Legenda pražské MHD končí, autobus Karosa B732 vyjede naposledy

Legendární autobus Karosa B732 zítra sveze cestující naposledy, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) z provozu vyřadí poslední tři kusy. Autobusy zmizí z ulic metropole po 26 letech, spolu s nimi končí i provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou.

Vysloužilé vozy půjdou do prodeje, Dopravní podnik je chce nabídnout prostřednictvím obálkové metody. Pokud je nikdo nekoupí, čeká je ekologická likvidace. Celkem podnik odstaví 10 autobusů B732.

Vyřazení dalších vozů značky Karosa přijde podle mluvčí Anety Řehkové až v horizontu mnoha dalších let. V současnosti pražské ulice brázdí 450 Karos, a to včetně kloubových vozů. Poslední autobusy značky Karosa, typ B951E, podnik pořídil v roce 2006.

„S B732 se loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů devět let a jednotlivé stáří autobusů 20 let,“ konstatoval vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů Jan Lebeda.

Autobusy Karosa B732 poprvé Dopravní podnik nakoupil v roce 1987, šlo o várku 107 vozů. Postupně vozový park rozšiřoval. V letech 1997 až 2002 prošlo 192 autobusů celkovou modernizací včetně namontování klimatizace u řidiče. Opravy prodloužily celkovou životnost vozů až na 20 let.

V současné době eviduje pražský Dopravní podnik 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let. Nejvíce zastoupeným typem je Citybus standard nízkopodlažní.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek