Legenda jménem RAV4 se vrací. Je ostřejší, nabroušenější a levnější

V Barceloně právě teď prší, fouká studený vítr a je hnusně. Pravý čas pro evropskou prezentaci čtvrté generace nové Toyoty RAV4, vozu do blátivé nepohody…

Jako kdyby organizátoři evropské prezentace vozu s tím chmurným počasím počítali, jako kdyby si ho naplánovali, aby ukázali, jak odolný nový vůz je. 

Ujeli jsem v něm zatím jen několik desítek kilometrů, ale už teď je možné říci, že to bude zdařilý nástupce vozu, který je už dnes legendou.

Všechno, co se říká o modelu RAV4, totiž dokládá výjimečnost tohoto vozu. A to nejen pro značku Toyota, ale pro celý automobilový svět.

Nejen že se prodalo 4,5 milionu kusů tohoto vozu (z toho 1,2 milionu v Evropě), ale právě tento model se stal průkopníkem, když v roce 1994 začala psát historii trhu kompaktních vozů. Byla to s trochou nadsázky řečeno první „městská čtyřkolka“.

Model RAV4 uvedený jako kompaktní třídveřový vůz o délce 3695 milimetrů se tehdy zcela odlišoval od tradičních vozů s pohonem 4x4. Používal malý příčně zabudovaný dvoulitrový motor, samonosnou karoserii a nezávislé zavěšení všech kol.

RAV4 se dnes prodává v 150 zemích světa, vlastně všude. A představitelé Toyoty si věří i s novou verzí. Počítají s tím, že jen v Evropě prodají letos 100 000 těchto vozů.

Fabio Campana, představitel evropského zastoupení Toyoty na prezentaci v Barceloně nastínil, v jakém prostředí se dnes nový vůz pohybuje: „V počátcích, v devadesátých letech, tady byly tři čtyři vozy, které se s ním mohly nějak rovnat. V roce 2000 už jich bylo deset. A nyní jich je devatenáct.“

Segment kompaktních SUV je dnes totiž jedním z mála, který v Evropě roste, mezi lety 2008 a 2012 prodeje v této třídě vzrostly o 18 procent. V roce 2011 se v tomto segmentu prodalo 772 346 vozů a dalších 265 647 v Rusku.

A jak to tedy bude s prodeji nové RAV4?

„Počítáme s tím, že v Česku prodáme letos 600 vozů, šedesát procent z nich bude s dieselovým motorem, 98 procent s pohonem všech čtyř kol. Nejvíce se budou prodávat vozy s druhou výbavou Active,“ řekl na prezentaci nového vozu Tomáš Vaněk, zástupce Toyoty v ČR.

A přiznal, že jsou velmi optimističtí, už teď má Toyota v Česku sto závazných objednávek a další přibývají. Vůz se začíná oficiálně prodávat zítra.

Nejnižší cena vozu začíná 614 900 korunách. Tolik stojí vůz 2,0 l D-4D s vcelku bohatou základní výbavou Power, v níž nechybí klimatizace, elektricky ovládaná přední a zadní okna, audiosystém s rádiem, bezpečnostní systémy.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků