Legenda pražské MHD končí, autobus Karosa B732 vyjede naposledy

Legendární autobus Karosa B732 zítra sveze cestující naposledy, Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) z provozu vyřadí poslední tři kusy. Autobusy zmizí z ulic metropole po 26 letech, spolu s nimi končí i provoz městských autobusů s mechanickou převodovkou.

Vysloužilé vozy půjdou do prodeje, Dopravní podnik je chce nabídnout prostřednictvím obálkové metody. Pokud je nikdo nekoupí, čeká je ekologická likvidace. Celkem podnik odstaví 10 autobusů B732.

Vyřazení dalších vozů značky Karosa přijde podle mluvčí Anety Řehkové až v horizontu mnoha dalších let. V současnosti pražské ulice brázdí 450 Karos, a to včetně kloubových vozů. Poslední autobusy značky Karosa, typ B951E, podnik pořídil v roce 2006.

„S B732 se loučí proto, aby nepřekročil průměrné stáří autobusů devět let a jednotlivé stáří autobusů 20 let,“ konstatoval vedoucí jednotky Správa Vozidel a Autobusů Jan Lebeda.

Autobusy Karosa B732 poprvé Dopravní podnik nakoupil v roce 1987, šlo o várku 107 vozů. Postupně vozový park rozšiřoval. V letech 1997 až 2002 prošlo 192 autobusů celkovou modernizací včetně namontování klimatizace u řidiče. Opravy prodloužily celkovou životnost vozů až na 20 let.

V současné době eviduje pražský Dopravní podnik 1271 autobusů s průměrným stářím 8,78 let. Nejvíce zastoupeným typem je Citybus standard nízkopodlažní.

Zdroj: E15.cz
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků