Legendární Defender po 65 letech končí, nevejde se do moderních zákonů

Land Rover Defender se stal symbolem nezničitelného pracovitého off-roadu. Od roku 1948 se jich prodaly téměř dva miliony a jeho jednoduchost, robustnost a nezdolnost v těžkém terénu nacházejí své fanoušky i dnes. Nefandí mu ale legislativa.

Mluvčí společnosti Land Rover na dotaz Autonews.com potvrdil, že v polovině dekády výrobu Defenderu ukončí z „legislativních důvodů“. Specifikovány nebyly, ale není těžké se dovtípit, že hranatý off-road na žebřinovém rámu nedokáže držet krok ani se zpřísňujícími se limity emisí CO2 (tedy fakticky spotřeby), ani s požadavky na aktivní a pasivní bezpečnost. 

V úvahu ale přichází i jiné vysvětlení: Poptávka po Defenderu celosvětově klesá a výmluva na legislativu se automobilce hodí, aby nemusela přiznat ukončení výroby pro nezájem zákazníků.

Dle statistik JATO Dynamics se za prvních osm měsíců roku 2013 prodalo po Evropě pouze 561 Defenderů. Statistiky českého Svazu dovozců automobilů evidují za stejné období jediný nově registrovaný kus.

Zajímavosti | Bezpečnost | Video | Off-roady | Land Rover

Konec britské legendy aneb jak v Americe skončí nelegální Defender

Land Rover počítá s modernějším nástupcem Defenderu, ale do roku 2015 ho uvést na trh patrně nestihne. Definitivně tak skončí jedna dlouhá éra v historii automobilky, která začala jako výrobce „evropského Jeepu“, ale dnes se profiluje spíš jako značka nejluxusnějších SUV.

Připomeňte si historii Defenderu a podívejte se na dobová videa v našem článku:

Retro | SUV | Off-roady | Land Rover

65 let automobilky Land Rover: na počátku byl… písek

Jeep Cherokee 2.776
Rok výroby: 2004
Stav: 159 384 km
Cena: 112 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek