Pár starých linkových Karos tady ještě jezdí. Jsou to už hrozné ludry, u jedné jsem si třeba všiml podezřele proměnné vzdálenosti mezi sedačkou a podlahou u zadního nadkolí. Prostě uhnilé našrot :-D Ale celkem spolehlivě stále jezdí, za ty roky co jezdím autobusem do práce pamatuju jen jednu spálenou spojku - večer cestou z odpolední. Potom tady jezdilo pár SORek, ty jsem měl jako cestující nejradši. Měly perfektní vysoké sedačky, v nich se dala prospat celá cesta. A navíc nejen proti Karose daleko tišší, ještě ten motor měl při vytočení lahodný šestiválcový zvuk. Potom přišly Mercedesy, veliká patnáctimetrová Connecta. Strašný krámy. Tiché jen po rovince, v zatáčkách to vypadalo že se motor vytrhne ze závěsů jak duněl a vibroval celým busem. Nezaizolovaný strop, na kterém v zimě kondenzuje voda a kape lidem na hlavy. A okna půlená lištou přesně ve výšce očí. Debilní sekvenční převodovka, ale s klasickou spojkou. Kdyby to apoň řadilo nějakým pádlem u volantu, ale oni tam dali takový pidijoystik k sedačce. A navíc strašně poruchové, prý je dělali v Turecku. Jednou vysypaná spojka, potom zase to sekvenční řazení, furt něco. Potom je vyměnili za menší Mercedesy Intouro, velké asi jako staré karosy. Ty už jsou dobré.
Tak nabídnout za to symbolickou korunu. Přestavět na obytňák a máte nejlevnější byt v Praze.
Tak konec tohoto modelu mne nijak nemrzí. Modelem 731/732 byl pro mne druhý nejhorší autobus (po maďarských Ikarusech). Už když začínaly, tak jsem se snažil raději jet starším autobusem Karosa ŠM-11 a postupné ubývání těchto prvních Karos mne mrzelo. To byly poslední autobusy, které měly "tvář". Pak nastoupily hnusné krabice, které byly nepohodlnější, mnohdy hlučnější (už jako nové) a méně prostorné (skutečně se tam vešlo méně lidí).Na 731/732 mi zůstanou vzpomínky na tři věci - smrad z motoru v přehřátém interiéru v létě, věčně otevřené "víčko" u nádrže (jo, já vím, že to není víčko) a pootevřený a rachtající dekl od motoru.Budu rád, když tento autobus budu potkávat už jen v muzeu, kam dávno patří.
Škoda. No možná se dostanou na Ukrajinutak jako se k nám dostávají starší trolejbusy Škoda.http://www.busportal.cz/modules.php... http://www.busportal.cz/modules.php...
Všechno musí skončit, ale je mi jich líto - byly to poslední čistě české Karosy, a já tu značku mám rád. Zažil jsem konec RTO MTZ, ŠM 11 a teď už i B 732 ... :-(Ale aspoň jej uvidíme v museu a snad se nestane, aby někdo s chlévskou mrvou místo mozku zlikvidoval všechno, jak se stalo u chudáků TOV, NDO, RND, ŠM 16,5, RTO-K, Ikarusu 66 a prototypových Avií z přelomu 40. a 50. let ... R.I.P.
Souhlas. Vzdusnosti a pohodlnosti se mu ty dnesni hrkalky nevyrovnaj.
Jj, obcas i smrad z motoru v kabine a kdyz jel autobus natriskanej tak se v zatackach pod masou lidi skro otviraly dvere za zlovestneho syceni. :-DJo a kdyz ridic hledal "kvalt" to byl obcas taky rachot.
Safra tyhle jsem mel nejradeji. Nic se nevyrovnalo tomu randalu od motoru a i pohodlnejsi sedadla. Jeste ze v Brne stale jezdi , protoze citibusy jsou takove nemastne a neslane oproti B732. Proste klasika. Respect Karosa
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.