Latin NCAP: v Latinské Americe se jezdí v „rakvích“

Nová metodika nárazových testů Latin NCAP ukázala, že regionálně nejprodávanější auta nabízejí katastrofální úroveň bezpečnosti.

Jedna značka nemusí znamenat stejnou kvalitu na celém světě. Nejde jen o McDonalds nebo Coca-Colu, ale také o NCAP, jež je renomovanou známkou pro klasifikaci bezpečnosti nových automobilů s vlastními mutacemi v různých regionech světa. V Jižní Americe snaha o zavedení evropské metodiky vyústila ve smutné konstatování: většina automobilů nabízených na trzích Latinské Ameriky poskytuje své posádce v případě nehody minimální, nebo dokonce žádnou ochranu…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cehvrolet Celta / Chevrolet Corsa Classic / Chevrolet Cruze LT

Max Mosley, někdejší šéf federace FIA a stávající prezident agentury Global NCAP, k dosaženým výsledkům uvedl: „Podle posledních zjištění je většina automobilů prodávaných v Jižní Americe v otázce bezpečnosti přibližně 20 let za Evropou a Severní Amerikou. To je nepřípustné. Chceme, aby Spojené národy uplatňovaly (identické) bezpečnostní standardy na nová auta po celém světě. A také chceme, aby se spotřebitelé při výběru nového vozu báli o svůj život.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nissan Tiida Hatchback s jedním / dvěma airbagy / Nissan March

Čelní náraz (v civilizovaných zemích běžnou) standardní rychlostí 64 km/h ukázal, že tuhost karoserie většiny vozů je velmi slabá a v kombinaci s absencí airbagů vede k průměrnému zisku pouhé jedné hvězdy z pěti. To jen potvrzuje známou skutečnost, že v zaostalých a rozvojových zemích nehraje ve světle pomyslné hodnoty lidského života bezpečnost nijak zásadní roli.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Ka / Ford Focus / Fiat Novo Uno Evo

A pokrok? Pochopitelně pouze minimální. Několik jihoamerických zemí včetně Brazílie a Argentiny alespoň přislíbilo, že zavedou povinnost instalací airbagů. Ovšem až od roku 2014…
 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 168 078 km
Cena: 40 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků