Letecký gigant Airbus vyrobil elektrickou motorku na 3D tiskárně

Co všechno lze vyrobit na 3D tiskárně? Spousta věcí, od malých hraček až třeba po funkční zbraně. Možnosti jsou zkrátka téměř neomezené. Dceřiné společnosti leteckého Airbusu, firmě APWorks, se podařilo vyrobit zcela funkční elektrickou motorku.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Kupé | Ford

U Fordu GT budou za příplatek karbonové disky, ušetří téměř kilogram

Nejvíce ohromí komplikovaný rám, který by vzhledem k jeho tvarům nebylo možné vyrobit svařováním nebo frézováním. Vyroben je z materiálu Scalmalloy, který tvoří hliník, hořčík a skandium. Jeho pevnost prý odpovídá titanu, nepodléhá korozi a je velmi, velmi lehký.

Celá motorka váží jen 35 kilogramů, takže k pohonu bohatě poslouží elektromotor o výkonu pouhých 6 kW (8 koní). Zrychlení z 0 na 45 km/h zabere 3 sekundy, maximální rychlost činí 80 km/h. Dojezd na plně nabité akumulátory činí 60 kilometrů.

Nejlepší na tom celém je fakt, že se motorka dostane do výroby. Má to ale samozřejmě háček, vznikne omezená série 50 kusů za cenu 50 000 eur bez daně. To je v přepočtu přibližně 1,35 milionu korun. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků