Le Mans 2014: Audi první, Toyota třetí a neúspěšný návrat Porsche

Letošní ročník závodu v Le Mans je minulostí. Vítězství v napínavé bitvě nakonec slaví tým Audi, který obsadil první dvě místa. Třetí dojela i přes problémy Toyota. Očekávaný návrat automobilky Porsche se s úspěchem nesetkal. Ani jeden ze speciálů 919 Hybrid do cíle nedojel. Závod sledovalo 262 000 diváků.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Celkovým vítězem hlavní kategorie LMP1 se stala posádka Fässler / Lotterer / Tréluyer s vozem Audi R18 e-tron quattro, která zvládla ujet 379 kol. Po ročnících 2011 a 2012 jde o jejich třetí triumf. O tři kola za vítězem zaostal díky technickým problémům druhý speciál Audi, za jehož volantem se střídal di Grassi, Gené a Kristensen. Poslední jmenovaný letos útočil na své jubilejní desáté vítězství.

Byznys | Sportovní auta | Porsche

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Mezi favority jednoznačně patřila Toyota, která se také objevila ve vedení, konkrétně šlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Jejich úspěšné počínání ovšem zastavila brzy ráno závada na elektrice. Druhá Toyota měla hned na začátku závodu nehodu, po opravě se ale vrátila zpět a nakonec se Davidson, Lapierre a Buemi prokousali až na třetí místo.

Pomohlo jim v tom také odstoupení obou automobilů značky Porsche. Speciál 919 Hybrid se sice dostal dnes po jedenácté hodině do vedení, posádka kolem bývalého jezdce F1 Marka Webbera ovšem musela po dvaceti minutách v čele kvůli technickým problémům odstoupit. Nedlouho poté je nedobrovolně následoval i druhý vůz Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten se sice těsně před koncem vrátil na trať a do cíle dojel, klasifikován ovšem nebyl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků