Latin NCAP: v Latinské Americe se jezdí v „rakvích“

Nová metodika nárazových testů Latin NCAP ukázala, že regionálně nejprodávanější auta nabízejí katastrofální úroveň bezpečnosti.

Jedna značka nemusí znamenat stejnou kvalitu na celém světě. Nejde jen o McDonalds nebo Coca-Colu, ale také o NCAP, jež je renomovanou známkou pro klasifikaci bezpečnosti nových automobilů s vlastními mutacemi v různých regionech světa. V Jižní Americe snaha o zavedení evropské metodiky vyústila ve smutné konstatování: většina automobilů nabízených na trzích Latinské Ameriky poskytuje své posádce v případě nehody minimální, nebo dokonce žádnou ochranu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cehvrolet Celta / Chevrolet Corsa Classic / Chevrolet Cruze LT

Max Mosley, někdejší šéf federace FIA a stávající prezident agentury Global NCAP, k dosaženým výsledkům uvedl: „Podle posledních zjištění je většina automobilů prodávaných v Jižní Americe v otázce bezpečnosti přibližně 20 let za Evropou a Severní Amerikou. To je nepřípustné. Chceme, aby Spojené národy uplatňovaly (identické) bezpečnostní standardy na nová auta po celém světě. A také chceme, aby se spotřebitelé při výběru nového vozu báli o svůj život.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Tiida Hatchback s jedním / dvěma airbagy / Nissan March

Čelní náraz (v civilizovaných zemích běžnou) standardní rychlostí 64 km/h ukázal, že tuhost karoserie většiny vozů je velmi slabá a v kombinaci s absencí airbagů vede k průměrnému zisku pouhé jedné hvězdy z pěti. To jen potvrzuje známou skutečnost, že v zaostalých a rozvojových zemích nehraje ve světle pomyslné hodnoty lidského života bezpečnost nijak zásadní roli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka / Ford Focus / Fiat Novo Uno Evo

A pokrok? Pochopitelně pouze minimální. Několik jihoamerických zemí včetně Brazílie a Argentiny alespoň přislíbilo, že zavedou povinnost instalací airbagů. Ovšem až od roku 2014…
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků