Letos se prodalo v ČR víc nových aut než loni. I díky akčním nabídkám

Hlavně firemní zákazníci letos přispěli k růstu prodeje nových osobních aut. Oproti loňským 169 200 vozům letošní prodej vzroste o 1,9 až 2,5 procenta. Prodejci během roku nabízeli řadu slevových akcí, do nichž se výrazně zapojila i Škoda Auto, které podle očekávání také patří největší podíl ze všech prodaných vozů.

„Po silném jaru a zvláště povedeném březnu došlo na počátku léta v červenci ke stagnaci trhu. Ten pak začal nabírat dech opět v podzimních měsících, které byly opět silnější než v minulém roce,“ uvedl člen rady ředitelů Svazu dovozců automobilů a šéf Kia Motors Czech Vít Pěkný.

Vozy prodávané na IČO firemními zákazníky tvořily podle Pěkného v letošním roce 55 procent prodeje. Převážně firemní klientely se ale týkaly i takzvané reexporty, tedy nákup dovážených vozů v Česku a jejich následný vývoz do zahraničí. Ty představovaly až čtyři procenta z celkových registrací.

Jednotlivé značky se snažily během celého roku podpořit prodej různými slevovými akcemi. Nejlevnější modely tak bylo možné pořídit za cenu začínající kolem 150 tisíc korun. K akčním nabídkám se letos významně připojila i Škoda Auto, která například během roku dvakrát nabídla zlevněnou Fabii a Octavii.

Prodej nových aut na českém trhu za 11 měsíců roku stoupl meziročně o 2,7 procenta na 158 263 vozů. Dovoz ojetin vzrostl o tři procenta na 122 896 aut.

Nejprodávanější

Na prvním místě se umístila Škoda, které prodej stagnoval na 48 715 vozů. Druhý Volkswagen zvýšil odbyt o 15,5 procenta na 13 771 vozů a třetí Ford si pohoršil o půl procenta, když prodal 12 916 aut. Následovaly značky Renault, Hyundai a Kia.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků