 9,1 procenta. K růstu podílu došlo v šestnácti zemích z devatenácti. Počet nových registrací vozidel Ford dosáhl od ledna do konce října čísla 1 218 100. Oproti stejnému období roku 2008 je to o tři procenta méně, celý trh však zaznamenal pokles o 8,1 procenta. Na všech 51 trzích, kde působí, prodal evropský Ford od začátku roku slušných 1 394 700 vozů, což představuje snížení o 155 000 jednotek.

Také u nás se Fordu daří. Byl tu nejúspěšnějším importérem v letech 2007 a 2008 a letos pomyslný žebříček dovozců zatím vede s náskokem téměř 3 500 registrovaných vozů. Do konce letošního října našlo v České republice svého zákazníka 15 310 nových aut s modrým oválem ve znaku a Fordu díky tomu patří více než 10 % českého trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy. V první dvacítce nejprodávanějších vozů má český Ford jako jediný dovozce hned čtyři modely a Ford Fusion je u nás stále suverénně nejprodávanějším dováženým automobilem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků