Legendární Dodge Viper skončí už letos kvůli povinným airbagům

Americká legislativa přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Ty se ale do „zmije“ nevejdou.

Přežil snad největší krizi automobilového průmyslu v celé historii. Přežil bankrot své automobilky. Přežil ropnou krizi. Přežil dokonce i emisní limity. A teď ho zabije americká legislativa, která přikazuje od modelového roku 2017 používat povinně hlavové airbagy. Dodge Viper tak skončí o rok dříve, než se původně plánovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Už nemáme Lemmyho a brzy nebude mít ani Viper. Trvalé hodnoty tak postupně umírají. Nejšílenějším Viperem je model ACR, což je okruhový speciál (V10 8,4 l, 655 koní a 816 Nm). V rychlosti 285 km/h generuje jeho aerodynamika přítlak 1000 kg

Dodge Viper je ale nemá, dokonce je technicky ani mít nemůže, protože už se do kabiny nevejdou. Viper má už tak málo místa kolem hlavy, že se airbagy jednoduše nemají kam schovat. A než provádět rozsáhlé úpravy, to radši automobilka model stáhne z trhu.

Zajímavosti | Video | Americká auta | Sportovní auta | Fascinace | Dodge

Dodge Viper budoucnosti má pořád desetiválec a až 2600 koní

Legendární americké kladivo na čarodějnice tak skončí ještě letos, píše například Motor Trend. Navíc klesají prodeje a ruční výroba je nerentabilní. Viper je zkrátka auto, které nikdo nechce (za své peníze si lidé raději koupí moderní supersport), ale všichni jsou rádi, že existuje. Přesto by to nemělo znamenat úplný konec ikonického Dodge Viper. Sergio Marchionne, který vlastně Dodge a Chrysler vede, chce nástupce.

Ten by měl stát na existující platformě a umožňovat montáž na jedné lince spolu s ostatními příbuznými modely. Ve hře je společný základ s modely Alfa Romeo, Maserati nebo dokonce Ferrari. Právě Ferrari připravuje úplně novou modulární platformu... Na nástupce Viperu si ale musíme počkat ještě minimálně tři roky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chrysler PT Cruiser 1.996
Rok výroby: 2001
Stav: 161 337 km
Cena: 50 000 Kč
Chrysler 300C 2.987
Rok výroby: 2007
Stav: 195 290 km
Cena: 160 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků