Le Mans 2014: Audi první, Toyota třetí a neúspěšný návrat Porsche

Letošní ročník závodu v Le Mans je minulostí. Vítězství v napínavé bitvě nakonec slaví tým Audi, který obsadil první dvě místa. Třetí dojela i přes problémy Toyota. Očekávaný návrat automobilky Porsche se s úspěchem nesetkal. Ani jeden ze speciálů 919 Hybrid do cíle nedojel. Závod sledovalo 262 000 diváků.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport

Legendární 24 h Le Mans startuje o víkendu, pojede Porsche i Charouz

Celkovým vítězem hlavní kategorie LMP1 se stala posádka Fässler / Lotterer / Tréluyer s vozem Audi R18 e-tron quattro, která zvládla ujet 379 kol. Po ročnících 2011 a 2012 jde o jejich třetí triumf. O tři kola za vítězem zaostal díky technickým problémům druhý speciál Audi, za jehož volantem se střídal di Grassi, Gené a Kristensen. Poslední jmenovaný letos útočil na své jubilejní desáté vítězství.

Sportovní auta | Byznys | Porsche

Porsche 911 Carrera S v barvách Martini Racing míří také na český trh

Mezi favority jednoznačně patřila Toyota, která se také objevila ve vedení, konkrétně šlo o posádku Wurz / Sarrazin / Nakajima. Jejich úspěšné počínání ovšem zastavila brzy ráno závada na elektrice. Druhá Toyota měla hned na začátku závodu nehodu, po opravě se ale vrátila zpět a nakonec se Davidson, Lapierre a Buemi prokousali až na třetí místo.

Pomohlo jim v tom také odstoupení obou automobilů značky Porsche. Speciál 919 Hybrid se sice dostal dnes po jedenácté hodině do vedení, posádka kolem bývalého jezdce F1 Marka Webbera ovšem musela po dvaceti minutách v čele kvůli technickým problémům odstoupit. Nedlouho poté je nedobrovolně následoval i druhý vůz Porsche (Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb). Ten se sice těsně před koncem vrátil na trať a do cíle dojel, klasifikován ovšem nebyl. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Audi, Porsche, Toyota

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků