Land Rover v ČR: hlavním tahákem je Discovery (interview)

Zdá se, že po letech hubených nastává pro značku Land Rover v České republice čas hojnosti. Svědčí o tom alespoň výsledky z počátku letošního roku. Za první dva měsíce bylo u nás zaregistrováno 72 vozů značky Land Rover, což je oproti 29 vozům z loňska za stejné období podstatný rozdíl. V rozhovoru pro AutoRevue.cz generální ředitel společnosti Land Rover Austria Georg R. Staudinger (má na starosti nově i Českou republiku) řekl: „Chceme zdvojnásobit prodeje.“

AR: Jak jste spokojený s výsledky, kterých jste dosáhli loni v České republice?
V loňském roce jsme prodali 285 vozů. To představovalo zvýšení prodejů o více než sto procent oproti roku 2009. Když jsem to porovnával s výsledky naší značky v jiných zemích ve světě, byl to jeden z nejvyšších růstů…

AR: … téměř jako v Číně.
To ano, až na ta čísla (smích), v Číně letos hodlají prodat 40 000 vozů… Ale upřímně, pro nás byl loňský rok v České republice rokem startovacím. Museli jsem totiž loni rozšířit síť prodejců, byla nedostatečná, stabilizovat byznys. Což se nám povedlo. První polovina roku pro nás byla jen zkušební, alespoň já jsem to tak bral. Na druhou stranu jsme poznali, že značka je zde velmi známá. Jezdí tu kolem 6000 vozů značky Land Rover.  

AR: Byl jste překvapený, když jste se dozvěděl, že nejlépe prodávajícím modelem v České republice byl Discovery? 
Ne příliš. Než jsme vstoupili na trh v Česku, tak jsme si nechali udělat několik průzkumů. A z nich jsme se dozvěděli, že Discovery je v zemích střední a východní Evropy velmi oblíbený. Od počátku bylo jasné, že to bude náš prodejní tahák. A bylo pro nás jen dobře, že se objevil nový Discovery 4. Hned upoutal velkou pozornost a podpořil náš začátek u vás. 

AR: Můžete porovnat český a rakouský trh. Podobají se?
Ano i ne. V Rakousku zatím prodáváme mnohem lépe – loni si naše vozy pořídilo 1500 zákazníků. Co se týká procentuálního rozložení prodejů jednotlivých modelů, tak je to dost podobné. V Rakousku se nyní chceme více koncentrovat na modely Discovery, Range Rover Sport a Range Rover. Jsme tam dobře usazeni s modelem Freelander, běžně dělá zhruba 50 procent našich prodejů. Freelander se podobně prodává i v Německu, Velké Británii a dalších evropských zemích, je to hlavní tahák značky. V ČR však tvoří jeho prodeje jen necelých 30 procent z celkového objemu prodejů. Tady je co vylepšovat. A ještě je tu jedna velká odlišnost. Když už se někdo rozhodne v České republice pro naše vozy, většinou si je pořizuje v té nejvyšší výbavě. V Rakousku tomu tak není.

AR: Jaký máte plán pro letošní rok?
Loni, když jsme fungovali zhruba jen půl roku, tak jsem prodali 285 vozů. Letos se chceme dostat minimálně na číslo 400. Ale tam nechceme skončit, pro příští roky máme ještě vyšší ambice. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Georg R. Staudinger, generální ředitel společnosti Land Rover Austria  
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 100 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků