Legenda jménem RAV4 se vrací. Je ostřejší, nabroušenější a levnější

V Barceloně právě teď prší, fouká studený vítr a je hnusně. Pravý čas pro evropskou prezentaci čtvrté generace nové Toyoty RAV4, vozu do blátivé nepohody…

Jako kdyby organizátoři evropské prezentace vozu s tím chmurným počasím počítali, jako kdyby si ho naplánovali, aby ukázali, jak odolný nový vůz je. 

Ujeli jsem v něm zatím jen několik desítek kilometrů, ale už teď je možné říci, že to bude zdařilý nástupce vozu, který je už dnes legendou.

Všechno, co se říká o modelu RAV4, totiž dokládá výjimečnost tohoto vozu. A to nejen pro značku Toyota, ale pro celý automobilový svět.

Nejen že se prodalo 4,5 milionu kusů tohoto vozu (z toho 1,2 milionu v Evropě), ale právě tento model se stal průkopníkem, když v roce 1994 začala psát historii trhu kompaktních vozů. Byla to s trochou nadsázky řečeno první „městská čtyřkolka“.

Model RAV4 uvedený jako kompaktní třídveřový vůz o délce 3695 milimetrů se tehdy zcela odlišoval od tradičních vozů s pohonem 4x4. Používal malý příčně zabudovaný dvoulitrový motor, samonosnou karoserii a nezávislé zavěšení všech kol.

RAV4 se dnes prodává v 150 zemích světa, vlastně všude. A představitelé Toyoty si věří i s novou verzí. Počítají s tím, že jen v Evropě prodají letos 100 000 těchto vozů.

Fabio Campana, představitel evropského zastoupení Toyoty na prezentaci v Barceloně nastínil, v jakém prostředí se dnes nový vůz pohybuje: „V počátcích, v devadesátých letech, tady byly tři čtyři vozy, které se s ním mohly nějak rovnat. V roce 2000 už jich bylo deset. A nyní jich je devatenáct.“

Segment kompaktních SUV je dnes totiž jedním z mála, který v Evropě roste, mezi lety 2008 a 2012 prodeje v této třídě vzrostly o 18 procent. V roce 2011 se v tomto segmentu prodalo 772 346 vozů a dalších 265 647 v Rusku.

A jak to tedy bude s prodeji nové RAV4?

„Počítáme s tím, že v Česku prodáme letos 600 vozů, šedesát procent z nich bude s dieselovým motorem, 98 procent s pohonem všech čtyř kol. Nejvíce se budou prodávat vozy s druhou výbavou Active,“ řekl na prezentaci nového vozu Tomáš Vaněk, zástupce Toyoty v ČR.

A přiznal, že jsou velmi optimističtí, už teď má Toyota v Česku sto závazných objednávek a další přibývají. Vůz se začíná oficiálně prodávat zítra.

Nejnižší cena vozu začíná 614 900 korunách. Tolik stojí vůz 2,0 l D-4D s vcelku bohatou základní výbavou Power, v níž nechybí klimatizace, elektricky ovládaná přední a zadní okna, audiosystém s rádiem, bezpečnostní systémy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků