Legendární Viper už se zase vyrábí. A znovu se jmenuje Dodge

Legendární Viper už zase sjíždí z výrobní linky. Jeho výroba byla na více než dva měsíce zastavena, neboť automobilka měla na skladě 756 neprodaných aut. Zájem o legendární americký sporťák je kupodivu velmi nízký.

Ze statistik prodejů vyplývá, že lidé raději kupují klasické muscle cars a také novou Corvette, která je prý poměrně krotká, kvalitní a hlavně se prodává i s automatem. Je pravdou, že specifický hrubiánský charakter Viperu paradoxně může limitovat jeho masový prodejní potenciál.

Retro | Americká auta | Fascinace | Ford | Chevrolet | Jeep | Chrysler

10 Amerik, které byste si měli koupit

Koncern Chrysler také změní jména prodávaných aut. Po zrušení samostatné značky SRT specializující se na ostré modely se zase Viper vrátí pod značku Dodge. Takže od modelového roku 2015, který má velmi brzy naběhnout do výroby, se už zase bude jmenovat klasicky Dodge Viper, nikoli SRT Viper.

Jen připomínáme, že Dodge Viper pohání atmosférický desetiválec 8,4 l o výkonu přes 640 koní a točivém momentu přes 800 Nm. V současné době se jedná o nejobjemnější motor v sériovém osobním automobilu. Dokonce i Bugatti Veyron se se svými osmi litry krčí studem v koutě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Dodge Caliber 1.968
Rok výroby: 2006
Stav: 215 608 km
Cena: 95 000 Kč
Chrysler Grand Voyager 2.776
Rok výroby: 2007
Stav: 108 338 km
Cena: 119 000 Kč
Chrysler PT Cruiser 2.148
Rok výroby: 2004
Stav: 115 028 km
Cena: 53 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků