Legenda pražské MHD končí, autobus Karosa B732 vyjede naposledy

8 komentářů

JirkaK
20. dubna • 17:22

Pár starých linkových Karos tady ještě jezdí. Jsou to už hrozné ludry, u jedné jsem si třeba všiml podezřele proměnné vzdálenosti mezi sedačkou a podlahou u zadního nadkolí. Prostě uhnilé našrot :-D Ale celkem spolehlivě stále jezdí, za ty roky co jezdím autobusem do práce pamatuju jen jednu spálenou spojku - večer cestou z odpolední.
Potom tady jezdilo pár SORek, ty jsem měl jako cestující nejradši. Měly perfektní vysoké sedačky, v nich se dala prospat celá cesta. A navíc nejen proti Karose daleko tišší, ještě ten motor měl při vytočení lahodný šestiválcový zvuk.
Potom přišly Mercedesy, veliká patnáctimetrová Connecta. Strašný krámy. Tiché jen po rovince, v zatáčkách to vypadalo že se motor vytrhne ze závěsů jak duněl a vibroval celým busem. Nezaizolovaný strop, na kterém v zimě kondenzuje voda a kape lidem na hlavy. A okna půlená lištou přesně ve výšce očí. Debilní sekvenční převodovka, ale s klasickou spojkou. Kdyby to apoň řadilo nějakým pádlem u volantu, ale oni tam dali takový pidijoystik k sedačce. A navíc strašně poruchové, prý je dělali v Turecku. Jednou vysypaná spojka, potom zase to sekvenční řazení, furt něco.
Potom je vyměnili za menší Mercedesy Intouro, velké asi jako staré karosy. Ty už jsou dobré.

birkov
21. dubna • 9:12

Tak nabídnout za to symbolickou korunu. Přestavět na obytňák a máte nejlevnější byt v Praze.

x
19. dubna • 14:42

Tak konec tohoto modelu mne nijak nemrzí. Modelem 731/732 byl pro mne druhý nejhorší autobus (po maďarských Ikarusech). Už když začínaly, tak jsem se snažil raději jet starším autobusem Karosa ŠM-11 a postupné ubývání těchto prvních Karos mne mrzelo. To byly poslední autobusy, které měly "tvář". Pak nastoupily hnusné krabice, které byly nepohodlnější, mnohdy hlučnější (už jako nové) a méně prostorné (skutečně se tam vešlo méně lidí).Na 731/732 mi zůstanou vzpomínky na tři věci - smrad z motoru v přehřátém interiéru v létě, věčně otevřené "víčko" u nádrže (jo, já vím, že to není víčko) a pootevřený a rachtající dekl od motoru.Budu rád, když tento autobus budu potkávat už jen v muzeu, kam dávno patří.

Karel  Antonín
18. dubna • 20:35

Škoda. No možná se dostanou na Ukrajinutak jako se k nám dostávají starší trolejbusy Škoda.
http://www.busportal.cz/modules.php...
http://www.busportal.cz/modules.php...

baboon
18. dubna • 19:20

Všechno musí skončit, ale je mi jich líto - byly to poslední čistě české Karosy, a já tu značku mám rád. Zažil jsem konec RTO MTZ, ŠM 11 a teď už i B 732 ... :-(
Ale aspoň jej uvidíme v museu a snad se nestane, aby někdo s chlévskou mrvou místo mozku zlikvidoval všechno, jak se stalo u chudáků TOV, NDO, RND, ŠM 16,5, RTO-K, Ikarusu 66 a prototypových Avií z přelomu 40. a 50. let ...
R.I.P.

picaso
18. dubna • 17:37

Souhlas. Vzdusnosti a pohodlnosti se mu ty dnesni hrkalky nevyrovnaj.

Tom
18. dubna • 18:30

Jj, obcas i smrad z motoru v kabine a kdyz jel autobus natriskanej tak se v zatackach pod masou lidi skro otviraly dvere za zlovestneho syceni. :-D
Jo a kdyz ridic hledal "kvalt" to byl obcas taky rachot.

Jeff Gordon
18. dubna • 16:30

Safra tyhle jsem mel nejradeji. Nic se nevyrovnalo tomu randalu od motoru a i pohodlnejsi sedadla. Jeste ze v Brne stale jezdi , protoze citibusy jsou takove nemastne a neslane oproti B732. Proste klasika. Respect Karosa

Doporučujeme

Články odjinud