Lepšímu začlenění cyklistů do provozu brání špatná legislativa

89 komentářů

puk123
8. června • 8:28

Jedu na kole a blížím se k takovému přechodu. Blíží se auto. Zpomaluji, chystám se zastavit, ale ten dobrák zastavuje před přechodem a ještě mi kyne ať jedu. Mám zastavit před přechodem, slézt z kola a přejít pěšky?Jedu autem k takovému přechodu a blíží se k němu kolo. Cyklista jede pomalu, určitě by stihnul zastavit, ale co když nezastaví a vjede mi tam? Nebo zastaví, sesedne, stane se chodcem (?) a bude mít přednost. Takže, i když jede a přednost mám já, bude jistější zastavit.Já tedy vidím v navrhovaném řešení přínos jak pro řidiče, tak pro cyklisty. Provoz by mohl být plynulejší. Kdo by to mohl odskákat, jsou chodci. Už tak je každé přecházení po přechodu rizikem a ještě by jim tam mohli projíždět cyklisté. I z tohoto důvodu bych pak cyklistům na a před přechodem omezil rychlost.

Fantomas
8. června • 15:32

pouze varianta a) je správně. Vzájemný respekt a vstřícnost, čili nulové riziko, maximální pohoda a hlavně - a to je důležité - ani k tomu nepotřebujete žádný nový zákon.

Fantomas
7. června • 16:34

Jezdím dost autem a snažím se nepřekážet. Jezdím dost i na kole a zrovna tak, snažím se, abych nikde nikomu nevadil a jak jen to jde, ze silnice mizím. Jet po silnici na kole je stejně za trest. Když jdu sám pěšky, tak pořád vím jak mě otravuje, když se mi v autě přes cestu někdo courá a vleče a tak přecházím co nejmíň a co nejrychleji, klidně i popoběhnu. Na druhou stranu když se s autem blížím k přechodu a za mnou žádné další auto nejede, tak se moc nesnažím chodce pouštět, můžou v naprostém klidu přejít za mnou. Umím si to tedy představit ze všech úhlů a mám stále silnější dojem, že se na silnici všechny tyhle kategorie najednou prostě nevejdou. Prostě na to nemáme silniční síť stavěnou. A podle mě čím víc se bude zákonem "nařizovat" povinné míchání všech těch třech kategorií, tím větší dopravní chaos a krizové situace to přinese. Jak to ale vyřešit, to nevím.

Toper
7. června • 10:34

Vždyť tohle není a nikdy ani nebylo o ničem jiném, než o toleranci. Někdo se tu bije za naše nedokonalé a mnohdy na hlavu postavené zákony, než aby zkusil použít svůj vlastní mozek.Dokud se kultura na našich cestách nezmění, věčně tu bude vyskakovat nějaký skyline, který se bude cítit někým utlačovaný i když je "v právu". Bohužel v právu těch našich zákonů, na které pod jiným článkem, s úspěchem sobě vlastním, nadává.Je úplně nejjednodušší, jezdit v klidu a v pohodě, s autem si za cyklistou klidně počkám, mě totiž nijak nevysiluje šlápnout poté na jeden pedál. B-]

JirkaK
7. června • 13:27

Ano, je to celé o kultuře a toleranci. ale právě to je věc, která tady není a nikdy nebude. A žádný předpis, žádné nařízení ji nezavede. Stejně jako to je se zipem, který platí jen na papíře, ale v reálu nikdy. Stejně jako to bylo s předností chodců, kde média z toho udělaly absolutní přednost chodců a ti se potom vrhali bez rozhlédnutí pod auta. Několikanásobně stoupl počet mrtvých na přechodech. A pan expert Květoslav nám tímto sděluje, že oni na ministerstvu ani v komisi, ani jistá privátní televize co lidi hromadně přesvědčovala že mají absolutní přednost před tunou a půl rozjetého železa, za nic nemůžou. A že si pro velký úspěch dáme repete.

puk123
7. června • 15:10

Tato změna by měla jednu výhodu. V okamžiku přijetí legislativní změny by nikde neplatila, protože všechny přechody jsou označeny pouze pro pěší. Ani potom se nějakého rychlého rozšiřování neobávám. Možná místně ano, ale celoplošně ne. Snad bychom se to takto postupně naučili lépe.

S.
7. června • 10:48

..jestli je pan extrémně rychlá reakce Skyline zaměstnán a pracuje 8-16 hod, chtěl bych být jeho zaměstnavatelem. Těch textovejch frustrací od rána...to je na hodinovýho padáka jen z principu. :-D

Gogot
7. června • 11:04

Omyl. Odpadlo dopolední vyučování.

Noclaf
7. června • 10:30

Souhlas se clanky, prechody jsou mistama masakr...priznam se, ze kdyz to neni v mistech s hustym pesim/auto provozem, tak se jenom rozhlednu jestli neco nejede a prechod prejedu. Lepsi nez si hrat na princeznu Kolobezku.
Dalsi vychytanost v provozu jsou semafory spoustene indukcnimi civkami - treba na krizovatce Cimicka/K Pazderkam je v pozdnich hodinach stale cervena a kdyz prijede auto, hodi mu to zelenou. Problem je, ze kdyz tam prijede cyklista, tak mu to zelenou neda (holt malo kovu). Takze nezbyva nez ze sebe nepredpisove udelat chodce a prejit na prechod, nebo projet krizovatkou na cervenou.

pepa
7. června • 9:33

Cyklisty bych ze silnic vykopal na polní cesty. Tam ať se vyblbnou dosytosti a neotravujou na silnicích určených pro motorová vozidla. A to jim ještě ze svých daní příspívám na předražené ztezky pro cyklisty.

kryton
7. června • 9:38

A ty radši ani neloz ven, protože nehodlám sdílet chodník který platím se svých daní s tak omezeným jedincem.

Skyline
7. června • 9:50

Ty platis dane? Dle prispevku se zdalo, ze jsi statni zamestnanec.

pepa
7. června • 11:58

A státní zaměstnanci daně podle tebe neplatí ?? Zvláštní,já bych naopak řekl,že jsou asi jediní,kteří platí daně ze svých příjmů v plné výši.

Skyline
7. června • 12:48

Viz moje odpoved Broukovi. Takze ne, neplati. Lze to snadno dokazat.

Brouk
7. června • 10:10

Ty mas za to, ze statni zamestnanci neplati dane?

jj
8. června • 14:54

on celkem nemá moc za to ... on má jen takovou alergii ... jak vidí slovo cyklo, tak mu naskočí vyrážka a nutí ho si ulevovat na internetové diskusi - jenže pak naběhne žilka a začne mu cukat pravé oko - proto tu drží nepřekonatelný rekord ve vkládání mrkajících smajlíků do míst, kde je nikdo nechápe. Někdo by řekl že je to nedostatkem rozumu, ale on si jen nemůže pomoct.Naštěstí o ničem nerozhoduje, a tak jsou ty jeho militatntní nenávistné kecy celkem neškodné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
8. června • 17:19

Jsem rad, ze jsi nezklamal a k diskusi jako obvykle nicim neprispel. Coz ovsem vzhledem k nechapavosti, kterou sam priznavas, neni nic divneho ;-)

Skyline
7. června • 10:33

No jestli je plati, tak muzeme udelat jednoduchy pokus - vsichni nestatni zamestnanci dane platit prestanou a aby statni rozpocet neprisel o penize, zvysime dane statnim zamestnancum.Co myslis, ze se stane? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Toper
7. června • 13:22

Co to tu předvádíš za tendenšní dedukce?Si myslíš, že když jede nějaký učitel na chajdu autem a nejdřív si koupí v supermarketu několik paštik a poté u pumpy pár litrů PHM, tak z toho nezaplatí daň?Ano, i DPH je daň. To jen tak na okraj. Když tady meleš o tom, že "Takze ne, neplati. Lze to snadno dokazat. " Takže ti dokazuji, že si tradičně mimo. ;-)

Skyline
7. června • 13:32

Myslim, ze chvile, kdy si zmenis nick se blizi;-) Zkus se nad tim kolobehem penez v pripade placeni DPH a pastik aspon na chvili zamyslet. ;-) Dokazal jsi jako obvykle leda tak pobavit a potvrdit, ze jsi trubka Topere;-)

Toper
7. června • 13:35

Takže si se ztrapnil, co tam máš dál? Ještě nejaké nesmysly? B-] Jo, tu změnu nicku mi předpivídáš už nějaký ten rok a kde nic tu nic. :-DPS: Zkus se někdy zamyslet ty sám, jestli vše co děláš a podle čeho jednáš, je opravdu správné, protože co tady předvádíš v diskuzi, to je fakt ubohost jednoho malého Vladimírka.

Skyline
7. června • 13:41

Koukam, ze porad nic:-DTakze abych to spravne pochopil - zamestnanec statu tedy plati DPH. Tedy kdyz - stejne jako v pripade DzP - nestatni zamestnanci DPH platit prestanou a DPH pro statni zamestnance se zvysi, tak se se statnim rozpoctem stane co? No tak, namahej svou hlavu trosku;-)Nick - nepredpokladam, ze bys to kdy pochopil ;-)PS: ja se nad tim prave zamyslel, ale ty sis koukam nedal rict. Jen pokracuj ;-) Ze jsi statni zamestnanec uz vime.

Toper
7. června • 13:51

Milý zlatý hochu, koloběh peněz je mi důvěrně znám. Ale rozhodně není tak jednoduchý, jak tu prezentuješ ty sám. Co tu předvádíš je pokus o nastolení anarchie a sám sebe snažíš přesvědčovat, že by to bezproblému fungovalo - naco stát, když je to vyžírka, co?Zkus uvažovat, reálně uvažovat a oprostit se od teoretického přelévání peněz, které se chovají vždy jako spojitá nádoba. Já to chápu, ale nebudu tady plácat nesmysly o tom, že když státní zaměstnanci přestanou platit daně, které jim stejně platí stát, tak se nic nestane.
To je nesmysl jak hrom. Dokud tedy nezačneš uvažovat v intencích reálného světa což asi úmyslně předvádíš a čekáš až ti na to někdo skočí, abys tu pak mohl onanovat, bude tvé tvrzení jen směšným pokusem, který nemá s realitou nic společného. Nic není tak černobílé, jak sis ty, pohledem na papír, vymyslel. B-]

Skyline
7. června • 14:10

Mily zlaty hochu, prvni odstavec jsi mimo a pises neco, co jsem nenapsal. Zadny dalsi komentar neni nutny.Ano, placas uplne mimo misu. Blabolenim holy fakt, ze statni zamestnanci zadne dane neplati, neprebijes. Opet placas neco, co jsem nepsal, takze jaksi neni na co reagovat. Ale tak klasicky Toperovsky pokus o prevedeni reci na neco jineho. Nic moc B-]

Toper
7. června • 14:20

Skyline, já ti vidím až do žaludku. Snažíš se tu neustále hrát na slovíčkaření. Tvé dedukce jsou jak od studenta prvního ročníku medlovky, který prozřel po první přednášce z ekonomie a jsou mu rázem jasné všechny světové finance.
Prostě z podtsaty věci jsi směšný. Bez nadhledu, umouněně tady neustále papouškuješ svůj jednostranný, umělý a tendeční pohled na věc, který, znovu opakuji, nemá s realitou pranic společného, fungovat by mohl jen v tvé hlavě a možná na papíře, nikoli v reálném světě. PS: Státní zaměstnanci daně platí, stejně jako všichni ostatní, jestli si myslíš ž nikoli, není nic snazšího, než podat žalobu přímo na stát (porušení zákona 586/1992 Sb.) a dle svého najivního myšlení, můžeš očekávat, že vyhraješ. :-D:-D:-D

Skyline
7. června • 14:29

Takze jen urazky, dalsi odvadeni tematu a proste klasicke Toperovske blaboleni. Uzij si to ;-)

Toper
7. června • 17:14

Žádné argumenty? Jen a pouze opět tvé prázdné a ničím nepodložené kecy? Jsi směšný už od začátku.PS: Příště si tu svoji onanii založ aspoň na nečem pořádném, čemu rozumíš a do čeho se nezaplentáš. B-]

kryton
7. června • 9:59

No podle kadence tvých příspěvků jsi ve státní správě zaměstnán, spíš ty:D

pepa
7. června • 9:44

já po chodníku nechodím,jezdim všude autem troubo :-D

puk123
7. června • 9:54

Já jsem tě asi na tom chodníku včera potkal. Dobrý stroj. To se museli tatínek s maminkou plácnout přes kapsu. Kámoši ve školce jen závidí, co? :-)

pepa
7. června • 12:01

Kdyby ses ve škole lépe učil,možná by sis mohl také na pořádné auto vydělat. A né jen závidět. Čest ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
7. června • 12:44

Sluší ti to (a závidím):
www.wiseacres.com ...
Pa, pá. :-)

kryton
7. června • 9:50

Hmm, tak to si asi velký drsňák a líné prase;-)

pepa
7. června • 11:59

Jak jsi to uhodl ? :-D

D
7. června • 9:38

U člověka, který napíše Ztezka mě hloupost příspěvku ani nepřekvapuje.

Skyline
7. června • 9:43

Debilita pumpickaru potvrzena - co si pane D zamest pred vlastnim prahem a nedelat ze sebe jeste vetsiho hlupce, nez na jakeho se pasujes svymi nazory?Nebo bys tu "ztezku" chtel taky "vyzdvyhnout"?:-D

D
7. června • 10:13

Jestli já se svými nazory pasuju na hlupce, tak ani nechcu psát na co se tady pasuješ ty ;)

Skyline
7. června • 10:21

Klidne to napis - od hlupce, ktery tady ostatni kritizuje za pravopis a sam dela chyby jak Brno je kazda kritika tim nejlepsim doporucenim;-)

pepa
7. června • 9:42

že ty jsi jedním z těch pupičkářů ?! tak si strč pumpičku ventilkem do prdele napřed a šlapej...neni to tu o gramatice,ale o faktech !

D
7. června • 10:12

Nevím co si představuješ pod pojmem pumpičkář, takže odpovídat nebudu. Jsem cyklista. Dodržuju dopravní předipisy, jezdím na cyklostezce pokud to jde. Pokud žádná stezka není, tak jedu po cestě --> na což mám právo. Pumpičku si strkat do prdele nebudu, díky.
A s těmi fakty jdi někam. Co je fakt na to, že napíšeš blbost?

řidič cyklista
7. června • 10:44

Celá tahle diskuze je o nedostatku přirozené inteligence, slušného (vy)chování a respektu vůči všem ostatním účastníkům silničního provozu.
Najedu tak 20000 km autem a 1500 km na kole za rok a troufnu si tedy porovnávat. Když jedu autem a přede mnou jede cyklista, vyhnu se mu přes protisměr, pokud to nejde zpomalím, jak to jde a předjedu co nejdále od něj. Jako cyklista se jezdím u kraje silnice a koukám okolo sebe. Když za mnou jede auto uhnu ke kraji i za cenu mého nepohodlí.

Skyline
7. června • 8:01

Cykliste se casto ohaneji tim, ze kdo jezdi autem, je lini sednout na kolo. A tady cteme fnukani cyklistu, ze jsou lini s kola sesednout.Cykliste kazdou chvili nekde fnukaji, ze ti zli v autech nedodrzuji zakony, ale tady fnukaji, ze se jim je nechce dodrzovat a naprosto otevrene rikaji, ze na to kaslou.Stejna prava cyklisticke verbeze na prechodech jsou katastrofou. Uz ted jezdi jako bezohledna prasata a v pripade, ze jim nejaky buznomatak prosadi "prednost na prechodu" (jak to jiste bude intepretovano), nastane slusny mazec.Nechapu, jak vubec chce byt cykloun byt "stejne respektovan, jako chodec", kdyz presne to se ted deje - proste svuj liny zadek z kola sunda a slusne prejde. Tohle neustale protezovani cyklounske verbeze je na bliti. Zvlast, kdyz na autoserveru ma novinar invenci dementa a jen tupe opakuje hlouposti o tom, jak nejaky darmozrout vyklada, ze je potreba soucasny stav "napravit". Ano, bylo by toho potreba hodne napravit, ale presne opacnym smerem. Nikoliv dalsim protezovanim hovad.

pepa
7. června • 9:39

SOUHLAS :-D

kryton
7. června • 9:34

Ale copak, cítíš se ublížený a méněcený, když tě cyklista ve městě předjede zprava. Když ty si sedíš ve svém no Skylinu asi ne, ale třeba "nabušené" octávce. Tak to je mi tě opravdu líto. A že budeš muset jet kolem přechodu tak aby jsi stihl zastavit (což bys měl dělat stále) to je opravdu drzost, jak někdo vůbec může chtít aby jsi byl trochu ohleduplný, vždyť přece sedíš ve své káře, kde jsi king.
A nevím o jaké protěžování cyklo verbeže tu mluvíš, protože inrastruktura pro cyklisty je v čechách tragická a stav by se měl opravdu napravit. Já jen se slzou oku vzpomínám jak sem jezdil po Bruselu, kde na okraji každé cesty, byl buď červený asfalt, nebo aspoň přerušovanou čárou vyznačený pruh pro cyklisty, kde i cyklisté měli své semafory a značky, kde snimi řidiči počítali a snažili se jim i vyhovět. Ne jako v čechách, kde ti je kdejaký píp. i schopný otevřít dveře abys ho náhodou nepředjel.
A ještě by mě zajímalo jak tě cyklista ohrozí??? To je konina dne:D To je asi nelogické bych na kole ohrožoval někoho obaleného 1,5t šrotu, to bych byl snad sám proti sobě, protože z toho souboje vždyckyk vyjdu poražený...
Jako stačilo by trochu ohleduplnosti a i toho že občas sundám nohu z plynu, a nebylo by potřeba vymýšlet nové značky a zákony...

Skyline
7. června • 9:49

Kryton ma koukam nejaky mindrak a podle sebe soudi ostatni, co?;-) Jinak vidim, ze hloupa argumentace je u cyklounu zcela zakladnim predpokladem, slapani do pedalu ma asi nejaky znicujici vliv na mozkove bunky.Infrastruktura je tady vic, nez dostatecna a napravovat neni co. Chteji-li pumpickari jezdit, tak at si stezky postavi za sve, nikdo jim nebrani. Tvou debilitu dostatecne doklada, ze jizdu na kole povazujes za "souboj" a resis nejake viteze a porazene. Bez s tim nekam na pole, ale neotravuj lidi v provozu.

kryton
7. června • 9:57

Tak ano možná pokud si nebyl nikde jinde než v Brně, tak je pro tebe cyklistická infrastruktura dostačující. Pro lidi kteří měli možnost vyzkoušet a zažít jízdu někde jinde, tady žádná inrastruktura není. Jak jako zaplatit ze svého? Co to meleš. Ty si snad stavíš silnice a dálnice sám, nebo co?Tvou debilitu dokazuje ty, protože nedokážeš pochopit jednoduché souvětí. Jízdu neberu jako soubouj, ale soubojem sem popsal to že pokud bych ohrozil auto, tak ohrozím sám sebe tudíž bych z tohoto "souboje" vyšel poražen.A pravdivost mého tvrzení jsi mi jen potvrdil tím, že ve tvých čtyřech odstavcích není jediný argumet, ale jen samé urážky...

Skyline
7. června • 10:41

Byl jsem vsude mozne. Nevim ale, proc to ze svych dani platit. Zes nekde na ukor jinych videl lepsi neni duvodem, aby se penize danovych poplatniku zacaly vyhazovat na podobne kraviny i tady (a ze se tech stovek milionu vyhodilo uz dost).Silnice a dalnice neslouzi primarne k zabave a slouzi vsem. Cyklostezka slouzi primarne pro zabavu uzke skupiny lidi. Nevim, proc jim tu zabavu platit ze sveho. Staci, ze se krade prostor na silnicich.Nejsou jen auta, jsou i chodci a auta kvuli cyklounum nebouraji jen do cyklounu (bohuzel). Sam tomu rikas souboj, takze potvrzujes to, proti cemu se ohrazujes, schiza slusna. Chapu, ze reagovat na argumenty nedokazes, takze je jednodussi je oznacit za urazky - necekal jsem nic jineho;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kryton
7. června • 11:40

Jo a na úkor druhých sem nic neviděl. To že jsou jinde k sobě lidé ohleduplní a dokážou si vyhovět, neznamená že je to na něčí úkor. To jen omezení čecháčci, si myslí že jsou jen ONI a ostatní se mu musí podřídit. A jakkoukoliv ohledoplnost berou, jako nejhubší zásah do své integrity. No jo ještě si budem muset počkat, než tahle zdegenerovaná komunistická generace vymře nebo bude aspoň senilní...

Skyline
7. června • 12:55

Vzit penize danovych poplatniku a pak je pouzit na zabavu uzke skupiny lidi JE "na neci ukor". Na ukor tech, kteri plati, ale nic z toho nemaji. A ano, bylo by fajn, kdyby zdegenerovani aktiviste, kteri jen rvou kdo jim ma co zaplatit vymreli, ale bohuzel, je tomu s pokracujicim eurosocialismem presne opacne. Moznosti pro flakace jsou cim dal, tim vetsi - buznomat treba. S komunisty maji tyto aktivisticke spolky spolecneho napriklad financovani a opovrhovani temi, kteri jim to plati. Takze zly ridic je fuj, ale ze z jeho dani tady vubec nejaky kripl z buznomatu muze existovat, to uz jim jaksi nedochazi.

Gogot
7. června • 12:11

Obávám se, že se mýlíš. To je záležitost táhnoucí se již mnoho desítek let. Jen zkráceně. Kolaborantské svině, které u nás za války způsobili mnohdy podstatně větší zlo, než němečtí okupanti. Ty samé svině pak po válce když viděli kam se to ubírá, pořídili si rudé knížky a začali pronásledovat a vraždit lidi, kteří bojovali za naši svobodu. Jedno jestli na západní či východní frontě. Pochopitelně vyvraždili i domácí odbojáře, kteří by mohli podat svědectví o jejich náklonosti k fašistům.
Tito novodobí komunisti pak zde vládli těch cca 40 let a podle toho i vypadala další morální devastace celého národa. Po slavné revoluci 89 se pak stejné svině prodrali k moci. Tentokrát zahodili rudé knížky a nalezli do OF a dalších stran. Stále stejný scénář. Podle toho to tady vypadá tak, jak to všichni vidíme. Vychcípání generace moc nepomůže, protože jejich dětičky jdou důsledně ve šlépějích rodičů, jejich vzorů. Osobně vidím jediné smutné řešení - úplný zánik tohoto pronároda. Je to smutné toto napsat, určitě za to mnozí lidé nemohou, ale jiné východisko nevidím.
Píši to proto, že stačí vyjet např. do Rakouska, Německa, Skandinávie a ocitáte se v jiném světě. Nechci to malovat na růžovo, ale každý ten obrovský rozdíl musí cítit. Vždy, když se vracím do té naší post sovětské gubernie, přepadává mne stále více deprese, beznaděj, zklamání.

kryton
7. června • 11:37

No cyklostezka ať už kdekoliv a jedno jestli slouži zabavě, nebo dopravě lidí do práce, přece ulevuje silnicím a snižuje tak počet kolařů kteří ti na silnici tak vadí, takře schýzu máš asi ty.Nevím o jaké úzke skupině to hovoříš. Myslím že je víc lidí vlastnící kolo, než je lidí vlastnící auto. Kradou prostor na silnicích, ale cyklostezky ani vyhrazené pruhy pro cyklisty nechceš, no to je potom těžké. Asi si sestrojím Tleskačovo kolo a budu se vznášet abys měl radost, nebo co.

puk123
7. června • 8:57

Tady jsi trochu mimo. I Fantomas výše fňuká, že se mu ve městě nechce stát s autem před každým přechodem. Taky to nedělá. Když tam není žádný chodec, jede prostě plynule dál. Ale cyklista může být v celém městě sám a když má jet podle pravidel, musí při jízdě po smíšené cyklostezce přes každý přechod kolo vést.
Aby dostali jedoucí cyklisté šmahem na všech současných přechodech stejná práva jako chodci není snad ani možné. Je sakra rozdíl, jak se k přechodu blíží chodec a jak cyklista.

Skyline
7. června • 9:17

Ano, je v tom sakra rozdil. Prave proto je dalsi pokriveni, kteremu buznomataci rikaji "narovnani", nezadouci. Ridic take musi zastavit na cervenou, i kdyz nikde nic nejede. A to je pritom ridic liny. Proc tedy pilnemu a aktivnimu cyklounovi pohyb navic vadi? Rad se povysuje na ostatni, ze on je ten spravny fyzicky aktivni, takze prece nejake sesednuti/nasednuti je jen ku prospechu veci.

puk123
7. června • 9:49

Ty zase nejsi líný číst zdejší články a příspěvky. Pak si jistě rád přečteš znovu článek i můj příspěvek, a teď pozor, budeš se snažit pochopit o čem jsou, a pak můžeš pokračovat v tomto vláknu. Ku prospěchu věci.To popisované opatření (teď už jistě chápeš které) je i ku prospěchu řidičů. Za současné situace stejně dává přednost cyklistům vedoucím kolo. Pokud ji bude dávat i jedoucímu cyklistovi, nic navíc ho to stát nebude. Rozdíl je v tom, že cyklista tu silnici může přejet několikrát rychleji, takže bude řidiči bránit v jízdě jen zlomek původního času. Máš k tomu nějaké věcné výhrady?

Skyline
7. června • 9:59

Hrani si na chytreho ti moc nejde, ale jako sranda dobry;-)Mel jsem za to, ze mas v hlave aspon neco, ale bohuzel. Omylem jsem si tedy myslel, ze situaci chapes. No, nechapes, takze k tomu tvemu "nic navic ho to stat nebude". Klic je v tom, co jsem nespravne interpretoval jako tve pochopeni situace - je dramaticky rozdil, jestli se k prechodu blizi chodec rychlosti 4-5 km/h nebo cyklista rychlosti 20-30 km/h. Protoze uz s tim mam spatne zkusenosti i dnes, kdy se ma cykloun chovat jako clovek, mam k tomu vyhrady zcela vyrazne a logicke.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puk123
7. června • 10:15

Já v tom takový rozdíl nevidím. Lepší cyklista ve 30 km/h na přechodu s dobrým rozhledem, než chodec ve 4 km/h zpoza rohu přilhlého baráku nebo z hloučku diskutérů u přechodu.
Mám taky obavy, aby takový přechod nenamaloval nějaký debil tam, kde to je naprosto nevhodné. Další obavy mám z toho, aby byl pro řidiče i cyklisty zřetelně označen smíšený přejezd a obyčejný přechod. Nakonec bych se přimlouval i za omezení rychlosti jízdy pro cyklistu před a na přechodu.

Skyline
7. června • 10:28

Wow, takze ted srovnavame cyklistu s "dobrym rozhledem" s chodcem "zpoza rohu". Zajimave. Moje obava ovsem miri predevsim na "cyklistu 30 km/h zpoza rohu", coz se mi uz stalo. Kde to chteji malovat v prvni rade je snad jasne - tam, kde se krizi silnice s cyklostezkami. Joo, to neni zadne "zpoza rohu", to je samy dobry vyhled a samozrejme cykloun rad zastavi, kdyz pojede auto a nebude se tam cpat jak dement. Protoze se tam jak dement cpe uz dnes a to zadnou prednost nema, takze kdyz ji mit bude, jako mavnutim kouzelneho proutku se z nej stane slusny clovek. A ted tu o Smolickovi.

puk123
7. června • 10:44

To ti může udělat cyklista-vůl na křižovatce, parkovišti, přechodu a kdekoli jinde. Ne každé křížení cyklostezky se silnicí se musí řešit takto. Nelze kvůli těm bezohledným cyklistům trestat ty slušné. Ostatně ti první si stejně, jak píšeš, ze současných omezení nic nedělají.

Shimi
7. června • 8:29

to Skyline: :-D ty si na ně echt vysazený. Na jednu stranu s tebou souhlasím, ale na druhou bych to neviděl tak černobíle. Ty hrozně paušalizuješ. Tak jako se najdou pitomci v řidičské obci, tak se najdou pitomci v cyklounské obci, ale házet je kvůli tomu do jednoho pytle? Já mám asi štěstí, že potkávám ty poctivý a ty máš asi smůlu na ty pitomce, jinak si tu tvou zahořklost nedokážu vysvětlit. Jinak co se týče všeobecně dodržování pravidel, tak v tomto směru bych nám všem popřál větší morální vyspělost.

Skyline
7. června • 8:48

Pitomec v ridicske obci neporada jizdy, aby mi sebral dalsi pruh a mohl me jeste vic bezohledne ohrozovat, takze dost zasadni rozdil a nema to tady co delat. Pausalizovat je nutne, pokud se bavime o pravidlech pro vsechny, nebo jak by sis to predstavoval? A ano, pitomcu na kole potkavam skutecne hodne a jejich debilita je uz nyni tak vysoka, ze dalsi jejich protezovani povede jen k dalsimu k ohrozeni vsech okolo. Nemyslim, ze bys chtel byt v kuzi ridice oktavky, ktereho srazil arcismejd Bouchal. Se zavedenim prednosti na prechodech by nehody s dementnim pumpickari vyrazne narostly a jak by se to v nasem bananistanu posuzovalo je snad jasne. Me uz se totiz stalo, ze se na me zpoza baraku po chodniku vyritil cykloun tak 30 km/h. Ze jsme se nesrazili bylo jen diky me extremne rychle reakci, vydeseny ksicht toho imbecila si pamatuji dodnes, malem narazil do zaparkovaneho auta, kolo nebyl schopen vubec ovladat, natoz zastavit a ze jede pres silnic ho nijak nezajimalo. To, co tihle kriplove chteji je, abys za stret v takovem pripade mohl ty - nedelam si iluze, ze by to nevypadalo jako medialni hon na "zleho motorkare, co v protismeru zmasakroval poklidne zavodici cyklisty". Jak sem patri moralni vyspelost nechapu - skupina lidi chce beztrestne ohrozovat jine a prehodit na ne zodpovednost za sve prasactvi. Podle me si jen nedokazes predstavit, co by ta pozadovana uprava znamenala v praxi. Az ti takovy do auta najede a ty pujdes na 5 let do kriminalu (to vis, exemplarni tresty musi byt a spolecnost si to preje), bude pozde si rikat, ze je neco spatne.

Gogot
7. června • 10:39

Když tak čtu ty tvoje bláboly, celkem si přeji, aby jsi v tom krimu skončil co nejdříve, než pobiješ fůru jak říkáš cyklounů. Jak jsi mohl projít lékařskou prohlídkou? Kolik pak tě to stálo. Jestli ovšem nejsi 12ti letý nudící se fracek. V tom případě tvoje příspěvky chápu. Pokračuj ve svých blábolech.

Skyline
7. června • 10:43

Ani jeden argument, jen urazky. Jsi cykloun, ze? B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jj
8. června • 14:47

zato tohle je argument ... blbec že?

Gogot
7. června • 10:53

Bóže, popros tatínka, ať ti nařeže. Udělá to pro tvé dobro. Ta puberta, ta dá zabrat,co? Hlavně těm okolo. Chudáčku.

Skyline
7. června • 12:45

Puberta a zabrat? Ani ne, i kdyz uznavam, ze jestli sem budes psat kazdy den, zacne to byt asi unavne. Litovat me nemusis, chudacci jsou spis lidi okolo tebe, me spis jen tak bavis ;-)

Gogot
7. června • 13:02

Copak, přestávka na oběd? A co dnes dobrého ve školní jídelně. Jinak žádné pětky, nebo poznámky do žákovské? Aby třeba tatík nemusel jít do školy někoho zmlátit, že se dotknul jeho zparchantělého synka.

Skyline
7. června • 13:13

Musis mit bud dobre nervniho otce, ze chodil do skoly nekoho mlatit. Proc tam vubec sel, kdo se te dotknul?;-)

Shimi
7. června • 9:19

to Skyline: Proboha kdo ti chce brát další pruh a bezohledně tě ohrožovat? Celý článek je vesměs o problematice přechodů - přejezdů. Je nesmysl, aby cykloun před každým přechodem sesedával z kola, když se to může ošetřit legislativou a kolem přechodu domalovat postranní přerušovaný čáry. Chodec si v klidu přejde a cykloun si v klidu přejede, v čem vidíš problém? Samozřejmě to bude v rámci cyklostezek, mimo nich se budou cyklouni na přechodech chovat jako chodci. To, že to teď nedělají je právě ta jejich morální (ne)vyspělost. A to paušalizování bylo mířeno na to tvoje cykloun = dement.

Skyline
7. června • 9:31

Jsi uz dlouho nebyl v centru Brna a usla ti tusim tyden zpatky demonstrace, kdy cyklouni opet blokovali dopravu, protoze "je auta utlacuji". Clovek by se te demenci az zasmal.Cykloun = dement je spatne proc? S cyklisty to spolecneho nema nic. "Chodec si v klidu prejde a cykloun si v klidu prejede" - doporucuji se dobre podivat do mist, kde k takovym krizenim cyklostezek se silnicemi dochazi a pak si polozit otazku, co se stane, az vymatlani pumpickari zacnou sve pravo prednost uplatnovat. Uz dnes na takovych mistech na cyklouny narazis, jak je jim zatezko z kola slezt - az se na ten prechod vrhnou v plne rychlosti (nedelam si iluze, ze to neudelaji), bude to teprve vesele. O tom, ze to tak budou delat i na normalnich prechodech si iluze nedelam rovnez (vzdyt i tady v diskusich kazdou chvili nejaky pumpickar pise, ze nemusi jezdit pri kraji a "ma pravo" jezdit po prostredku a dalsi perly - a to se bavime o pravidlech, ktera plati doslova desitky let; proc by si mel takovy hlupec zjistovat, ze se prednost na prechodech tyka jen krizeni s cyklostezkami?)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
7. června • 14:20

to Skyline: Pravda, v Brně jsem už dlouho nebyl, ale byl jsem teď na pár dnů v Třeboni. Cyklistický ráj a věř, že jsem neměl za tu dobu, a to jsem tam autem najezdil hezkou porci km, ani jeden problém. Většina využívala tebou proklínané cyklostezky a pokud ta možnost nebyla, tak jeli spořádaně po silnici. Vyhýbání se jim mi opravdu problém nečinilo. A pokud bylo nějaké křížení, tak bylo značené, trošku jsem si přibrzdil, porozhlédl se a mazal dál, no problemo. Moje každodenní zkušenosti jsou jednoduše úplně opačné od tvých, tzn. 1:1, co s tím? Sečteno podtrženo, cyklisti všeobecně mi absolutně nevadí. Budování cyklostezek a všeobecně infrastruktury z veřejných zdrojů mi taky nevadí, proč by taky mělo, že? A s doladěním legislativy taky problém nemám. S čím mám ale obrovský problém, a už jsem to tu psal, je morálka nás všech.

Skyline
7. června • 14:28

Asi maji v Treboni malo buznomatu. Pokud nejakou infrastrukturu vyuzivas, tak celkem chapu, ze ti nevadi, ze na to platis, proc by taky melo, ze?O moralku se starej hlavne o tu svou.

Shimi
7. června • 14:46

to Skyline: Já někde píšu, že ji využívám? I přes to, že jsem středopravicový volič, tak pro mě solidarita není sprosté slovo. Čím větší cykloinfrastruktura, tím menší cykloprovoz na silnicích. Ale to ti snad nemusím říkat.

Skyline
7. června • 15:27

Ze pro tebe neni solidarita sproste slovo je fajn, ale nejak nechapu souvislost. Jsi solidarni s cyklouny, tvoje vec. Ja jsem zase solidarni s jinymi lidmi a s cyklouny jsem solidarni jen proto, ze musim (a o to min muzu byt solidarni s temi, se kterymi bych chtel). At si svou zabavu plati ze sveho. A pokud jim ji platim i ja, pak mi jakekoliv dalsi pozadavky na toleranci jejich prasactvi pripadaji drze. O zvysovani jejich naroku ani nemluve.S mirou infrastruktury a mizenim cykloprovozu ze silnice si obecne vubec nejsem jisty. Drtiva vetsina pozadavku buznomatu lobbuje za jejich povysovani na ukor ostatnich v mistech, kde cyklostezky nejsou a nebudou (centra mest). S nekym takovym mam proste vnitrni problem byt solidarni - a je to i z pohledu moralky dost zvrhle, takze kdyz nad tim tak premyslim, nedivim se, ze mas o svou moralku takovou starost.

D
7. června • 9:18

Plácáš tady nesmysly (jako obvykle). Na jednu stranu neustále paušalizuješ cyklisty, které označuješ za pumpičkáře, verbež atd. Na druhou stranu tady vyzdvyhuješ svoje čidičské schopnosti a to, jak jsi zachránil x situací při potenciální srážce s cyklistou.
Stejně tak bych mohl já (řidič i cyklista) udělat verbež z ridičů aut. Zrovna včera jsem jel na kole (cca 70km) a během toho mě asi 10x předjelo auto cca 10cm ode mě (podotýkám, že jezdím co nejvíc na kraji vozovky, i na úkor mého jízdního komfortu). 2x mě málem srazilo auto, přijíždějící z vedlejší. V jednom seděla mladá ženská, ve druhém telefonující řidič, který na mě ještě nadával. A takových zážitků mam mnohem mnohem více a tak bych tedy stejně jako ty mohl začít nadávat na řidiče jaká jsou to hovada. Ale kdybych to udělal, tak jsem jenom stejný ufňukánek jako ty. Chápu, že táhnout se někdy za cyklistou je pro řidiče stejně depresivní, ale ne všechno v životě je jednoduché.
Běž se projet několikrát na kole a možná trochu přehodnotíš své chování vůči nim. Stejně to bylo u mě poté, co jsem udělal řidičák. Taky jsme začal jezdit na kole trochu jiným stylem. A to, že se ti na kolo nechce, nebo že je kolo moje volba mě nezajímá.

Skyline
7. června • 9:41

Kdepak, to jen ty neumis cist a podsouvas mi neco, co nepisu. Verbez jsou aktiviste a hovada, otravujici zivot tem okolo, casto nikoliv jen otravujici, ale hlavne ohrozujici. Tim je tedy take vyreseno, proc tvoje "delani z ridicu verbez" je nesmysl, protoze ja zatim nikde nevidel ridice na cyklostezkach, pripadne protestujici proti tomu, ze na ne nemuzou. Kdyz jdes na silnici zavazet, co cekas? Blaboleni o 10 cm od tebe je usmevne, schvalne si vem auto a jed 100 km/h 10 cm od zdi. Rad s tebou takovy pokus udelam a jsem zvedav, jestli to zvladnes.Na kole jsem toho najezdil dost, takze bud v klidu. A ano, ze je kolo tvoje volba me nezajima, proc by melo?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bambus
7. června • 10:27

Problém je přesně v tomhle - silnice patří řidičům a cyklisti (a asi taky chodci, traktoristi, kombajnisti a bagristi) na ní překážejí a tudíž si nemají stejná práva jako řidiči. :-)

Fantomas
7. června • 6:40

Takže se pak budou kromě chodců vrhat pod auta a plést se i cyklisti, to bude paráda. Nejen že bude pro řidiče aut daleko větší riziko, že bez zavinění spadne do maléru, ale už nedojede vůbec nikam, když bude muset zastavovat a pouštět úplně každého. Stačí se projet městem, kde je třeba deset přechodů pěkně po 100 metrech za sebou. Desetkrát zastavíte a desetkrát se zase rozjíždíte a zatímco plynule jedoucí auto má spotřebu tak 4-5 litrů, tak neustále se rozjíždějící má spotřebu cca 20 litrů. Tohle musí řidiči platit a chodci dýchat. Skvělá věc do města, velice eko :-)) A neustále zastavovat a rozjíždět se je také velice zábavné, nejvíc pro řidiče náklaďáků, ti jsou vždycky radostí bez sebe.

S.
7. června • 10:38

Spotřeba a plynulost automobilové dopravy byla nejdůležitější za bolševika, kdy člověk nic neznamenal. Tohle tady ale nadále přetrvává. Přesně opačný přístup znamená, že v zahraničí se k sobě lidé, ať už se pohybují jakkoliv, chovají normálně. Každý motorista, když vysoupí z auta, se stává chodcem a hned nadává, jak "ostatní idiotsky jezděj´". Je to zvrácený, stejně jako naše myšlení tady. 99 lidí ze 100 myslí jen na sebe, co je tady a teď. Cyklisté mají prostě stále v provozu smůlu. Vozíčkářům a nevidomým se stavějí zlaté zámky (nic proti, třeba nás to čeká všechny), ale cyklista je stále plebs. Proč?, když jich každý rok všude přibývá?

Skyline
7. června • 10:44

Aha, takze cyklostezky za miliony se nestavi? Cyklpruhy nezabiraji misto na silnicich? Doprava se - nekdy az s neutuchajici demenci - kvuli cyklistum neomezuje? Chtelo by to vylezt ven a necist porad dokola buznomat. Navic co jineho by cyklista mel byt, nez plebs? Nejaka povysena bytost? A proc?

Radek
7. června • 14:20

Cyklostezky za miliony jsou pro firmy, ne pro cyklisty. A ty pruhy pro cyklisty na kraji silnice jsou jen na splnění kvót, nic víc, to taky není pro cyklisty. Možná bys měl přestat číst buznomat a blesk...Problém je jinde - lidi jsou idioti a hlavně u nás. Řidič se rozčiluje, že musí u přechodu zastavit a dát přednost chodcům nebo nedej bože dokonce cyklistovi, ale už ho nezajímá, že ten cyklista když zastaví, tak mu dá taky hodně práce to kolo rozjet. A pokud to má udělat každých 50 metrů, tak se mu taky nechce. Je to stejné na obou stranách.A ty řeči o tom, jak se staví cyklostezky - jezdím do práce 10 let na kole a cesta se mi jen zhoršuje. Zatímco se postaví jedna cyklostezka za XX miliónů, tak mně se zrušilo několik prašných cest, po kterých jsem objížděl silnici a dokonce ve Strašnicích kvůli rozšíření lanového mostu jeden most pro pěší/cyklo, kterým se dala překonat bariéra železnice/jižní spojka. Místo toho teď musím po Švehlovce a podjet most k Průběžné, čímž musím buď porušit několik předpisů (jízda po přechodu, po chodníku, odbočit v místě zákazu) anebo zemřít pod kolem nějakého panáka, kterému vadí, že cyklista jezdí po silnici.Pro mne je řešení toho všeho jednoduché - prostě někde mezi poli radlicí srovnat terén, vysypat jemným stěrkem a uválcovat a dát tam zákaz vjezdu. Bude to stát pár korun, není třeba dělat podloží a asfalt.

JirkaK
7. června • 8:00

Kdyby jen náklaďáky. Ve velkých městech to hrozí i zhroucením jízdních řádů MHD.

Skyline
7. června • 8:02

Toho se neboj, to uz se nejak "vyresi", nejakym elegantnim ojebanim ridicu, jako je soucasne pousteni si zelene, kdyz ma byt v jinem smeru apod.

JirkaK
7. června • 6:25

Zavedení takového předpisu je nesmysl a je to v podstatě pokus o vyvraždění cyklistů. Spousta fanatických cyklistů jede stylem "čumimnasvojepředníkolo" a ve městě má řidič auta ke sledování tolik věcí, že hlídat ještě všecny cyklisty v rozsahu +/- 30metrů od křižovatky je nesmysl. To je nemožné.
Jediné o čem by se dalo uvažovat je, že cyklista by mohl přejet přechod pro chodce rychlostí chůze ve chvíli, kdy žádné auto nejede,

Karel
7. června • 8:58

Sakra, jak to ti Němci, Rakušáci, Frantíci a jiní dělají. Nejen, že jim tam tenhle systém funguje, ale dokonce mají i výrazně méně problémů s vážnějšími nehodami. Méně hustou dopravou (auto i cyklo) to rozhodně nebude, tak jak to? Nebo jsou snad o tolik lepší řidiči? To přece přiznat nemůžeme, že?

Skyline
7. června • 9:21

Pripadas mi jako Paroubek, kdyz uplne stejne horoval pro dane na urovni Svedska. Tam to prece taky funguje, tak proc ne tady?Hod sem statistiky na nehody, rad se na ne podivam (predpokladam, ze je mas, kdyz pises ze maji "vyrazne mene problemu s vaznejsimi nehodami"). Definice "vaznejsi nehody" me taky zajima, tak povidej.

Karel
7. června • 13:30

Vážnější nehoda = cokoliv se zraněním, narážím především na typické francouzské auto, kde se pár škrábanců neřeší (v ČR záležitost pro hádku a pojišťovnu). Staticky nehod najdeš třeba na ETSC (placený přístup, nemám práva na další publikaci), určitě se ale dají najít veřejné výstupy. Co se třeba nehody cyklista-auto týče, je na tom celý bývalá ostblok špatně (nejhůř Poláci).

Skyline
7. června • 13:36

Neni treba dale publikovat, staci ocitovat prislusna data, na to pravo mas. Tak sem s tim.Ze je na tom ohledne nehod cyklista-auto byvaly vychodni blok zle muze byt take tim, ze tady jezdi mnohem tupejsi cyklouni. Coz moje kazdodenni zkusenost potvrzuje. Nicmene i tak me zajimaji data (rict "nejhur jsou na tom Polaci" nic nerika o rozdilech mezi zemeni) vc. rozdeleni kdo byl vinik.

kryton
7. června • 9:16

No jestli to nebude tím že čeští řidiči nedokážou sledovat provoz kolem svého vozidla v okruhu 30metrů viz. příspěvek výše. Jinak já sám sem najezdil stovky kilometrů po Bruselu a neměl sem jediný problém. Ale to je jen o lidech, stačí se podívat jak se k sobě chovají lidé na chodníku, tady a tam. Prostě tam ti lidé berou ohledoplnost k ostatním jako přirozenou věc...

kryton
7. června • 0:41

Pokud jedu na kole, tak jedu a uvažuju tak, jako by všichni ostatní byli mí potencionální vrazi. Koukám kolem sebe, snažím se předvídat pohyb ostatních, všímám si aut a hlavně jejich řidičů, snažim se navázat oční kontakt, nebo se jen ubezpečím o tom, že vůbec o mě vůbec neví. Prostě se snažím maximálně vnímat cestu a okolí a volit tu nejlepší, nejrychlejší a nejbezpečnější možnou cestu...
No to by měli ostatně dělat všichni účastníci provozu i chodci...

Doporučujeme

Články odjinud